نرخ اجاره کدام محله کرج بیشتر گران شده؟

نرخ اجاره کدام محله کرج بیشتر گران شده؟

داده‌های دیوار نشان می‌دهد میانگین رشد سالانه قیمت اجاره‌بها در آگهی‌های کلانشهرهایی چون کرج‏، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم به ۴۷.۳ درصد رسیده است و در مقایسه با مهر امسال ۸ درصد بیشتر شده است.

پس از فروکش‌کردن تب تورم زمین و آپارتمان طی یک سال اخیر، حالا نوبت به بازار مسکن استیجاری رسیده تا خودی نشان بدهد و به پیشتاز بازار املاک کشور تبدیل شود.

با این حال ورود به دومین ماه پاییز که همواره با کاهش جابه‌جایی‌ مستأجران همراه بوده، امسال هم تا حدودی ترمز این بازار را کشیده و در زمان رکود تقاضا، در برخی محله‌ها صاحبان خانه ناچار به کاهش قیمت اجاره‌ها شده‌اند.

بر اساس داده‌های دیوار، بررسی نوسان بازار اجاره کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم نشان می‌دهد که میانگین رشد سالانه قیمت اجاره‌بها در آگهی‌هایی محله‌های پرآگهی این ۶ کلان‌شهر کشور به ۴۷.۳ درصد رسیده است. قیمت‌هایی که البته در مقایسه با مهر ماه تنها ۸ درصد بیشتر شده است.

تغییر نرخ اجاره در کرج

آگهی‌های درج‌شده در دیوار از ثبت میانگین رشد سالانه ۴۹ درصدی اجاره‌بهای مسکن در پرطرفدارترین محله‌های کرج حکایت دارد.

همچنین در یک ماهۀ منتهی به آذر قیمت‌ها در مقایسه با مهر سال جاری افزایش ۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده‌اند. بدین ترتیب میانگین اجاره‌ یک واحد آپارتمانی ۸۰ متری که دو تا پنج سال از ساخت آن در کرج می‌گذرد، در پایان آبان امسال پنج میلیون و ۸۸۷ هزار تومان رقم خورد.

منبع: تجرات نیوز

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)