آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن

مستاجرانی که متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن هستند می‌توانند از فردا ۱۲ خرداد ماه برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مبلغ وام ودیعه مسکن

مبلغ وام اجاره مسکن بر اساس شهر مجل سکونت افراد متفاوت است. مبلغ این وام در تهران ۱۰۰ میلیون تومان است. اما در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، مستاجران می‌توانند از وام ۷۰ میلیون تومانی استفاده کنند و در سایر شهرها مبلغ این وام ۴۰ میلیون تومان است.

اما سوال دیگری که وجود دارد این است که سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟ سود وام ودیعه مسکن ۱۸ درصد است و متقاضیان ۵ سال برای بازپرداخت این وام فرصت دارند. این در حالی است که مدت بازپرداخت اقساط این وام بانکی در سال گذشته سه سال بود.

اقساط وام

اقساط پرداختی این وام هم در شهرهای مختلف متفاوت است. مستاجران تهرانی که این وام را دریافت کنند باید ماهانه دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان اقساط پرداخت کنند. این رقم به این معناست که مجموع اصل و سود وام در تهران ۱۵۲ میلیون تومان می‌شود. یعنی گیرندگان وام باید در مجموع ۵ سال حدود ۵۲ میلیون تومان سود به بانک پرداخت کنند.

مبلغ اقساط ماهانه وام ۷۰ میلیون تومانی هم یک میلیون و ۷۷۷ هزار تومان است و سود آن حدود ۳۶ میلیون تومان می‌شود. عددی که نشان می‌دهد مستاجران کلانشهر باید در مجموع حدود ۱۰۶ میلیون تومان به بانک برگردانند.

قسط وام ۴۰ میلیون تومانی هم یک میلیون تومان است و افراد باید در مجموع این پنج سال ۲۱ میلیون تومان سود به بانک بدهند و در مجموع ۶۱ میلیون تومان به بانک برگردانند.

مشمولان وام ودیعه مسکن

اما همه مستاجران نمی‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند. دریافت این وام سه شرط دارد، اول اینکه وام اجاره مسکن تنها به افرادی پرداخت می‌شود که متقاضی سرپرست خانوار باشد. دومین شرط این است که متقاضی نباید مالک خانه باشد. سومین شرط پرداخت این وام بانکی هم داشتن اجاره نامه با کد رهگیری است.

برای ثبت‌نام این وام بانکی نیاز نیست که افراد به بانک‌ها و یا وزارت راه و شهرسازی مراجعه حضوری داشته باشند. متقاضیان می‌توانند از فردا ۱۲ خرداد ماه به سامانه  saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت‌ کنند. پس از آن وزارت راه و شهرسازی اطلاعات متقاضیان را بررسی می‌کند و در صورت داشتن شرایط، متقاضی را به بانک عامل معرفی می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)