با دستور رئیس جمهور ۱۰ هزار واحد مسکونی در پرند افتتاح شد

با دستور رئیس جمهور ۱۰ هزار واحد مسکونی در پرند افتتاح شد

امروز با حضور رئیس‌جمهور در شهر پرند ۶۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و حدود ۳ هزار واحد در سراسر کشور، به‌طورکلی حدود ۱۰هزار مسکن به مردم تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پرند، امروز 15 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر و روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) با حضور رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ملی و استان در شهر پرند، 6 هزار و 838 واحد مسکونی در پرند و 3 هزار و 162 واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور افتتاح شد.

بخشی قابل توجه از واحدهایی که امروز افتتاح شدند، واحدهای طرح مسکن مهر هستند که بیش از 10 سال در تکمیل و بهره‌برداری از آنها تأخیر ایجاد شده بود، اما در یک سال گذشته با پیگیری‌های صورت‌گرفته و اقدامات جهادی دولت و وزارت راه و شهرسازی، در دست اقدام گرفته و تکمیل شده‌اند.

رئیسی همچنین با حضور در مجتمع 400واحدی امام علی(ع) شهر جدید پرند، به‌طور نمادین کلید 10 واحد مسکونی این مجتمع را به مالکانی که بیش از 10 سال چشم‌انتظار صاحب‌خانه شدن بودند، تحویل داد.

آیت‌الله رئیسی با حضور در یکی از واحدهایی که در مراسم امروز افتتاح شد کلید و سند این واحد مسکونی را به‌همراه یک جلد کلام الله مجید به‌شکل نمادین به اعضای این خانواده 4نفره تحویل داد و گفت: با تلاش‌هایی که از دوره مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی آغاز شد و در دوره آقای بذرپاش با قوت ادامه یافته است، تکمیل واحدهای باقیمانده از طرح مسکن مهر به‌زودی به پایان می‌رسد و واحدهای در حال اجرا در نهضت ملی مسکن نیز با سرعت بیشتر ساخته می‌شود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای احداث این 6 هزار و 838 واحد مسکونی 11 هزار و 174 میلیارد ریال و بخش‌های عمرانی و خدماتی افتتاح‌شده نیز یک‌هزار و 432 میلیارد ریال است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بیان توضیح این افتتاح‌ها در پرند و سراسر کشور اعلام کرد: امروز طبق قولی که به رئیس‌جمهور دادیم 6 هزار و 838 واحد مسکونی تکمیل‌شده مسکن مهر در شهر پرند تکمیل و به مردم تحویل شد، همچنین امروز علاوه بر این واحدها 3 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور افتتاح شد که در مجموع واحدهای افتتاح‌شده و تحویلی به مردم به بیش از 10 هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از واحدهای تحویلی واحدهای باقیمانده مسکن مهر بود که متقاضیان آن سال‌های سال منتظر تکمیل آنها بودند که بعد از دستور رئیس جمهور و تمهیدات در نظر گرفته‌شده، تجهیز منابع انجام شد و این واحدها تکمیل و تحویل مردم شد.

وی گفت: اتمام پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

بذرپاش توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی علاوه بر احداث و تکمیل واحدهای مسکونی، تأمین خدمات روبنایی است که در جریان این افتتاح‌ها، همزمان دو مدرسه، دو مسجد، مجموعه ورزشی، حسینیه با حدود 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی، توسعه سرانه‌ها در شهرهای جدید و شهرک‌ها و سایر مناطق است تا با این شیوه‌ها به زیست و زندگی بهتر مردم کمک کنیم.

بذرپاش از افتتاح‌های دیگری نیز در سایر نقاط کشور هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی در آینده خبر داد.

‌پروژه‌های قابل افتتاح توسط رئیس جمهور شامل مسکونی، زیربنایی و روبنایی شهر پرند با بودجه‌ای بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال است.

رئیس‌ جمهور در این مراسم گفت: ان‌شاءالله این 10 هزار واحدی که امروز در پرند و مناطق دیگر تحویل داده می‌شود مقدمه‌ای باشد برای تحویل بقیه خانه‌ها به مردم.

همچنین رئیس جمهور قرار است در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام با حضور در ‌پروژه 400واحدی امام علی علیه السلام، مسکن نهضت ملی را افتتاح کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)