پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی منزل

پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی منزل

امروزه سبک‌های بسیار مختلفی برای دکوراسیون خانه وجود دارد، عدم شناخت کافی نسبت به سبک‌های مختلف گاهاا افراد را سردرگم میکند. اما برای داشتن خانه‌ای زیبا و لوکس لازم است قدمی به سمت دکوراسیون داخلی برداشت و با سبک‌های مختلف آشنا شد، تا بتوان سبک مورد نظر خود را برای دکوراسیون و چیدمان منزل انتخاب کرد.

تعریف سبک دکوراسیون

سبک‌های دکوراسیون با توجه به موقعیت جغرافیایی، روحیات و فرهنگ یک جامعه شکل میگیرد. همچنین علاوه بر فرهنگ، برخی از سبک‌ها از فضاهایی خاص الهام گرفته شده، مثلا سبک صنعتی که از نگاه به فضای صنعتی و کارخانجات الهام گرفته شده و فضایی با این حس و حال را تداعی میکند. روحیه، سلیقه و فرهنگ یک جامعه برروی سبک دکوراسیون آنجا تاثیر گذاشته و امروزه سبک دکوراسیون انتخابی ما نیز بر روحیات ما تاثیر گذار است. در ادامه پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی منزل را معرفی میکنیم.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از معروف ترین و محبوب ترین سبک دکوراسیون امروزه، سبک مدرن می‌باشد. در سبک مدرن رنگ‌ها و نحوه چیدمان از قوانین خاص و با دامنه باز پیروی میکند. یکی از نکاتی که لازم است آن را بدانید، تفاوت بین واژه امروزی و مدرن می‌باشد. سبک مدرن یک سبک دکوراسیون و طراحی با دامنه‌ای گسترده میباشد و در آن از خطوط تمیز و صاف، رنگ‌های ساده و اجسامی از جنس فلز، شیشه و فولاد به شگل چهارگوش و دایره استفاده می‌شود. نباید کلمه مدرن را به معنی امروزی یا به روز در نظر بگیرید.

در سبک مدرن خبری از تجملات و رنگ‌های تند و تیز نیست. پالت رنگی استفاده شده در این سبک سفید و طوسی می‌باشد. مبلمان و وسایل باید راحت و ساده باشند و حجم لوازم نباید دست و پا گیر و شلوغ باشد.

سبک کلاسیک

اگر نگاهی به چیدمان خانه در چند دهه قبل بیندازید، وسایلی پرزرق و برق، مبلمانی چوبی و بزرگ، وسایل تزیینی مختلف با رنگ‌هایی گرم را میبینید. حس و حال گرمی و صمیمیت در فضا حس می‌شود. در طراحی کلاسیک خطوط منحنی بسیار به چشم می‌خورند و حس و حال صمیمیت و گرمی نیز به دلیل استفاده از خطوط منحنی است.

در سبک کلاسیک به جزئیات بسیار توجه شده و در کنار آن نباید از تجملات غافل شد. وجود وسایل مجلل فراوان که گاها مورد استفاده هم قرار نمیگیرد و صرفا جنبه تزیینی دارد از ویژگی‌های این سبک هست. استفاده از وسایل چوبی تیره، رنگ‌های مختلف و اشباع، پارچه‌های مخمل و ابریشم نیز از دیگر مشخصات سبک کلاسیک می‌باشد.

سبک دکوراسیون انتقالی

یکی از سبک‌های محبوب امروزی سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال هست که بسیاری از افراد آن را سبک دکوراسیون کلاسیک جدید می‌گویند. این سبک تلفیقی از دو سبک کلاسیک و مدرن می‌باشد و یکی از سبک‌های امروزی است و به همین دلیل عموما آن را سبک کلاسیک  جدید مینامند. در این سبک خبری از قاعده مشخص شده نیست. شما میتوانید از هر رنگ و المانی استفاده کنید. در چیدمان منزل به سبک کلاسیک جدید معمولا دیوار و کف رنگ‌هایی آرام و خنثی دارند و وسایل با هر رنگ و شکلی وجود دارد. استفاده از المان‌هایی از جنس فولاد و فلز و شیشه به تقلید از سبک مدرن در کنار خطوط منحنی کلاسیک فضایی آرام و شیک را ایجاد میکند. رنگ‌ها در این سبک براق، گرم و هماهنگ با هم هستند. سبک انتقالی یا همان کلاسیک جدید فضای آرام و شیک را ایجاد میکند و از محبوب ترین سبک‌های امروزی است.

دکوراسیون به سبک مینیمال

مینیمال یکی از بهترین و زیباترین سبک دکوراسیون داخلی است که در چند سال اخیر نیز به شدت باب شده است. مینیمال فراتر از یک سبک دکوراسیون منزل هست و از جوانب مختلفی در زندگی میتوان به آن نگاه کرد. معنی لغوی مینیمال به معنی سادگی است و هدف اصلی آن داشتن وسایلی ساده و کاربردیست، و به این معناست که تنها وسایلس رادر اختیار داشته باشید که به صورت روزانه از آن استفاده میکنید. در دکوراسیون منزل به سبک مینیمال از رنگ خنثی مانند سفید، مشکی و ترکیب این دو استفاده می‌شود. حداقل گرایی و سادگی و وجود خطوط تمیز از ویژگی‌های بارز این سبک هست.

سبک بوهمیان

در مقابل سبک مینیمال که بر پایه سادگی است، سبک بوهمیان قرار گرفته که برای افرادی که به سبک‌های کمی شلوغ علاقه مند هستند مناسب است. در خانه‌ای به سبک بوهمیان شاهد مبلمانی قدیمی، پرده‌هایی گلدار، فرش و منسوجات، وجود وسایل مختلف تزیینی از کشورهای مختلف، تابلوهای بزرگ و طرح‌های عجیب و غریب هستیم. در کنار آثار هنری دست ساز، کوسن و رومیزی‌های قلای بافی نیز معمولا در این سبک دیده می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)