10 روند طراحی حمام‌های مدرن

در این مقاله خلاقیت‌هایی از سبک‌های مدرن تا کلاسیک یا هر نوع سبک شخصی که می‌تواند برای تغییر دیزاین حمام شما به نوعی الهام بخش باشد ارائه شده است.
10 روند طراحی حمام‌های مدرن

1: با مشکی و خاکستری حمام خود را مدرن کنید

رنگ خاکستری از محبوب‌ترین ر‌نگ‌‌‌های طراحی حمام‌های مدرن در سال‌های اخیر بوده است. با توجه به استقبال زیاد از رنگ خاکستری پیش‌‌بینی می‌شود در سال‌های آینده از رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی در طراحی حمام‌های مدرن استفاده شود.
اگر با رنگ مشکی میانه خوبی ندارید همچنان خاکستری گزینه ایداه‌آلی است.
دیگر وقت آن رسیده که از طراحی حمام‌ها با رنگ‌های یک‌نواخت کلاسیک خنثی مانند سفید و آبی روشن دل بکنید و با رنگ‌های کمی تیره‌تر حمام خود را مدرن کنید.

طراحی حمام‌های مدرن 

طراحی حمام‌های مدرن

2. طلای تجملاتی و برنج نوستالوژیک

اکنون که برای طراحی حمام از رنگ ‌های تیره استفاده کردید، نیاز دارید تا کمی فضا را گرم تر کنید. شیرآلات بی‌روح به‌رنگ کروم (رنگ فلزی یا آینه‌ای) را کنار بگذارید و از رنگ‌های گرم‌تر مانند طلایی و برنجی استفاده کنید. رنگ طلایی در عین حال که ترکیبی زیبا با رنگ‌های مشکی و خاکستری به وجود می‌آورد، ظاهری چشم‌گیر و اشرافی به حمام مدرن شما می‌دهد.
شیرآلات برنجی شما را به سال‌های دور کودکی و خانه مادربزرگ می‌برد. در طراحی نوین شیرآلات مدل‌های متنوع و جذابی با جنس برنج تولید شده است و فلاش تانک. با برنج می‌توانید یک حمام مدرن نوستالوژیک داشته باشید!

طراحی حمام‌های مدرن 

طراحی حمام‌های مدرن 

طراحی حمام‌های مدرن

3: حمام هوشمند

با تکامل فن آوری توالت‌هایی هوشمند، دیگر نیازی به دست و کاغذ ندارید. این توالت‌ها دارای آب با دمای کنترل شده، خشک کن‌های اتوماتیک، بخاری صندلی توالت، چراغ های LED، سنسورهای حرکتی برای بالا بردن و پایین آوردن درب توالت و همچنین دارای صندلی های ضد میکروبی و سیستم خود تمیز کن هستند. اگر از توالت فرنگی هوشمند تحت تأثیر قرار گرفتید، صبر کنید تا در مورد سایر امکانات حمام‌های هوشمند چیزهای بشنوید. سایر ویژگی های حمام‌های هوشمند عبارتند از: دوش هوشمند، مینی یخچال و کاسه روشویی‌های خودکار، تلویزیون‌های ضد آب و آینه‌های هوشمندی که با شما صحبت می‌کنند. ویژگی های قابل برنامه ریزی مانند تنظیم زمان حمام به موقع یا گزینه مسواک زدن که برای یک بازه زمانی اختصاص یافته اجرا می شود.
حمام‌های مدرن امروزی باعث می شوند تجربه آرامش بخش و راحت تر از گذشته داشته باشید.

طراحی حمام‌های مدرن

طراحی حمام‌های مدرن

این مانیتور به کاربران امکان می دهد تا به راحتی نور ، دما و موارد دیگر را تنظیم کنند.

5: استفاده ازکاشی و سرامیک طرح‌دار در حمام‌های مدرن

فن آوری به تولید کنندگان کاشی اجازه می‌دهد کاشی‌ها را در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و گرافیک‌ها در شکل‌های جالب‌تری تولید کنند. در سال‌های اخیر استفاده از کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ در حمام‌های مدرن افزایش چشمگری داشته است. با توجه به مدل و طرح‌های متنوع کاشی و سرامیک حق انتخاب بیشتری داریم بنابراین کاشی و سرامیک‌های شش ضلعی، طرح‌دار در رنگ و بافت‌های جدید فقط برای کف استفاده نمی‌شود بلکه می توانیم از آن‌ها بعنوان دیوارهای دوش یا حتی سقف هم استفاده کنیم تا دکوراسیون حمام چشم‌نوازی را ایجاد کنیم.

طراحی حمام‌های مدرن

6: چوب فضا را گرم می‌کند

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم استفاده از رنگ خاکستری در طراحی مدرن بسیار محبوب شده است. با استفاده از رنگ‌های گرمتر مخصوصا رنگ‌های چوبی به راحتی می توانیم به فضای داخلی روح و طراوات دهیم. استفاده از چوب در حمام‌های رنگی مانند سفید، آبی، سبز و تیر زیبایی را دو چندان میکند. چوب در دکوراسیون داخلی جز محبوبترین مصالح طبیعی است که هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک نقش بسیار مهمی در زیبایی و گرمی فضا دارد. که ما آن را در طرح و سبکهای منحصر به فرد خود نیز می‌توانیم مشاهده کنیم!

طراحی حمام‌های مدرن 

طراحی حمام‌های مدرن

7: کمد دیواری

مسلما همه‌ی ما از از ظاهر بهم ریخته و نامرتب اذیت میشویم به کمک کمد دیواری به راحتی می توانیم تمام وسایل مورد نیاز خود که باعث شلوغی حمام می‌شود را در آن مرتب و منظم در یکجا قرار دهیم و در عین حال از بهم ریختگی حمام جلوگیری کنیم. کمد دیواری بهترین راه حل ممکن برای نظم دهی به فضا و نوعی تکمیل کننده زیبایی و دکوراسیون خانه محسوب میشود. از آنجای که حمام‌های امروزی یک مکان آرامش بخش است. بنابراین استفاده از کمد دیواری یا قفسه بندی‌های دیواری مدرن، می‌تواند به زیبای این فضای آرام بیافزاید.

طراحی حمام‌های مدرن

8: ترکیب رنگ در طراحی حمام

از آنجای که تن‌های خاکستری در طراحی حمام‌های مدرن رشد چشمگیری داشته برا ی جذابتر شدن فضا بهتر است از رنگ‌های سرد در لوازم جانبی حمام خود بکار ببریم. ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ‌های سرد می‌تواند زیبایی حمام شمارو دو چندان کند. استفاده از رنگ‌های خاص باعث افزایش آرامش در خلق و خوی شما میشود بعنوان مثال ترکیب رنگ‌های آبی در طراحی حمام شما میزان آرامش را افزایش داده و رنگ سبز احساس طبیعت و تندرستی را به ارمغان می‌آورد، رنگ‌های دیگر به نوع خود روی خلق و خوی شما تاثیر می‌گذارند.

طراحی حمام‌های مدرن

9: آینه های پیشرفته و نا متقارن

آینه‌ها با اشکال هندسی مختلفی در بازار عرضه میشود که هر کس بنا به طراحی و سلیقه خود آن را انتخاب می‌کند . در سال‌های اخیر آینه های نامتقاران طرفدارن خاص خود را پیدا کرده‌اند.
آینه‌های مدرن از فناوری ضد بخار، قابلیت لمس هوشمند، (به غیر از صورت خودتان می توانید اطلاعات دیگری مثل تاریخ و ساعت، وضعیت آب و هوا، فهرست کارهای روزانه، تقویم شخصی و اخبار روز را هم ببینید و بخوانید.). استفاده از نور پردازی مناسب در اطراف آینه باعث انعکاس نور در فضای حمام شما می شود که فضای دل‌انگیز‌تری را به ارمغان می آورد.

طراحی حمام‌های مدرن

10: حمام همیشه گرم

اگر میخواهید هنگام وارد شدن به حمام خود احساس گرمای مطبوعی داشته باشید میتوانید از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید.
سیستم گرمایش از کف در بهینه بودن مصرف انرژی، توزیع یکسان گرما در تمامی سطح و فضا و دوری از مشکلات موجود در سایر روش‌ها به عنوان مثال سیاه شدن دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله است.
سیستم گرمایش در زیر کف این اجازه را به ما میدهد که از انواع مختلف کفپوش‌ها مانند: بتون، چوب و... استفاده کنید در نهایت حمام سرد شما به یک محیط دل نشین گرم و ارامش بخش تبدیل میشود.
سیستم گرمایش نه تنها گرما را تامین میکند بلکه میتواند میزان صدا و واکنش‌های آلرژیک احتمالی را کاهش دهد؛ زیرا هیچ جریان هوایی باعث ایجاد گرد و غبار نمیشود.

سخن آخر

فن آوری در حمام‌ها باعث نظم دهی فضا شده است. در حمام‌های مدرن کمدهایی تعبیه شده که دارو، لوازم آرایش، لباس ها و روتختی های خود را میتوانید جای دهید.دراین مکان دل انگیز یخچال‌های کوچک و یا قفسه های نوشیدنی موجود است.
این حمام‌ها با حمام‌های سنتی متفاوت است امروزه حمام‌های مدرن به نوعی یک آشپزخانه کوچک را دردل خود جای داده‌اند.
اگر تصمیم دارید دکوراسیون حمام خود را تغییر داده و از جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا و فلاش تانک توکار در طراحی حمام خود استفاده کنید ده روند پیشنهادی در این مقاله نقطه آغاز شماست.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)