راهنمای انتخاب رنگ برای سرامیک کف پذیرایی

راهنمای انتخاب رنگ برای سرامیک کف پذیرایی

یکی از مهمترین المان‌‌های موثر در بزرگ یا کوچک دیده شدن فضای پذیرایی رنگ سرامیک‌های آن است. به طور کلی رنگ‌های روشن می‌توانند با بزرگ‌تر جلوه دادن فضا باعث شوند تا خانه شما دلبازتر و زیباتر دیده شود. اما وقتی برای انتخاب رنگ و خرید سرامیک پذیرایی به بازار مراجعه کنید با انبوهی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مواجه می‌شوید و این موضوع می‌تواند انتخاب را برای شما سخت کند. به همین دلیل بهره‌مندی از راهنمای انتخاب رنگ سرامیک می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما نماید. اگر به این موضوع علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید.

برای خرید سرامیک کف پذیرایی به چه مواردی باید توجه کرد؟

وقتی به دنبال خرید سرامیک مناسب برای کف پذیرایی منزل خود هستید باید به مواردی توجه کنید. در وهله اول باید به متراژ فضای پذیرایی دقت کنید. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است بهتر است سرامیک‌هایی با اندازه متوسط انتخاب کنید و هر چه از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید نتیجه زیباتر خواهد شد. برای استفاده از راهنمای انتخاب رنگ سرامیک شما می‌توانید از جستجو در اینترنت کمک بگیرید. بسیاری از رنگ‌ها و مدل‌ها را می‌توانید از طریق اینترنت و فضای مجازی مشاهده کنید.

اما وقتی قصد انتخاب دارید باید مواردی را حتما مورد بررسی قرار دهید. به میزان نور منزل خود توجه کنید. اگر خانه‌ای پر نور دارید در انتخاب رنگ‌ دستتان بیشتر باز است. اما اگر خانه شما نور خوبی ندارد از انتخاب کاشی‌های تیره پرهیز کنید. زیرا فضای منزل را به شدت کوچک نشان می‌دهد.

سرامیک مات مناسب‌تر است یا سرامیک براق؟

سرامیک‌ها به دو صورت مات و براق در بازار موجود هستند و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام نمایید. به طور کلی سرامیک‌های براق جلوه بیشتری دارند و به خصوص بعد از نظافت ظاهری کاملا شاین و براق خواهند داشت که می‌تواند باعث ایجاد احساس تمیزی در منزل شود. همچنین وقتی نور به سطح این سرامیک‌ها می‌تابد می‌توانید درخشش ان را بیشتر حس کنید. اما سرامیک‌های مات همان طور که از نامشان پیدا است دارای رنگی مات هستند و ظاهری ساده‌تر دارند. بیشتر افرادی که علاقه مند به سبک‌های مینیمال هستند از این سرامیک‌ها استقبال می‌کنند.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که سرامیک‌های براق به دلیل سطح لغزنده‌ای که دارند راحت‌تر تمیز می‌شوند و در مقابل کثیفی و لک را هم بیشتر از سرامیک‌های مات نشان می‌دهند.

چه رنگ‌هایی برای سرامیک کف پذیرایی مناسب است؟

رنگ‌هایی مانند سفید، نخودی و کرم از پرطرفدارترین رنگ‌های سرامیک برای کف پذیرایی می‌باشند که هم فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهد و هم احساس تمیزی و روشنی به منزل شما القا می‌کند.

یکی دیگر از رنگ‌هایی که می‌تواند برای کف سالن پذیرایی مناسب باشد رنگ طوسی است. در پالت رنگی طوسی به عنوان یک رنگ خنثی و جذاب محسوب می‌شود و از این رو افراد بسیاری تمایل دارند از این رنگ برای سرامیک کف پذیرایی منزل خود استفاده نمایند. رنگ طوسی را می‌توانید با اغلب رنگ‌ها هماهنگ کنید و در کنار سایر وسایل و چیدمان خود از این رنگ زیبا استفاده کنید و فضایی غیر تکراری به منزل خود ببخشید.

یکی دیگر از رنگ‌های مورد استفاده رنگ قهوه‌ای است که بیشتر در سرامیک‌هایی با طرح چوب و پارکت با آن مواجه خواهید شد. این رنگ نیز ماهیتی بسیار گرم دارد و می‌تواند حس و حال خانه‌های جنگلی را برای شما تداعی کند. یک طرح زیبا از سرامیک قهوه‌ای در کنار شومینه می‌تواند فضایی بسیار گرم و صمیمی ایجاد کند. این سرامیک‌ها دارای تناژهای رنگی متفاوت هستند و شما می‌توانید از بین طیف‌های رنگی بسیار متنوع سرامیک مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

طرح‌های مناسب برایی سرامیک کف پذیرایی

وقتی صحبت از راهنمای انتخاب رنگ سرامیک می‌شود نمی‌توان از طرح‌ سرامیک غافل شد. هر سرامیکی دارای طرحی مشخص است که می‌تواند کاملا محو یا کاملا مشخص باشد. انتخاب طرح سرامیک کاملا به نظر شخصی شما بستگی دارد و باید مطابق با سلیقه شما انتخاب شود. اما به صورت یک اصل کلی هر چه طرح سرامیک پذیرایی ساده‌تر باشد نتیجه نهایی زیباتر خواهد شد.

دسته بندی انواع سرامیک کف پذیرایی

در حالت کلی سرامیک کف ساختمان به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • درجه
  • محل نصب
  • پوشش

سرامیک‌ها بر اساس کیفیت تولیدشان به سه درجه تقسیم می‌شوند که از درجه ۱ تا درجه ۳ در بازار موجود هستند. در مورد محل نصب هم سرامیک‌ها بیشتر برای فضای داخل ساختمان به کار می‌روند و دارای مدل‌های مختلف در اندازه‌های مختلف هستند و به این شکل سطح فضا را به طور کامل پوشش می‌دهند.

آشنایی با مدل‌های سرامیک

سرامیک‌ها به طور گسترده‌ای در داخل کشور تولید می‌شوند و به طور محدود هم از کشورهای اروپایی وارد می‌شوند. البته با توجه به قیمت ارز سرامیک‌های وارداتی قیمت‌هایی بسیار بالا دارند و از این نظر مقرون به صرفه نیستند. در مقابل سرامیک‌های تولید داخل هم از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و هم دارای تنوع بسیار گسترده‌ای می‌باشند.

آشنایی با سرامیک گرانیتی  

اگر به راهنمای انتخاب سرامیک نگاهی بیندازید مشاهده خواهید کرد که سرامیک گرانیتی در جایگاه بالایی قرار دارد. در ساخت این سرامیک از خاک رس استفاده شده است و دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی است. از بین طرح‌های سرامیک گرانیتی می‌توان به فلفل نمکی، رگه‌ای و رستیک اشاره کرد.

نتیجه گیری

وقتی برای خرید سرامیک برای سالن پذیرایی به بورس کاشی و سرامیک می‌روید انواع مختلفی از سرامیک را مشاهده خواهید کرد که هر کدام طرح و رنگی ویژه و زیبا دارد. سرامیک‌های روشن و ساده از پرطرفدارترین‌ها در بازار هستند. زیرا برای هر متراژ  و چیدمانی مناسب هستند و نصب راحتی هم دارند. همچنین رنگ روشن سرامیک‌ها باعث می‌شود تا فضا بزرگتر دیده شود و این مورد هم دلیل دیگری برای انتخاب سرامیک‌ها با رنگ روشن است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)