نحوه انتخاب رنگ کاشی و سرامیک داخل خانه

نحوه انتخاب رنگ کاشی و سرامیک داخل خانه

یکی از موارد بسیار مهم که در هنگام بازسازی و ساخت خانه مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد و تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون کلی خانه دارد، رنگ کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک در کف خانه، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کار می‌رود و بخش بسیار وسیعی از خانه را در برمی‌گیرد. رنگ سرامیک پذیرایی بر رنگ فرش‌ها، دیوارها، مبلمان و لوازم دکوری اثر گذار است و همه این موارد باید در تناسب با هم انتخاب شوند. در سرویس بهداشتی و آشپزخانه هم رنگ کاشی و سرامیک اهمیت بسیار زیادی دارد و سبک کلی را مشخص می‌کند. به همین انتخاب رنگ کاشی و سرامیک داخل خانه اهمیت بسیار زیادی دارد.

در کنار تاثیر رنگ کاشی، کاشی کاری یک هنر دیرینه است و از زمان صفویان وارد معماری ایران شده و از آن زمان تا به امروز نقش بسیار پررنگی در زیباتر کردن فضاها ایفا کرده است. رنگ و بافت کاشی می‌تواند به فضا جان دهد و فضا را زیباتر کند. البته انتخاب رنگ آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آنچه قبل از انتخاب رنگ کاشی و سرامیک باید در نظر گرفته شود

بسیاری از افراد وقتی به دنبال انتخاب رنگ کاشی و سرامیک هستند، رنگ‌های مختلف را نگاه می‌کنند تا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند. گاه ممکن است براساس رنگ کاشی کار شده در مکانی دیگر و یا تصویر دیده شده انتخاب خود را انجام دهند. برای انتخاب رنگ کاشی و سرامیک اول از همه باید اندازه فضای خود را در نظر بگیرید. رنگ‌های روشن می‌تواند فضا را دلبازتر و بزر‌گ‌تر نشان دهد و رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر اندازه فضای شما کوچک است به هیچ وجه به سراغ رنگ‌های تیره نروید. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های تیره می‌توانید این رنگ کاشی را در ترکیب با رنگ روشن استفاده کنید.

کاشی و سرامیک با رنگ تیره معمولا برای فضاهای بزرگ‌تر استفاده می‌شود. به عنوان شما می‌توانید کف آشپزخانه را با کاشی‌های تیره‌تر تکمیل کنید زیرا نور کافی در فضای آشپزخانه وجود دارد.

بررسی جنس کاشی

نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید جنس و کیفیت کاشی و سرامیک است. برخی از کاشی‌ها نسبت به ضربه و لکه مقاومت کمتری دارند. در سرویس بهداشتی و آشپزخانه لازم است از کاشی‌هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه و لکه استفاده کنید و برای کف خانه می‌توانید کاشی‌های مقرون به صرفه‌تری را انتخاب کنید.

انتخاب ابعاد کاشی و سرامیک

یکی دیگر از مواردی که لازم است در کنار توجه به رنگ به آن توجه شود، اندازه کاشی است. کاشی و سرامیک مورد استفاده در داخل خانه در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که از نظر ظاهری طرح و حسی متفاوت را ایجاد می‌کنند. بهتر است ابعاد کاشی و سرامیک مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و ترکیب رنگی کاشی و سرامیک پذیرایی

رنگ‌ها حس و حال خانه و فضا را ایجاد می‌کنند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن ترکیب رنگی خانه‌ای گرم و صمیمی ایجاد کنید. نوع سبک دکوراسیون منزل شما اهمیت بسیار زیادی در انتخاب رنگ‌ها دارد. اگر به سبک‌های کلاسیک علاقه‌مند هستید برای انتخاب رنگ سرامیک پذیرایی به سراغ رنگ‌های گرم بروید. شما می‌توانید رنگ‌های کرم، بژ، قهوه‌ای روشن و پوست پیازی را انتخاب کنید.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است به سراغ رنگ سرامیک کف سفید و استخوانی بروید. انتخاب سرامیک‌های سفید طرح‌دار با خطوط تیره می‌تواند جذابیت بصری بیشتری ایجاد کند. کاشی‌های خاکستری و طوسی نیز برای چنین سبک دکوراسیون‌هایی مناسب است به شرط آنکه فضای شما بزرگ باشد. کاشی‌هایی با رنگ تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما اپن است و به حال و پذیرایی شما وصل می‌شود بهتر است رنگ کاشی آشپزخانه با رنگ سرامیک پذیرایی یکسان باشد. البته شما می‌توانید از دو مدل و طرح متفاوت هم استفاده کنید و به این صورت دو فضا را از هم جدا کنید. برای انتخاب رنگ کاشی و سرامیک کف آشپزخانه حتما رنگی را انتخاب کنید که با رنگ کف پذیرایی هماهنگ باشد.

کاشی دیوار آشپزخانه می‌تواند در طرح‌های مختلفی داشته باشد. برای انتخاب رنگ و طرح کاشی آشپزخانه لازم است ابتدا سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تعیین کنید و سپس هماهنگ با آن رنگ کاشی را انتخاب کنید. در صورتی که از چند طرح کاشی و سرامیک استفاده می‌کنید به هماهنگ بودن آنها با هم دقت کنید.

نتیجه گیری

انتخاب رنگ کاشی و سرامیک داخل خانه بسیار مهم است و حس و حال کلی خانه را شکل می‌دهد. به این منظور بهتر است در ابتدا سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کنید. رنگ وسایل خانه را هم تا حدی مشخص کنید. انتخاب رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود و رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)