بهترین رنگ کاشی آشپزخانه

بهترین رنگ کاشی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش‌های اصلی خانه است و همه افراد دوست دارند آشپرخانه‌ای زیبا و شیک داشته باشند و تلاش می‌کنند تا دکوراسیون آشپزخانه خود را با اصول طراحی داخلی کامل کنند. امروزه تنوع کاشی و سرامیک آشپرخانه بسیار زیاد است و کسی نمی‌تواند بگوید نتوانسته کاشی با طرح مورد نظر خود را پیدا کند. برای انتخای کاشی آشپزخانه نیاز است کمی زمان بگذارید و با گشتن در اینترنت و مجله‌های دکوراسیون طرح و رنگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به صورت آنلاین یا حضوری جهت خرید کاشی مورد نظر اقدام کنید.

البته در هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه علاوه بر طرح و رنگ موارد دیگری هم مورد توجه قرار می‌گیرد که می‌توان به قیمت کاشی آشپزخانه، کیفیت و هماهنگی آن با دکوراسیون کلی خانه اشاره کرد.

انتخاب رنگ سرامیک آشپزخانه

مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب سرامیک آشپزخانه، سلیقه و نظر شما است. شما قرار است در آشپزخانه خود زمانی را صرف کنید و از این رو لازم است خانه شما مورد علاقه شما باشد.

در هنگام انتخاب سرامیک و کاشی آشپزخانه هماهنگی آن با رنگ کابینت‌ها نیز بسیار مهم است. بیشترین حجم فضای آشپزخانه را کابینت و سرامیک پوشش می‌دهد و از این رو لازم است در هماهنگی کامل با هم انتخاب شوند.

تنوع رنگی کابینت بسیار زیاد است. برخی کابینت‌های رنگی و شاد را ترجیح می‌دهند و برخی به سراغ کابینت‌های روشن می‌روند. سرامیک کف و دیوار آشپزخانه می‌تواند هم رنگ یا متضاد کابینت‌ها انتخاب شود. به عنوان مثال اگر شما کابینت‌های دو رنگ مثلا سفید و سرمه‌ای را انتخاب کرده‌اید، سرامیک کف بهتر است سفید انتخاب شود تا هماهنگی بیشتر ایجاد شود.

سرامیک کف و دیوار

آشپزخانه دارای دو بخش برای نصب سرامیک است، سرامیک کف و سرامیک دیوار! سرامیک دیوار در بخش بین کابینتی خود تنوع بالایی دارد و زیبای خاصی را به آشپرخانه می‌بخشد. این دو طرح سرامیک معمولا در کنار هم طراحی می‌شوند و انتخاب را آسان‌تر می‌کنند.

کیفیت سرامیک آشپزخانه

مورد دیگری که هنگام انتخاب سرامیک آشپزخانه لازم است به آن توجه شود، کیفیت سرامیک است. سرامیک آشپزخانه در معرض ریخته شدن مواد غذایی، آب و افتادن ظروف است، پس باید سرامیک با کیفیت بالا انتخاب شود تا در برابر لکه و ضربه مقاوم باشد. همچنین سرامیک آشپزخانه باید ضد لغزش باشد تا ایمنی افراد هنگام حرکت کردن روی آن حفظ شود.

تاثیر اندازه فضا در انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه

رنگ‌ها در دید ما نسبت به اندازه فضا تاثیر گذار هستند. رنگ‌های روشن فضا را دلبازتر نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. اگر آشپزخانه شما کوچک است به سراغ رنگ‌های گرم و روشن بروید و اگر آشپزخانه‌ای بزرگ در اختیار دارید می‌توانید از هر رنگی ‌در آن استفاده کنید.

بهترین رنگ سرامیک کف آشپزخانه

همان طور که گفته شد تنوع رنگی و مدل سرامیک آشپزخانه بسیار بالا است و در اینجا به مدل‌ها و رنگ‌های ترند و برتر اشاره می‌شود.

رنگ‌های روشن و گرم

یکی از رایج‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای سرامیک آشپزخانه، انتخاب رنگ‌های گرم و روشن مانند شیری، نخودی و پوست پیازی است. گرمی رنگ آشپزخانه را صمیمی و دلنشین می‌کند و روشنی رنگ آن باعث دلبازتر شدن فضا می‌شود.

کرم طلایی

یکی دیگر از انتخاب‌های جذاب و جسورانه، انتخاب رنگ کرم و طلایی است. به این صورت که کاشی کف آشپزخانه کرم رنگ انتخاب می‌شود و کاشی بین کابینتی طلایی رنگ در نظر گرفته می‌شود. این ترکیب رنگی یک ترکیب رنگی لوکس و سلطنتی است و در خانه‌هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن بسیار جذاب و زیبا می‌شود. البته انتخاب کاشی طلایی نیاز به مراقبت هم دارد زیرا میزان درخشش آن با پاشیده‌ شدن آب و چربی به مرور زمان کم می‌شود.

کاشی آشپزخانه سفید رنگی ساده و شیک

 رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای سرامیک آشپزخانه است. سفید رنگی ساده و شیک است و فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. این رنگ به دلیل هماهنگی با تمام رنگ‌ها، انعکاس نور و دلباز کردن فضا بیشترین محبوبیت را در بین رنگ‌های سرامیک دارد.

کاشی آشپزخانه طوسی

یکی از رنگ‌های محبوب در دهه اخیر که در دکوراسیون مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرد، طوسی است. رنگ طوسی طیف رنگی گسترده‌ای دارد و از تیره تا روشن را شامل می‌شود. کاشی طوسی با کابینت‌های طوسی روشن، طوسی تیره، سفید و مشکی هماهنگ می‌شود.

پرطرفدارترین رنگ‌های کاشی و سرامیک آشپزخانه

در بین تمام رنگ‌ها چهار رنگ زیر پرطرفدارترین رنگ‌ها برای کاشی و سرامیک آشپزخانه هستند.

  • سفید
  • مشکی
  • طوسی
  • کرم

 کاشی بین کابینتی

انتخاب کاشی بین کابینتی جدا از کاشی کف است. کاشی‌های بین کابینتی تنوع مدل و طرح بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توان بسته به سلیقه هر یک از آنها را انتخاب کرد. آنچه مهم است هماهنگی رنگ و طرح کاشی بین کابینتی با کاشی کف است. اگر کاشی کف آشپزخانه را سفید انتخاب کرده‌اید، دامنه گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها را برای کاشی بین کابینتی در اختیار دارید. برای شناخت بیشتر طرح‌های کاشی بین کابینتی و مدل‌های ترند و محبوب آن در اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)