ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون حمام کوچک

ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون حمام کوچک

حمام و سرویس بهداشتی یکی از فضای‌های پرکاربرد و مهم خانه به حساب می‌آید و طراحی و دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار هست. برخی بر این باورند که برای داشتن دکوراسیون حمام شیک و زیبا، باید سرویس بهداشتی با متراژ بالایی داشته باشند، اما اینگونه نیست و می‌توان حمام‌های کوچک را نیز به زیبایی دکور و طراحی کرد و نهایت استفاده را از فضای موجود کرد. برای دکوراسیون حمام‌های کوچک راهکارها و ایده‌های بسیاری وجود دارد و در اینجا چندی از بهترین و جذاب‌ترین ایده‌های طراحی حمام کوچک را با هم بررسی می‌کنیم.

دکوراسیون حمام کوچک و مدرن

با توجه به کوچک شدن متراژ خانه‌ها نسبت به گذشته، فضای حمام و سرویس بهداشتی نیز کوچکتر از قبل شده، و از این رو اهمیت طراحی و دکوراسیون در آن بالا میرود. زیرا با دکوراسیون خوب شما می‌توانید هم فضا را بزرگتر نشان دهید و هم از فضا بیشترین استفاده را کنید.

انتخاب رنگ در طراحی حمام

در دکوراسیون حمام از رنگ‌های روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های تیره، برای فضاهای کوچک مناسب نیست و حمام را خفه و کوچک نشان می‌دهد. با استفاده از رنگ‌های روشن می‌توانید فضا را بزرگتر نشان دهید.

انتخاب کاشی در دکوراسیون حمام

در انتخاب کاشی برای دکوراسیون حمام ایرانی و کوچک دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم از کاشی‌های کوچک با رنگ روشن و ساده و یا راه راه استفاده کنید و از کاشی‌های تیره و پرنقش و نگار و بزرگ خودداری کنید. کل دیوارهای حمام را با کاشی بپوشانید تا فضایی یکدست داشته باشید.

انتخاب کفپوش تیره

با انتخاب کفپوش‌های تیره و ترکیب آن با دیوار روشن، فضای شما بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شود. در این بین استفاده از کفپوش‌های چوبی، و یا کفپوشی چند درجه تیره تر از دیوار می‌تواند فضای جذابی را ایجاد کند.

قرار دادن جا حوله‌ای پشت درب

برای استفاده بهینه از فضای حمام کوچک، سعی کنید حوله و وسایل را داخل شلف و طبقه‌ها جای دهید. همچنین جا حوله‌ای خود را پشت درب قرار دهید و از قرار دادن همیشگی و تعداد زیاد حوله به آن اجتناب کنید. خالی بودن و مرتب بودن فضا، حمام کوچک را مرتب و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و آشفتگی فضا را از بین میبرد.

 

انتخاب کابین دوش

در حمام های کوچک، استفاده از کابین دوش می‌توانید به جداسازی فضا و تقسیم بندی آن کمک کند. کابین دوش فضای دوش را جدا میکند و انتقال رطوبت را کاهش میدهد، از این روامکان استفاده از سایر فضاها را فراهم می‌کند. همچنین استفاده از کابین دوش حمام را مدرن نشان میدهد. اما در انتخاب کابین دقت و توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید مناسبترین کابین را برای فضای خود انتخاب کنید. کابین‌هایی که در گوشه قرار میگیرند، مانند کابین و زیر دوشی سه گوش و مربعی، برای فضاهای کوچک مناسبتر هستند.همچنین کابین شیشه‌ای و شفاف به دلیل ایجاد خطای دید فضای داخلی را بزرگتر نشان می‌دهد و برای حمام‌های کوچک بهتر است.

استفاده از شلف دیواری

یکی از موادری که با استفاده از آن می توانید دکوراسیون حمام خود را کامل کنید، استفاده از شلف‌های دیواری است. برای قرار دادن حوله و شوینده‌ها و غیره از شلف های دیواری استفاده کنید و به این صورت از ارتفاع فضای حمام خود نیز استفاده کنید. از طریفی دیگر شلف دیواری به شما کمک میکند تا برای همه چیز جای مشخصی داشته باشید و حمام شما مرتب باشد.  

استفاده از آینه

استفاده از آینه بزرگ یکی از مواردی است که می‌توان در دکوراسیون حمام کوچک از آن استفاده کرد و با بکار بردن آن حمام را دو برابر نشان داد. 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)