طراحی چیدمان حمام به سبک فنگ شویی

طراحی چیدمان حمام به سبک فنگ شویی

فنگ شویی یک دانش و خرد باستانی و کهن آسیایی و مخصوص چین است. قوانین فنگ شویی به ایجاد تعادل و هارمونی در محیط اهمیت بسیاری می‌دهد و با به کار گیری آن می‌توان چرخه منفی را از خانه خارج و انرژی مثبت را به گردش در آورد. در خرد فنگ شویی به دو عنصر آب و باد توجه زیادی می‌شود واین دو عنصر را پدیدآورنده طبیعت و ماورا می‌داند و چرخش انرژی این دو عنصر در چرخش انرژی محیط تاثیر بسیاری دارد. هر چند که برای رعایت اصول فنگ شویی در خانه باید به تمام نقاط اهمیت داد، اما از آنجایی که عنصر آب در حمام و دستشویی همراه در جریان است مکانی است که حتما باید به آن توجه کرد. شاید فکر کنید که از آنجایی که قوانین فنگ شویی مربوط به چین باستان هست نمی‌توان آن را با دکوراسیون مدرن و امروزی همراه کرد. اگر چنین فکری را دارید کاملا در اشتباه هستید. زیرا حمام‌های امروزی محلی برای استراحت، ریلکس کردن و حتی پاکسازی پوست هستند و چه خوب می‌شود اگر این تمیزی و پاکسازی را با پاکسازی انرژی و جایگزینی انرژی مثبت به جای منفی همراه کرد. البته لازم به ذکر است که نمی‌توان تمام قوانین فنگ شویی را به اجرا درآورد و بسیاری آنها در اختیار ما نیست اما می‌توان تا جای ممکن از این دانش باستانی در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

استفاده از شیرآلات کم مصرف 

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، صرفه جوی در مصرف آب از راه‌های مختلفی امکان پذیر شده و شما می‌توانید با نصب شیرآلات چشمی، شیرآلات کم مصرف اهرمی و حتی استفاده از سردوش‌های کم مصرف، مصرف آب خانه خود را مدیریت کنید. با این گام هم قدمی در جهت حفظ محیط زیست و دور شدن انرژی منفی برداشته‌اید و هم هزینه آب خود را مدیریت می‌کنید.

انتخاب توالت فرنگی در فنگ شویی سرویس بهداشتی

در طراحی با سبک فنگ شویی، به نکات بسیار زیری توجه می‌شود. مثلا انتخاب توالت فرنگی!

اگر از سرویس‌های فرنگی استفاده می‌کنید، درب پوش آن را ببنید. این کار ساده از تبخیر رطوبت آب جلوگیری کرده و حمام و سرویس بهداشتی شما را خشک نگه می‌دارد. از طرفی دیگر موجب عدم رشد قارچ و باکتری‌ها می‌شود. در اصل شما قدمی برای طبیعت بردارید تا طبیعت هم قدمی برای شما بردارد. از این رو در هنگام انتخاب سرویس توالت فرنگی خود به عملکرد مناسب درب توالت فرنگی توجه کنید. می‌توانید توالت فرنگی با درب آرام بند را تهیه و نصب کنید. همچنین در نظر داشته باشید سرویس شما باید عملکرد مناسبی در هنگام تخلیه داشته باشد تا از مصرف بیش از حد آب جلوگیری شود. سرویس‌های امروزی در چهار مدل مختلف تهیه می‌شوند و به دلیل طراحی سیستم سیفون برخی از آنها، مصرف آب کاهش می‌یابد.

استفاده از کابینت روشویی در فنگ شویی سرویس بهداشتی

فنگ شویی بر پایه نظم و تمیزی استوار است و خیلی از اصول آن را همگی می‌توانیم رعایت کنیم. طبقه بندی و نظم دادن به وسایل حمام نیز می‌تواند به آرامش ذهنی شما کمک کند. سعی کنید سرویس بهداشتی خود را از هرج و مرج و آشفتگی خالی کنید. موادی که تاریخ مصرف آنها گذشته یا دیگر قابل استفاده نیست را از سرویس بهداشتی خود بردارید. می‌توانید با استفاده از روشویی‌های کابینتی فضایی مرتب را برای نگهداری لوازم ایجاد کنید.

مراقب حوله‌های داخل حمام نیز باشید. حوله‌ها دارای گرما و رطوبت و محلی مناسب برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند. سعی کنید یا محل آنها را تغییر دهید و یا به طور پیوسته آنها را تعویض کرده و خشک نگه دارید. تا اینجا نکاتی از قوانین فنگ شویی سرویس بهداشتی را بیان کردیم که در هر خانه و با هر سبک چیدمانی قابل اجرا است.

استفاده از آینه در فنگ شویی سرویس بهداشتی

آیینه شئی مهم در فنگ شویی هست و در جاهای مختلف به آن اشاره شده و به عنوان عاملی برای افزایش انرژی و تقویت انرژی از آن استفاده می‌شود. از این رو استفاده از آیینه در دستشویی اهمیت بالایی دارد. در صورت امکان می‌توانید یک آیینه به در بیرونی سرویس بهداشتی نیز وصل کنید و این صورت از حرکت انرژی به سمت سرویس بهداشتی جلوگیری کنید و انرژی بیشتری را به فضای داخلی خانه وارد کنید. البته تاثیر دیگر آیینه بزرگتر نشان دادن فضای شماست.

استفاده از گیاهان در فنگ شویی سرویس بهداشتی

گیاهان، منبع انرژی، سبزی و نشاط هستند. آنها با تغذیه از آب رشد کرده و به بالا حرکت می‌کنند. استفاده از گیاهان در حمام و سرویس‌بهداشتی انرژی را به جریان می‌اندازد و انرژی مثبت محیط را بیشتر می‌کند. همچنین گیاهان به دفع انرژی منفی محیط  و تصفیه هوا نیز کمک می‌کنند. با استفاده از گیاهان آپارتمانی و در مدل‌های مختلف محیط سرویس بهداشتی خود را زنده و شاداب نگه دارید.

تهویه هوا در فنگ شویی سرویس بهداشتی

اگر در سرویس بهداشتی خود پنجره دارید که عالی است. نور و هوای تازه می‌تواند در تمیزی و بهبود انرژی فضا موثر باشد. اگر پنجره ندارید، حتما سیستمی را برای تهویه و تصفیه هوا در نظر بگیرید. استفاده از گل‌های طبیعی و شمع نیز می‌تواند به بهتر شدن فضای سرویس کمک کند.

محل مناسب سرویس بهداشتی در فنگ شویی

محل قرار گرفتن سرویس بهداشتی نیز در فنگ شویی اهمیت بالایی دارد. بهتر است سرویس بهداشتی در مجاورت دیوار آشپزخانه، اتاق نشیمن و پذیرایی قرار نگیرد و به نحوی آن را پنهان کنید، و بهتر است یکی از دیوارهای سرویس بهداشتی با دیوار خارجی ساختمان ساخته شده باشد. دلیل این امر جریان چی هست. این انرژی مثبت از در ورودی وارد شده و اگر سرویس بهداشتی در مقابل در ورودی باشد از آن خارج می‌شود. البته بسته نگه داشتن در دستشویی نیز از جمله مواردی است که باید به آن دقت کرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)