شیرآلات فلت یا کرو ؟

شیرآلات فلت یا کرو ؟

صنعت شیرآلات در عصر جدید هر ساله پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این تغییرات هم در زمینه طراحی محصول و هم در زمینه افزایش کیفیت محصول رخ داده است. امروزه تنوع طراحی شیرآلات به قدری زیاد است که برای انتخاب مدل مورد نظر و مناسب با سبک دکوراسیون باید زمان صرف کرد و بسیاری از افراد دچار سردگمی می‌شوند که چه سبک طراحی را انتخاب کنند که هم از نظر کیفیت، راحتی و هم قیمت مناسب و به صرفه باشد. در اینجا قصد داریم دو مدل شیرآلات کرو و شیرآلات فلت را با هم مقایسه کنیم و توضیحاتی پیرامون هر کدام ارايه دهیم.

شیرآلات فلت

فلت به طراحی بدنه شیرآلات اشاره دارد و منظور از شیرآلات فلت، شیرآلات چهارگوش و مکعبی شکل است. در طراحی شیرآلات فلت سطح منحنی شکل وجود ندارد و تمامی سطوح صاف یا فلت هستند. در این سبک از طراحی شاهد خطوط صاف و زاویه دار هستیم که بیشتر در سبک طراحی مدرن دیده می‌شود و از این رو شیرآلات فلت با دکوراسیون‌های مدرن تناسب بیشتری دارند. در این مدل از شیرآلات نیز شاهد مدل‌های بسیار متنوعی هستیم و برندهای مختلف نیز مدل‌های خود را تولید و در بازار روانه می‌کنند.

شیرآلات فلت ارزان قیمت و گران قیمت در بازار وجود دارد که بسته به جنس، سبک طراحی، برند، کیفیت و موارد دیگر قیمت گذاری شده‌اند. این مدل شیرآلات ظاهری مدرن و زیبا دارند اما معایبی هم دارند که به آنها نیز اشاره می‌کنیم. این شیرآلات فلت دارای زوایای تیز هستند و هنگام برخورد با آنها امکان آسیب دید وجود دارد. اگر آب روی آنها پاشیده شود به راحتی به پایین جاری نمی‌شود و روی سطح صاف آن باقی می‌ماند. باقی ماندن آب ایجاد لکه می‌کند و بنابراین لازم است به طور مرتب سطح آن تمیز شود تا لکه ایجاد نشود و تمیز و درخشان باقی بماند.

شیرآلات کرو

کرو به معنی منحنی و گرد است و به شیرآلاتی کرو گفته می‌شود که دارای طراحی ظاهری گردی هستند و در آن از سطح صاف و زاویه‌های عمود استفاده نشده است. شیرآلات کرو از گذشته یا به امروز تولید می‌شوند و دارای طراحی‌های بسیار متنوعی هستند. لبه‌های گرد و نرم این شیرآلات فضا را لطیفتر میکند. شیرآلات کرو با سبک دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شوند از مدرن گرفته تا کلاسیک، البته استفاده از شیرآلات کرو در طراحی مدرن به زیبایی شیرآلات فلت نمی‌شود و بیشتر در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد.

شیرآلات کرو به دلیل نداشتن زاویه و لبه‌های تیز امن تر هستند و در صورت برخورد دست و صورت با آن فرد دچار آسیب  نمی‌شود. از دیگر مزایای این مدل، نماندن آب روی سطح آن است. آب روی سطح گرد به راحتی به پایین می‌ریزد و روی شیر باقی نمی‌ماند و احتمال لکه شدن در این مدل کمتر است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)