نحوه نصب یورینال

نحوه نصب یورینال

یورینال یا توالت ایستاده دیواری نوع جدیدی از توالت فرنگی است که نیاز به نشستن ندارد و برای ادارا کردن آقایان طراحی شده است. این توالت فرنگی در ابتدا در ایران طرفداری نداشت اما امروزه با توجه به مزایای این توالت سرپایی از جمله بهداشت بیشتر، مصرف آب کمتر و راحتی استفاده و سرعت بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

یورینال در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مردانه قرار میگیرد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. هزینه نگهداری و نصب یورینال نیز کمتر از توالت فرنگی است و در اینجا نگاهی به نحوه نصب آن می‌اندازیم.

مزایای استفاده از یورینال

یورینال فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و در یک فضای ثابت تعداد بیشتری توالت سرپایی در مقایسه با تعداد توالت فرنگی جای میگیرد. از نظر بهداشتی نیز از توالت فرنگی تمیزتر است زیرا فضایی برای نشتن وجود ندارد و بدن با آن تماس پیدا نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن استفاده سریعتر از آن است و در زمان صرفه جویی می‌شود. این توالت ایستاده در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌کند و با هر بار سیفون کردن تنها یک لیتر آب مصرف می‌شود.

آموزش نصب توالت ایستاده مردانه

قبل از نصب این توالت ایستاده لازم است مواردی را که هنگام نصب اهمیت بالایی دارد رعایت شود.

 در ابتدا سطح دیواری که قرار است توالت سرپایی روی آن نصب شود باید صاف و یکدست باشد. برای توالت یورینال باید لوله‌کشی‌های لازم انجام شود. محل منبع آب و فاضلاب در دیوار باید قرار گرفته شود.

قبل از نصب مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و الگوی‌ آن را درآورید تا محل قرارگیری لوله ها مشخص شود.

با استفاده از الگو ارتفاع نصب را نیز مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید ارتفاع نصب شده مناسب است. به طور کلی لبه توالت ایستاده مردانه در فاصله ۶۰ سانتی متری از کف قرار میگیرد که این امر ممکن است با توجه به اولویت‌های کاربران تغییر کند. اینکه در چه فضایی توالت را نصب می‌کنید نیز در ارتفاع آن حائز اهمیت است.

بعد از رعایت موارد گفته شده براساس الگویی که تهیه شده است، باید محل پیچ‌های آن به دیوار را مشخص کرد و آن را با مداد یا ماژیک علامت گذاری کرد.

با مته دریل ۰.۲۵ اینچی محل‌های مشخص شده سوراخ کنید. اگر دیوار گچی باشد اطراف محل تخلیه و خطوط لوله کشی آب نیز باید خالی شود.

لبه دیواری توالت فرنگی دیواری را به دیوار پیچ کنید.

پس از نصب منافذ باقی مانده را با سیمان پر کنید. سپس اتصالات آب و خروجی را کاملا فیکس کنید و آنها را با دقت پیچ کنید. مراقب فشاری که وارد میشود باشید تا آسیبی به چینی توالت وارد نشود.

حال نوبت به وصل کردن دهانه سیفون است. دریچه سیفون را در محل در نظر گرفته شده وصل کنید و با کمک واشرها جلوی نفوذ آب را بگیرید.

لوله پرکننده آب سیفون را وصل کرده و یکبار تمامی اتصالات را چک کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)