راهنمای خرید سینک ظرفشویی

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه هست و باید در انتخاب تمام تجهیزات آن نیز دقت کافی داشت. اگر قصد دارید سینک ظرفشویی بخرید حتما این سوال ذهنتان را مشغول کرده که “چه سینک ظرفشویی بخریم که خوب باشه؟” در این مطلب قصد داریم نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید سینک ظرفشویی به آن توجه کنید را بیان کنیم.

ابعاد سینک ظرفشویی

ابعاد و اندازه سینک ظرفشویی اولین نکته‌‌ای هست که باید در نظر بگیرید و اگر این مورد را فراموش کنید هنگام نصب با مشکل مواجه می‌شوید. سینک‌ها از نظر تعداد و عمق لگن متفاوت هستند و فضای متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهند. پس در اولین قدم فضای سینک ظرفشویی را متر کنید و دقیق اندازه بزنید. اگر قرار است کابینت‌هایتان نیز عوض شوند و یا به خانه‌ای جدید رفته‌اید و کابینت‌ها قرار است نصب شوند، حتما اندازه‌ای که‌ برای سینک ظرفشویی در نظر گرفته شده را بپرسید.

عمق لگن

عمق لگن ظرفشویی ها متفاوت است و به طور معمول لگن ظرفشویی دارای عمق ۱۴، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سانتی متر هست. هنگام انتخاب به عمق لگن توجه کنید و عمق آن را براساس نیز خود انتخاب کنید. عمق لگن در هنگام شستن ظرف‌های بزرگ و یا میوه و سبزی بسیار به چشم می‌آید.

تعداد لگن

تعداد لگن در مدل‌های مختلف سینک‌های ظرفشویی متفاوت است و به صورت یک لگنی، دو لگنی و سه لگنی تولید می‌شود.

سینک بزرگ یک لگنی

سینک‌های بزرگ تک لگنی، طراحی مدرنتری دارند و با توجه به محدودیت‌هایی که ایجاد میکنند اما طرفداران خود را نیز دارند. در این مدل سینک ظرفشویی شما با یک سینک بزرگ روبرو هستید. به راحتی می‌توانید ظرف‌های بزرگ را بشورید، اما دیگر فضای مجزایی برای شما وجود ندارد. مثلا نمی‌توانید یک طرف سینک ظرف‌های کثیف را بگذارید و طرف دیگر چیزی را بشورید. اگر سینک ظرفشویی در خانه شما پرکاربرد هست، این مدل را پیشنهاد نمی‌کنیم.

سینک ظرفشویی دو لگنه

سینک ظرفشویی دو لگنه خود در دو مدل تولید می‌شود. در یک مدل اندازه هر دو لگن سینک با هم برابر و مساوی است و در مدل دیگر یک سینک ۴۰ درصد فضا و دیگری ۶۰ درصد فضا را به خود اختصاص داده است.

سینک دولگنه با اندازه متفاوت، دو فضای مجزا را به شما می‌دهند و آزادی عمل بیشتری دارید. شما دو فضا برای استفاده در اختیار دارید. هرچند که اندازه سینک شما کوچک‌تر از مدل یک لگنی است اما کارایی بالاتری دارد. اگر ظرف‌ها را با ماشین نمی‌شورید و از آشپزخانه به صورت روتین استفاده میکنید این مدل برای شما مناسب است. قسمت بزرگ‌تر این امکان را به شما می‌دهد تا ظرف‌های بزرگ را بشورید و در طرف دیگر آب بکشید.

در سینک دو لگنه مساوی یا با سایز مشابه، هر دو لگن دارای ابعادی مساوی هستند و ۵۰ درصد فضا را به خود اختصاص می‌دهند. به نوعی شما دو سینک مشابه دارید. در این مدل فضای کمی برای شستن ظروف بزرگ دارید و این موضوع کمی اذیت کننده است. البته اگر از ظروف بزرگ استفاده نمیکنید، این مدل برای شما مناسب است.

سینک سه لگنه

سینک‌های سه لگنه از مدل‌های دیگر بزرگ‌تر هستند و آزادی عمل زیادی را برای شما به همراه می‌آورند. در این مدل شما دو لگن بزرگ دارید و یک لگن کوچک که معمولا در میانه دو لگن جای گرفته است. لگن کوچک برای دفع زباله در نظر گرفته شده و دیگر نیازی نیست ته مانده غذا و زباله‌های موجود را از کانتر و یا فضای داخلی سینک جمع کنید. سینک ظرفشویی سه لگنه، بزرگتر بوده و بنابراین فضای بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

انواع سینک ظرفشویی

سینک‌های ظرفشویی از نظر جنس و نحوه نصب نیز، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار میگیرند. سینک‌ها از نظر نوع نصب در دو گروه روکار و توکار، و از نظر جنس در سه دسته گرانیتی، شیشه‌ای و استیل جای میگیرند.

سینک ظرفشویی روکار

سینک طرفشویی روکار، روی کابینت قرار می‌گیرد. لبه و صفحه سینک که روی کابینت قرار گرفته‌اند، مانع از پاشیده شدن آب به کابینت می‌شوند. در هنگام استفاده از این مدل، کابینت شما خیلی خیس نمی‌شود و آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

سینک ظرفشویی توکار

سینک ظرفشویی توکار، داخل کابینت قرار میگرد و هیچ لبه و فضایی از سینک روی کابینت نیست. اگر تمام تجهیزات آشپزخانه خود را توکار انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از سینک توکار هم استفاده کنید و یک دکوراسیون زیبا داشته باشید. البته لازم است بگوییم در این مدل، به علت نوع نصب، اکثرا هنگام شستن آب به اطراف می‌پاشد و لازم است آن را خشک کنید.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی از سنگ گرانیت و رزین و ترکیب با مواد دیگری ساخته می‌شود. این مدل دارای تنوع رنگی است و رنگ سیاه یا تیره آن نیز مرسوم‌تر است. به علت تنوع رنگی در این مدل سینک، به راحتی می‌توان آن را با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ کرد. طراحی بسیار شیکی دارند و آشپزخانه را به یک آشپزخانه لوکس تبدیل میکنند. ترکیب کامپوزیت با گرانیت مقاومت سینک ظرفشویی گرانیتی را بالا برده و دارای مقاومت خوبی در برابر شکسته شدن و ترک برداشتن است. اما این مدل نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. در برخی موارد لکه‌های آب نیز روی سینک ظرفشویی گرانیتی خود نمایی میکنند.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

سینک ظرفشویی شیشه‌ای اخیرا وارد بازار شده و اما نتوانسته نظر خریداران را به خود جلب کند. سینک ظرفشویی شیشه‌ای مقاومت بسیار پایینی در برابر خط و خش، شکستگی و لکه آب دارد. به طور کلی می‌توان گفت سینک شیشه‌ای مقاومت بسیار پایینی دارد.

سینک ظرفشویی استیل

سینک ظرفشویی استیل معمول ترین و رایج‌ترین سینک ظرفشویی است و مقاومت و کارایی بسیار بالا و خوبی دارد. سینک ظرفشویی استیل در برابر آب و زنگ زدگی و شکستگی مقاوم است و در مدت زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر خط و خشی هم روی سینک استیل بیوفتد به راحتی قابل مشاهده نیست.

قیمت سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی بر اساس مدل، جنس، اندازه و برند آن دارای قیمت‌های مختلفی است. برای اطلاع از قیمت سینک ظرفشویی می‌توانید به سایت‌های فروش مانند عمرانیاز تماس بگیرید و از قیمت‌ها و تخفیف‌های آنها مطلع شوید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)