نحوه نصب سینک ظرفشویی توکار

نحوه نصب سینک ظرفشویی توکار

سینک ظرفشوی یکی از اجرای جدایی ناپذیر کابینت است و همچنین یک عضو فعال و پرکار آشپزخانه محسوب می‌شود. سینک ظرفشویی در دو نوع روکار و توکار وجود دارد و سینک توکار شیکتر و خاص تر است و به همین دلیل نیز امروزه استقبال بیشتری از آن می‌شود. نحوه نصی سینک توکار اهمیت بالایی دارد، زیرا اگر نصب سینک درست و اصولی انجام نشود آب از لبه‌ها به قسمت زیرین نفوذ کرده و با گذشت زمان مشکلاتی را پدید می‌آورد. دقت داشته باشید که سینک توکار در داخل صفحه کابینت قرار میگیرد و اندازه آن باید کاملا با فضای برش خورده هماهنگ باشد. اگر قصد تغییر سینک آشپزخانه را دارید اما نمیخواهید صفحه کابینت را تعویض کنید حتما به ابعاد و اندازه سینک قبلی خود توجه کنید. اگر سینک قبلی شما توکار است، برش‌ها به درستی انجام شده حال میتوانید سینکی با همان ابعاد را تهیه و نصب کنید. اما اگر سینک قبلی شما روکار است نیاز به برش دادن درست و اصولی وجود دارد. در اینجا سعی کرده‌ایم، نحوه نصب سینک توکار را به طور کامل با تصویر و فیلم آموزشی توضیح دهیم.

نصب سینک توکار

برای نصب سینک ظرفشویی توکار در ابتدا نیاز است وسایل لازم را تهیه کنید. وسایل مورد نیاز عبارت است از:

  • مداد
  • متر
  • پیچ گوشتی
  • دریل
  • اره
  • الکل
  • چسب
  • عینک محافظ
  • دستکش
  • مقوا

اندازه گیری سینک

برای آنکه سراغ نصب سینک ظرفشویی برویم، لازم است ابعاد دقیق سینک توکار را بدانیم. برای اینکار دست به متر شوید و ابعاد دقیق چهار طرف سینک توکار را پیدا کنید. اندازه گیزی ابعاد دقیق بسیار مهم است زیرا از آن برای برش صفحه کابینت استفاده می‌شود و اگر کمی خطا وجود داشته باشد نمیتوان سینک توکار را به درستی نصب کرد.

یکی دیگر از راه‌های دقیق آماده سازی برای برش، الگو برداری است. این روش دقت بالاتری دارد. اگر سینک توکار شما دارای شابلون استاندارد کارخانه باشد، نیازی به این کار نیست اما معمولا سینک‌های ظرفشویی توکار فاقد شابلون هستند و نیاز است با کمی خلاقیت شابلونی تهیه کنیم. برای تهیه شابلون یک مقوای بزرگ و محکم را برداشته و سینک را به صورت برعکس (دور تا دور سینک روی مقوا قرار بگیرید) بر روی مقوا قرار دهید و دور آن را با مداد به طور کاملا دقیق و با دقت بالا خط بکشید. حال با کمک متر فاصله بست تا لبه سینک را نیز اندازه بگیرید و خطی بر اساس این اندازه دور تا دور خط اولی (شابلون سینک) بکشید. مقوا را از روی خط  داخلی، محل قرار گیری بست، برش دهید تا دقیقا اندازه سینک ظرفشویی را داشته باشید. حالا شما یک شابلون دقیق از سینک خود دارید.

حال لازم است تا شابلون تهیه شده را روی صفحه کابینت بگذارید و آن را نیز برش دهید. توجه داشته باشید برای کشیدن شابلون شما سینک را برعکس کرده‌اید، بنابراین لازم است تا مقوا را بار دیگر برگردانید تا در جهت درست روی صفحه قرار گیرد.

نحوه دیگر مشخص کردن ابعاد سینک، برعکس کردن صفحه کابینت و قرار دادن سینک روی آن است. سپس دور سینک را روی صفحه با مداد بکشید. به مانند روش قبلی اندازه فاصله بست تا لبه را محاسبه و خطی دیگر به همان اندازه در داخل طرح قبلی بکشید.

برش صفحه کابینت

 صفحه کابینت را اندازه بگیرید، اندازه صفحه سینک را نیز دارید، حال در نظر بگیرید سینک قرار است چقدر از هر لبه صفحه فاصله داشته باشد. به عنوان مثال سینک شما از لبه صفحه کابینت ۵ سانتی متر فاصله خواهد داشت. از لبه ۵ سانتی متر را مشخص کنید تا هنگام برش زدن از لبه در نظر گرفته شده خارج نشوید.

طرح شابلونی خود را بر روی صفحه گذاشته و با مداد دور آن را کامل بکشید. حفره‌ای که قرار است بریده شود و سینک در داخل آن قرار بگیرید، مشخص شده است. با استفاده از دریل و مته ۱۰ چهار طرف محل خط کشی شده را با دقت و به طور عمود سوراخ کنید. با کمک اره از محل‌های سوراخ شده بر روی خطکشی انجام شده حرکت کنید و برش‌ها را کامل کنید. دقت کنید کمی لغزش و چپ و راست شدن تمام کار را خراب میکند. بنابراین به آرامی و با تمرکز روی خط حرکت کنید و تیغه را به چپ و راست تکان ندهید. پس از جدا شدن لبه کار را نرم کنید و آن را کاملا تمیز کنید.

در هنگام کار از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید تا آسیبی به خودتان وارد نشود. کاملا مراقب باشید تا تکه برش داده شده از پایه زیرین جدا نشود و بر روی پایتان نیوفتد.

نحوه نصب سینک

حال صفحه کابینت برش خورده و سینک شما آمده است. سینک را به طور برعکس بر روی صفحه قرار دهید. دور آن را با مداد بکشید. با استفاده از یک دستمال و الکل، لبه سینک و لبه صفحه کابینت را تمیز کنید تا فاقد چربی و آلودگی و خورده چوب باشد. حال فضای مشخص شده، فاصله بین خط کشی و لبه برش خورده صفحه، را با چسب آکواریوم بپوشانید. سینک را روی محل مشخص شده قرار دهید، تا لبه سینک و صفحه کابینت توسط چسب به هم متصل شود.

حال نوبت آخرین مرحله نصب سینک توکار است. بستن بست‌ها! بست‌ها بسته به مدل سینک کمی تفاوت با هم دارند، بسته به مدل سینک و بست آن، جهت محکم کردن بست‌ها اقدام کنید. برای محکم کردن آنها از پیچ گوشتی استفاده کنید. بعد از بسته شدن بست ها و محکم شدن سینک، نوبت به نوار آب بندی میرسد. یکبار دیر تمام لبه‌های سینک را با چسب آکواریوم بپوشانید تا آب به قسمت زیرین نفوذ نکند. سینک را در جای خود قرار دهید و اتصالات شیر آب و سیفون را نصب کنید.

برای مشاهده فیلم نحوه نصب سینک توکار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://cdnfa.ir/omraniaz/ce38/uploads/new/nasb-sink-tokar/sink.mp4

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)