آنچه لازم است قبل از خرید سینک شیشه ای بدانید

آنچه لازم است قبل از خرید سینک شیشه ای بدانید

در طراحی آشپزخانه، انتخاب تجهیزات نقش بسیار پررنگی دارد و لازم است قبل از انتخاب تمام موارد را بررسی کرد. یکی از تجهیزات و وسایلی که در ظاهر و زیبایی آشپزخانه نقش دارد، سینک ظرفشویی هست و مدل‌های بسیاری برای انتخاب آن وجود دارد. یکی از انواع سینک‌های موجود در بازار سینک شیشه‌ ای هست که در دکوراسیون مدرن و امروزی آشپزخانه دیده می‌شود. در اینجا نگاهی کامل به سینک شیشه ای انداخته ایم و معایب و مزایای آن را بررسی کرده‌ایم تا هنگام خرید بتوانید انتخابی درست و مناسب داشته باشید.

سینک شیشه‌ای چیست؟

سینک شیشه‌ای  یکی از انواع سینک‌های ظرفشویی است و همان طور که از اسم آن مشخص هست جنس آن از شیشه می‌باشد. البته سینک شیشه‌ای دارای لگن استیل و سینی شیشه ای است که یک لایه کریستالی بر روی استیل در قسمت سینی پرس شده و نمایی شیشه‌ای ایجاد کرده است.

سینک شیشه‌ای سفید و مشکی ظاهری بسیار زیبا و شیک دارند و آشپزخانه شما را به یک آشپزخانه لوکس تبدیل میکنند. به همین دلیل است که در بسیاری از طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه لوکس و مدرن شاهد سینک‌های شیشه ای و یا گرانتی هستید.

جنس سینک شیشه‌ای

در سینک‌های شیشه‌ای به دلیل ایمنی و مقاومت لگن‌ها از جنس استیل ساخته شده‌اند و تنها سینی سینک از جنس شیشه می‌باشد. شیشه به کار رفته در این نوع سینک ظرفشویی از جنس شیشه سکوریت نشکن هست و نسبت به ضربه و فشار مقاوم می‌باشد. البته باید به این موضوع دقت کرد که حتی بهترین سینک شیشه‌ای نیز مقاومت کمتری به خط و خش و ضربه نسبت به سینک استیل دارد.

سینک شیشه ای در رنگ‌های سفید و مشکی در بازار وجود دارد و در هر دو رنگ لگن‌ها به حالت استیل به کار رفته‌اند. هر دو رنگ محبوبیت و زیبایی بسیاری دارند و شما میتوانید متناسب با رنگبندی دکوراسیون آشپزخانه خود آن را انتخاب کنید. سینک شیشه‌ای مشکی برای آشپزخانه‌های تیره مناسب هست و سینک شیشه‌ای سفید در آشپزخانه لوکس سفید بیشتر استفاده می‌شود.

آیا انتخاب سینک شیشه ای برای آشپزخانه شما مناسب است؟

اگر زیبایی و لوکس بودن سینک شیشه‌ای چشم شما را گرفته است و در انتخاب آن دو دل هستید، نگاهی به میزان رفت و آمد و استفاده خود از آشپزخانه بیندازید. اگر رفت و آمد زیادی دارید و به طور مرتب از آشپزخانه و سینک ظرفشویی استفاده میکنید، بهتر است سینک‌های گرانیتی و یا استیل را انتخاب کنید. اما اگر در آشپزخانه لوکس و مدرن خود زمان کمی را سپری میکنید و استفاده کمی از سینک دارید، انتخاب سینک شیشه‌ای سفید و یا مشکی میتواند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌تان باشد.

مزایا و معایب سینک شیشه‌ای

از بین مزایای سینک شیشه ای یکی از بارزترین و مهمترین مزیت آن، نمای ظاهری متفاوت، لوکس و تک آن میباشد. جنس این نوع سینک از شیشه سکوریت ضخیم و مقاوم به حرارت و ضربه هست و ایمن و استاندار نیز هست. به دلیل شیشه ای بودن آن تمیز شوندگی راحتی دارد و میتوانید با اسپری شیشه پاک کن یز آن را تمیز کنید. سینک ظرفشویی شیشه ای تنها به صورت توکار نصب می‌شود و لازم است قبل از نصب کابینت به اندازه سینک برش داده شود. البته توکار نصب شدن آن برزیبایی آن نیز می‌افزاید.

در مورد معایب سینک شیشه ای نیز به مقاومت آن اشاره میکنیم. هرچند این سینک از شیشه سکوریت و نشکن ساخته شده اما مقاومت کافی در برابر ظروف سنگین مثل زودپز را ندارد. به صورت کلی مقاومت و استحکام سینک شیشه ای از دو سینک گرانیتی و استیل کمتر هست و لازم است تا احتیاط بیشتری با آن کار کرد. امکان لبپر شدن و شکستن گوشه‌های سینک نیز وجود دارد. همچنین جداشدن قسمت شیشه ای از سینک نیز غیرممکن نیست.

قیمت سینک شیشه‌ای

یکی دیگ از مواردی که هنگام انتخاب سینک میتواند بر انتخاب شما تاثیر بگذارد، قیمت و بودجه شماست. قیمت سینک شیشه ای به دلیل طراحی و متریال استفاده شده و نحوه و فرایند تولید از سینک استیل بیشتر هست. همچنین قیمت سینک شیشه‌ای  در بین مدل‌ها و برندهای مختلف نیز متفاوت میباشد اما بطور کلی قیمت بالاتری دارد. برای اطلاع از قیمت سینک شیشه ای می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)