نحوه صحیح نصب سینک ظرفشویی روکار

نحوه صحیح نصب سینک ظرفشویی روکار

سینک ظرفشویی از نظر نوع به دو دسته سینک توکار و سینک روکار تقسیم می‌شوند و از نظر تعداد لگن نیز در گروه‌های تک لگنه، دو لگنه و سه لگنه قرار میگیرند. نحوه نصب هر کدام از این مدل‌ها متفاوت است، اما تفاوت اصلی در نصب سینک مربوط به روکار یا توکار بودن آن برمیگردد. نصب سینک روکار آسان‌تر و راحتتر از نصب سینک توکار میباشد. نحوه نصب سینک توکار را در مقاله‌ای دیگری به طور کامل توضیح داده‌ایم و برای مشاهده آن میتوانید مقاله نحوه نصب سینک توکار را مشاهده کنید. در اینجا به بررسی و آموزش نحوه نصب سینک روکار آشپزخانه می‌پردازیم.

فیلم نصب سینک روکار (آموزش نصب سینک ظرفشویی روکار)

نحوه نصب سینک روکار

اینکه شما قصد دارید سینک جدید را نصب کنید و یا سینک قبلی خود را با سینک جدید دیگری تعویض کنید، کمی تفاوت دارد. اگر قصد تعویض سینک ظرفشویی خود را دارید، حتما به اندازه سینک قبلی توجه کنید. سینک جدید شما نباید از سینک قبلی کوچکتر باشد. در صورت هم اندازه بودن دو سینک نیازی به برش زدن کابینت نیست، اما اگر سینک جدید بزرگتر باشد نیاز است تا حفره مناسب برای قرار گیری سینک بر روی صفحه کابینت را ایجاد کنید.

وسایل لازم جهت نصب سینک ظرفشویی روکار

قبل از کار وسایل لازم جهت نصب سینک روکار را تهیه و آماده کنید.

  • مداد و ماژیک
  • مقوا
  • دریل
  • اره برقی
  • چسب نواری
  • چسب سیلکون یا چسب آکواریوم
  • آچار
  • گیره و اتصالات (معمولا هنگام خرید به عنوان لوازم جانبی همراه با سینک به مشتری ارائه میگیردد و داخل بسته بندی سینک وجود دارد)
  • پارچه

مراحل نصب سینک روکار

برای نصب سینک روکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین قدم لازم است تا صفحه کابینت به اندازه سینک برش بخورد تا سینک در داخل آن جای بگیرد. برای برش دادن صفحه کابینت نیاز به الگو یا شابلون سینک میباشد. برخی از برندها، به عبارتی دیگر برندهای مطرح و به نام، شابلون سینک را در داخل بسته بندی قرار داده‌اند. در صورت وجود شابلون کار شما آسان شده و می‌توانید به راحتی شابلون را روی صفحه قرار داده و محل مشخص شده برای برش را برش بزنید.

    اما در صورتی که شابلون در اختیار نداشتید، سینک ظرفشویی را برعکس بر روی یک مقوا قرار دهید و دور تا دور آن را خط بکشید، سپس فاصله اتصالات تا لبه را محاسبه کرده و به همان اندازه از خط کشیده به سمت داخل رفته و مجدد خط دیگری بکشید. خط دوم الگوی برش صفحه کابینت میباشد.

  2. برای برش الگو را روی صفحه گذاشته و محل برش را با دریل سوراخ کنید. این سوراخ ایجاد شده فضای عبور اره را برای شما فراهم کرده است. حال با اره برقی دور تا دور الگو را اره کنید. مراقب باشید تا قطعه جدا شده بر روی پای شما نیوفتد. برای ایمنی بیشتر از عینک و دستکش و کفش محافظ استفاده کنید.
  3. از صحت اندازه محل برش خورده مطمئن شوید. برای این کار میتوانید یکبار سینک را به آرامی در آن قرار دهید تا از درستی کار اطمینان داشته باشید.

  4. حال لازم است تا اتصالات سینک را نصب کنید. در ابتدا دریچه آب را نصب کنید. برای این کار دور تا دور دریچه را با چسب لوله‌کشی پر کنید، حال دریچه را بر روی آن قرار دهید، از پشت سینک آن را به طرف خود بکشید و از داخل سینک نیز فشار دهید تا کاملا محکم شود. پس از محکم شدن دریچه چسب‌های اضافی را پاک کنید. در برخی از مدل‌ها، واشری برای پشت دریچه آب وجود دارد، در صورت وجود واشر آن را نیز قرار دهید و قسمت پشتی دریچه را کاملا محکم کنید. (این مدل در فیلم نصب سینک روکار آمده است)

  5. سپس گیره و تمامی اتصالات دیگر را نصب کنید. شیری را که قبلا تهیه کرده‌اید را نیز نصب کنید.
  6. حال نوبت قرار دادن سینک روکار است. دور تا دور لبه سینک ظرفشویی را با چسب سلیکونی یا چسب آکواریوم بپوشانید. سپس سینک را به صورت زاویه‌دار و به آرامی در محل برش خورده صفحه کابینت، جای سینک، قرار دهید. سینک ظرفشویی را کاملا برروی جای خود با چسب آکواریوم محکم کنید.

  7. حال از زیر سینک ظرفشویی که در داخل کابینت قرار گرفته، گیره‌ها و پیچ‌ها را محکم کنید تا سینک کاملا در جای خود قرار گیرد.
  8. اتصالات ورودی و خروجی آب را وصل کنید.

  9. بر روی لبه‌های سینک چسب آکواریوم بزنید و با کمک دست یا یک دستمال چسب را کاملا صاف و یکدست کنید تا حباب داخل آن نباشد و تمام فضای اطراف را بگیرد. برای اینکار میتوانید از چسب سلیکونی نیز استفاده کنید.

  10. ۲۴ ساعت اجازه دهید تا چسب‌ها کاملا خشک شوند و سینک در جای خود محکم شود.

    توجه داشته باشید استفاده از چسب سلیکونی و آکواریوم بسیار مهم است و آنها از نشت آب به داخل کابینت جلوگیری میکنند. در هنگام انتخاب این چسب‌ها دقت کنید تا بهترین برند و مارک و کیفیت چسب را انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را داشته و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند.

نصب سینک روکار دو و سه لگنه

برای نصب سینک روکار دو و سه لگنه، مراحل مشابه بالاست. تنها تفاوت در نصب اتصالات دریچه خروجی آب می‌باشد. در سینک‌ها چند لگنه نیاز به لوله کشی و برش لوله‌ میباشد تا خروجی تمام دریچه‌ها به فاضلاب متصل شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)