راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

راهنمای خرید ست سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم و پررفت و آمد هر خانه‌ای محسوب می‌شود و باید تمیز و زیبا باشد. طراحی و دکوراسیون این فضا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و لوکس بودن آن داشته باشد. همچنین در نظر گرفتن یک سبک و استایل کلی برای فضای سرویس بهداشتی می‌تواند بر زیبایی آن بیفزاید. در کنار طراحی داخلی این فضا اکسسوری‌ها نیز می‌توانند بر زیباتر شدن فضا کمک کنند و همچنین در نظافت و مرتبی فضای سرویس بهداشتی نیز نقش داشته باشند. از جمله این اکسسوری‌ها می‌توان به ست سرویس بهداشتی اشاره کرد.

امروزه ست سرویس بهداشتی تنوع بسیار بالایی دارد و انتخاب یک مدل لوکس، زیبا، هماهنگ با سبک دکوراسیون و مقرون به صرفه کار آسانی نیست و لازم است در بین تنوع بالای مدل‌ها دنبال بهترین‌ها بود. در اینجا قصد داریم مواردی که برای خرید بهترین ست سرویس بهداشتی نیاز است بدانید را بیان کنیم.

ست سرویس بهداشتی چیست

ست سرویس بهداشتی شامل وسایل ضروری و پرکاربرد در حمام و دستشویی است. ابزار این ست می‌توانند در نظافت فضا کمک شایانی کنند و به دلیل هماهنگی کامل با هم و همچنین هماهنگی با طراحی داخلی فضا زیبایی آن را دو چندان کنند. مدل‌های متنوعی برای ست این ابزار پرکاربرد وجود دارد و این تنوع هم به صورت جنس محصول است و هم به طراحی و تعداد تکه آن برمیگردد.

ست سرویس بهداشتی شامل چه وسایلی می‌شود

مدل‌های جدید و به روز ست سرویس بهداشتی شامل جا صابونی جامد، جای صابون مایع، لیوان مخصوص مسواک، فرچه توالت شور، سطل آشغال می‌شوند و در برخی از مدل‌ها علاوه بر این موارد جای رول دستمال توالت، جا حوله‌ای،جا پنبه، جای گوش پاک کنو جای تیغ اصلاح نیز وجود دارد.این ست‌ها بسته به مدل و برند از سه تا نه پارچه متفاوت هستند.

در برخی موارد خرید برخی از تکه‌های این ست از نظر افراد بلااستفاده می‌باشد و معمولا می‌توان برخی از تکه‌های آن را هنگام خرید حذف کرد. اما تمامی تکه‌ها بکار می‌آیند و در نهایت لازم است آنها را خریداری کرد.

مواردی که قبل از خرید ست سرویس بهداشتی باید به آن توجه کرد

ست سرویس بهداشتی در بازار تنوع بسیار گسترده ای دارد و انتخاب آن آسان نیست و از اینرو لازم است به برخی از موارد توجه کرد.

جنس

جنس هر محصولی بر کیفیت و ماندگاری آن اثر مستقیم دارد. این ست با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند. از مواردی که باید به آن توجه کرد، ضد آب بودن جنس این ست است. از آنجایی که این ابزار در حمام و سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند در تماس کامل با آب و رطوبت هستند و باید جنسی ضد آب داشته باشند تا دوام و طول عمری مناسب داشته باشند.

اگر جنس ست شما سرامیک و شیشه باشد بسیار لوکس به نظر میرسد و تمیز شدن آن نیز بسیار آسان است، اما استحکام کمی دارد و ممکن است بشکند.  

ست‌های پلاستیکی از جمله ست سرویس بهداشتی ارزان هستند و در ظاهر زیبا و کاربردی هستند. از مشکلات این مدل احتمال ریختن رنگ در اثر رطوبت است. بنابراین هنگام خرید به جنس بدنه و دوام آن توجه کنید.

ست سرویس بهداشتی استیل نیز از جمله مواردی است که محبوبیت بالایی دارد و یک جنس ماندگار به شمار می‌رود. موضوع مهم در این جنس ضد زنگ بودن آن است. اگر ضد زنگ نباشد و در کنار رطوبت موجود زنگ بزند رد زرد رنگی را هم به جا می‌گذارد.

یکی دیگر از مدل‌های موجود ست سرویس بهداشتی برنجی است که نسبت به آب کاملا مقاوم است و از نظر طراحی نیز تنوع بالایی دارد و البته دارای قیمتی بالاتر نسبت به موارد دیگر است.

هماهنگی با سبک سرویس

یکی از موارد بسیار مهم هنگام خرید این ست، هماهنگی آن با سبک و رنگ سرویس بهداشتی و حمام است. این ابزار برای نظافت و زیبایی بیشتر فضای توالت شما در نظر گرفته می‌شوند و اگر هماهنگی کافی نداشته باشند اثری معکوس می‌گذارند. امروزه تنوع این ست در بازار بسیار زیاد است و به سادگی با کمی زمان گذاشتن می‌توان سرویس هماهنگ با طرح داخلی فضا را پیدا و خریداری کرد.

در هنگام انتخاب مدل به رنگ نیز توجه کنید. رنگ‌های تیره و یک دست مانند ست‌های مشکی به راحتی لک قطرات آب را نشان می‌دهند و نیاز به تمیز کردن هر روزه دارند، اما رنگ‌های روشن لکه‌ها را دیرتر نشان می‌دهند.

اندازه فضا

به میزان فضایی که در دسترس دارید توجه کنید. اگر فضای شما کوچک است از مدل‌های با تعداد پارچه کمتر استفاده کنید و تنها تکه‌های لازم را خریداری کنید. اما در صورت داشتن سرویس بهداشتی بزرگ می‌توانید از ست‌های نه تکه و کامل استفاده کنید.

ضمانت

هنگام خرید به ضمانت پس از فروش محصول نیز توجه کنید. برخی از مدل‌های ست سرویس بهداشتی دارای ضمانت چند ساله هستند و در صورت خرابی می‌توان آنها را تعویض کرد.

مدل وسایل

به مدل استفاده از وسایل توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌هایی بروید که سطل زباله آنها پدالی است تا هنگام انداختن زباله مجدد دست آلوده نشود. فرچه ست را نیز بررسی کنید. فرچه باید زبر و محکم باشد تا تمیز کردن به راحتی انجام شود.

انواع ست سرویس بهداشتی

همان طور که گفته شد مدلهای مختلفی از این ست در بازار موجود است. این ست‌ها را علاوه بر شکل ظاهری بر اساس محل قرار گیری نیز می‌توان به دو دسته ثابت و غیر ثابت تقسیم کرد. انتخاب بین مدل ثابت و غیر ثابت به نوع روشویی شما، فضای شما و این موضوع که آیا میخواهید آنها را روی دیوار قرار دهید یا قصد جابجا کردنشان را دارید، بستگی دارد.

ست غیر ثابت

در ست غیر ثابت شما می‌توانید تکه‌ها را به راحتی جابجا کنید و آنها را در جاهای مختلف با ترتیب چیدمان مختلف قرار دهید.

ست ثابت

مدل‌های ست ثابت دیگر امکان جابجایی را ندارند و بر روی دیوار فیکس می‌شوند. در این مدل‌ها جا صابونی، جا مایع، جای مسواک روی دیوار در کنار آیینه قرار میگیرند.

ست سرویس بهداشتی از کجا بخرم

برای خرید ست سرویس بهداشتی شما میتوانید به بورس این ست مراجعه کنید. خیابان ملاصدرا شیراز یکی از محل‌های بورس تجهیزات سرویس بهداشتی است که می‌توانید مدل‌های مختلف و ست سرویس بهداشتی لوکس را مشاهده کنید. خیابان بنی هاشم نیز یکی دیگر از بورس‌های ست سرویس بهداشتی است و میتوانید از مدل‌های ست سرویس بهداشتی ارزان تا لوکس را در آن پیدا کنید.

قیمت ست سرویس بهداشتی

قیمت ست سرویس بهداشتی در انتخاب مدل و جنس بسیار تاثیر گذار است. در ابتدای کار بودجه خود را مشخص کنید تا راحتتر در بین انبوهی از مدل‌ها مدل‌های متناسب با بودجه خود را پیدا و مشاهده کنید. اگر به دنبال ست سرویس بهداشتی ارزان هستید نگاهی به مدل‌های پلاستیکی بیندازید و اگر ست سرویس بهداشتی لوکس می‌خواهید به سراغ ست سرویس بهداشتی برنجی بروید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)