بررسی مزایا و معایب شیرآلات سفید

بررسی مزایا و معایب شیرآلات سفید

امروزه تنوع شیرآلات در بازار بسیار گسترده شده و شیرآلات در مدل و رنگ‌های مختلف موجود است و میتوان بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون، شیرآلات سفید، طلایی، کروم و سایر رنگ‌ها را انتخاب کرد. در بین تنوع گسترده شیرآلات، شیرالات سفید محبوبیتی بیشتری پیدا کرده‌اند، چراکه میتوان از آنها در تمامی سبک دکوراسیون و فضاهای مدرن و مینیمال استفاده کرد. در طراحی دیگری، طراحان شیر سفید را با رنگ کروم ترکیب کرده‌اند و شیرالات لوکس سفید کروم را عرضه کرده‌اند. شیر سفید نیز به مانند سایر شیرآلات لوکس و رنگی دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از خرید و تهیه آن، از آنها با خبر باشید و در نهایت بهترین تصمیم را اخذ کنید.

از آنجایی که در گذشته شیرآلات تنها به صورت آبکاری کروم عرضه می‌شدند و این آبکاری هم کیفیت بالایی داشته و به دلیل خنثی بودن رنگ با بسیاری از سبک دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شده، با روی کار آمدن شیرآلات جدید، شیرالات رنگی با شیرآلات کروم مورد مقایسه قرار میگیرند.

جنس و کیفیت شیرآلات سفید

مهمترین عامل در کیفیت ست شیرآلات سفید، جنس آن و کیفیت متریال آن می‌باشد. شیر سفید را میتوان در چهار جنس مختلف تولید کرد. چینی سفید، پلاستیک، سرب خشک و آلیاژ شمش برنج که هر کدام از آنها کیفیتی متفاوت دارند و لازم است هنگام تهیه شیر سفید حتما به جنس آن توجه کنید.

چینی سفید ماده‌ای شکننده است و مقاومت پایینی در برابر ظربه دارد و شیر سفید ساخته شده از چینی سفید به راحتی لب پر شده و با ترک برمیدارد. شیرآلات سفید ساخته شده از پلاستیک نیز استحکام کافی و مناسبی ندارند و با گذشت زمان در اثر سرد و گرم شدن آب و فشار آب میشکنند. سرب خشک نیز ماده‌ای دیگری است که میتوانند از آن برای ساخت شیرالات سفید استفاده کنند اما از نظر بهداشتی با مشکلاتی همراه است و برای سلامتی مضر است. قیمت شیرآلات سفید سرب خشک پایین است، اما این ارزانی آسیب به جسم را به همراه دارد و علت آن ترکیب آب با سرب و ورود سرب به بدن میباشد. و اما در نهایت میرسیم به آلیاژ برنج که بهترین ماده اولیه برای ساخت شیر سفید میباشد و کاملا بهداشتی است و هیچ آسیبی به بدن و محیط زیست نمیزند. آلیاژ شمش برنج بهترین و البته گرانترین جنس شیرآلات سفید است و از نظر کیفیت بالاترین کیفیت را داراست. پیشنهاد میکنیم از شیرالات سفید ساخته شده از آلیاژ برنج استفاده کنید تا هم طول عمر و دوام بالایی داشته باشند و هم بر سلامت شما تاثیر نگذارد.

ما در مقاله ای دیگر به پاسخ این سوال پراخته ایم که شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟

مزایای شیرالات سفید

انتخاب شیرآلات سفید علاوه بر قابلیت ست کردن آن با تمامی فضاها و هماهنگی با محیط مزایای دیگری نیز دارد که به آن اشاره میکنیم:

  • شیرآلات سفید اثر انگشت و لکه آب را کمتر از سایر رنگ‌ها نمایش میدهند. این یک ویژگی مهم و مثبت به شمار می‌آید، مخصوصا در مناطقی که کیفیت آب مناسبی ندارند و اثر لکه آب بر روی شیرالات بیش ازحد به جا میماند.
  • ست شیرالات سفید دست شما را برای ست کردن باز گذاشته است. رنگ سفید خنثی است و به راحتی میتوان آن را با تمام فضاها و سبک دکوراسیون‌ها هماهنگ کرد.
  • تمیز کردن شیرآلات سفید بسیار آسانتر از سایرین است و نظافت را آسان میکند.
  • رنگ سفید فضا را بزرگ، درخشان و پاکیزه نشان میدهد. بنابراین استفاده از ست شیرالات سفید، فضا را چشم نواز میکند.
  • امروزه طراحی داخلی به سبک مدرن و مینیمال بسیار رایج شده و رنگ سفید رنگ قابل در این سبک است و شیرالات سفید میتواند بهترین انتخاب برای این سبک دکوراسیون باشد.
  • دارای طرح‌های متنوع و ترکیب شده با رنگ کروم و طلایی که جلوه آن را بیشتر میکند.

معایب شیرالات سفید

در کنار مزایا، استفاده از ست شیرآلات سفید معایبی هم دارد که خیلی قابل اهمیت و توجه نیست، اما در اینجا به بیان آنها پرداخته‌ایم:

  • میتوان قیمت بالا را در مقایسه با شیرالات کروم یکی از معایب شیرالات سفید در نظر گرفت. البته این گرانتر بودن به دلیل نوع فرایند آبکاری است. زیرا آبکاری رنگ سفید از طریقی پیچیده تر و گرانتر از آبکاری کروم صورت میگیرد.
  • انتخاب جنس، در صورت عدم آگاهی و انتخاب جنس اشتباه طول محصول پایین میباشد و یا ممکن است به سلامت شما آسیب بزند. جنس شیرالات سفید را در بالا توضیح داده‌ایم. در هنگام انتخاب کاملا مراقب باشید و جنس شیر سفید انتخابیتان را از فروشنده بپرسید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)