کدام بهتر است: گاز رومیزی استیل یا شیشه ای

کدام بهتر است: گاز رومیزی استیل یا شیشه ای

در حال حاضر فضای خانه‌ها کوچک شده و تمایل افراد به استفاده از وسایل کم جا و چند منظوره است و سعی می‌شود از وسایل و تجهیزات کم‌جا استفاده شود. آشپزخانه نیز از جمله فضاهایی است که نمی‌توان از تجهیزات آن کم کرد اما سعی شده تا فضای کمتری را اشغال کنند. اجاق گاز وسیله‌ای است که هرروزه چندین بار از آن استفاده می‌شود و به دلیل کمبود فضا اکثر افراد ترجیح می‌دهند از اجاق گاز رومیزی به جای مبله استفاده کنند. البته گاز رومیزی علاوه بر اشتغال فضای کمتر، لوکس و زیبا نیز هست و این امر بر دلایل انتخاب آن افزوده است. گاز رومیزی از جمله مدل‌های مدرن و امروزی اجاق گاز است که حتی در فضاهای بزرگ نیز به دلیل سبک مدرن و امروزی و زیبا و لوکس خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجاق گازهای رومیزی به صورت تک شعله و چند شعله طراحی و تولید می‌شوند و بسته به نیاز می‌توانید تعداد شعله‌های آن را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید اجاق گاز رومیزی را داشته باشید به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش می‌آید که اجاق گاز رومیزی استیل بهتر است یا شیشه ای؟‌ و همچنین برای خرید گاز رومیزی بین دو گزینه اجاق گاز رومیزی استیل و گاز رومیزی شیشه ای به شک می‌افتید. گاز رومیزی در بازار در جنس‌های شیشه‌ای، استیل، گرانیتی و سرامیکی وجود دارد که دو مدل استیل و شیشه ای آن از محبوبیت بیشتری برخوردارند و فروش بالاتری نیز دارند و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در اینجا می‌خواهیم به مقایسه دو مدل گاز رومیزی استیل و شیشه‌ ای بپردازیم تا بتوانید به راحتی انتخای مناسب داشته باشید و اجاق گازی که برای فضای شما مناسبتر است را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر دو مدل گاز رومیزی استیل و شیشه‌ای دارای مزایا و معایبی هستند و نگاه ما در این مقاله به صورت معرفی و مقایسه‌ آنها است.

گاز رومیزی استیل

گاز رومیزی استیل همان طور که از نامش پیداست یک گاز صفحه‌ ای با رویه استیل است. رنگ صفحه گاز به مانند گازهای قدیمی و مبله به صورت استیل است. در این مدل گاز رومیزی انواع مختلفی وجود دارد که بر اساس کیفیت و ظاهر متفاوت هستند. اکثر گازهای رومیزی استیل از کیفیت مرغوب و قابل قبولی برخوردارند، البته پیشنهاد ما انتخاب گاز رومیزی استیل شناخته شده و باکیفیت است تا خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. جنس استیل طول عمر بالایی دارد و به راحتی سالیان سال بدون خرابی و زنگ زدگی می‌توان از آن استفاده کرد.

یکی از مواردی که خانم‌های خانه دار به آن توجه می‌کنند، تمیزی خانه و البته آشپزخانه است. گاز رومیزی استیل نیاز به نظافت هرروزه و بعد از هربار پخت و پز ندارد. جنس استیل به نوعی است که لکه‌های چربی را بازتاب نمی‌کند و گرد و غبار و ذرات غذا را کمتر از مدل شیشه‌ای نمایش می‌دهد. البته اگر این گاز صفحه‌ ای را نیز دیر به دیر تمیز کنید، به سختی تمیز می‌شود و بهتر است هر چند روز یکبار دستمالی روی آن بکشید تا همیشه تمیز و درخشان باشد.

ویژگی‌های گاز رومیزی استیل

  • مقاومت بالا
  • ضد رنگ زدگی
  • عدم نمایش لکه‌ها و کثیفی‌ها

اجاق گاز استیل مناسب چه کسانی است؟

اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است و هر روزه به دفعات از اجاق گاز استفاده می‌کنید و به دنبال یک گاز با دوام هستید که نیاز به تمیز کردن پیوسته هم نداشته باشد و به عبارتی چرک تاب باشد، گاز رومیزی استیل را انتخاب کنید. برای مشاهده قیمت گاز صفحه‌ای استیل میتوانید به سایت عمرانیاز سری بزنید و مدل‌ پرفروش گاز رومیزی استیل و قیمت آنها را مشاهده کنید.

گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای یکی دیگر از پرفروش ترین گازهای صفحه ای است. گاز رومیزی شیشه ای ظاهری بسیار لوکس و زیبا دارد و در دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شود و میتوان رنگ آن را با نوع رنگ و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ کرد. در آشپزخانه‌های لوکس و مدرن معمولا از گاز رومیزی شیشه ای استفاده می‌شود. کیفیت و دوام گاز شیشه ای به برند، نوع ساخت و جنس آن بستگی دارد. در بسیاری از مدل‌ها جنس شیشه سکوریت نشکن و مقاوم به حرارت و ضربه است. اگر نگران این امر هستید که آیا ممکن است گاز شیشه ای بر اساس ضربه و حرارت بالا بشکند باید بگوییم این احتمال بسیار ناچیز است و نوع شیشه استفاده شده در این مدل گاز رومیزی در برابر ضربه و حرارت کاملا مقاوم است. برای آنکه این احتمال ناچیز را به صفر برسانید از برندهای شناخته شده و معتبر و باکیفیت خرید کنید. در برندهای معتبر گارانتی و ضمانت نامه نیز وجود دارد و در صورت بروز مشکل می‌توانید از گارانتی محصول استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن پرداخت، نحوه تمیز کردن گاز است. گاز شیشه ای به دلیل نوع ساختار و جنس خود، یعنی شیشه، ذرات و لکه‌ها را بیشتر از مدل استیل نشان می‌دهد و به مانند یک آیینه مات است. گاز شیشه ای بسیار زود کثیف می‌شود و نیاز است بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کرد. البته نیاز به تمیز کردن اساسی و پر دردسر نیست بلکه کشیدن یک دستمال روی آن کافیست اما این امر باید هر روز تکرار شود.

ویژگی‌های اجاق گاز رومیزی شیشه ای

  • زیبایی بیشتر
  • تنوع رنگ
  • مقاوم به حرارت و ضربه
  • نیاز به تمیز کردن روزانه

گاز رومیزی شیشه ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خانه‌ای مدرن دارید و به دنبال زیبایی و لوکس بودن فضای آشپزخانه خود هستید، گاز شیشه ای انتخابی مناسب است. اگر خانواده شما کم جمعیت است و زیاد اهل پخت و پز نیستید نیز می‌توانید از این گاز صفحه‌ای استفاده کنید. اگر تمیز کردن روزانه گاز صفحه‌ ای برای شما کار آسانی است و شما را خسته نمی‌کند نیز گاز رومیزی شیشه‌ ای را انتخاب کنید. برای مشاهده قیمت گاز رومیزی شیشه ای نیز می‌توانید به سایت عمرانیاز سری بزنید و قیمت مدل‌های مختلف را مقایسه کنید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)