مزایا و معایب شیرآلات طلایی

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

هنگام خرید شیرآلات و ورود به بازار و مشاهده مدل‌های شیرآلات، شاهد تنوع بالایی از مدل و رنگ خواهید بود. در بین تمام مدل‌ها و رنگ‌های شیرآلات، شیرآلات طلایی خودنمایی می کنند. شیرآلات طلایی بسیار لوکس هستند و زیبا هستند و میتوانند جلوه فوق‌العاده ای به سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه شما بدهند. هنگام خرید شیرالات طلایی در برخی موارد فقط و فقط فروشنده به تعریف کردن و گفتن ویژگی‌های مثبت محصول میپردازد و این موضوع شاید شما را به اینجا کشانده تا بررسی کامل‌تری داشته باشید. در اینجا مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی را آورده‌ایم تا یک جمع بندی کامل و بی نقص داشته باشید.

البته در اینجا لازم است به نکته‌ای اشاره کنیم، طرح و رنگ شیرآلات انتخابی شما حتما باید با سبک دکوراسیون فضا همانگ باشد و در غیر صورت مانند تکه‌ای وصله شده میماند.

انواع شیرآلات طلایی

شیرالات طلایی به طور کلی در دو دسته مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند. این دو دسته عبارت‌اند از شیرآلات طلایی براق و شیرالات طلایی مات. ویژگی‌ها، مزایا، معایب و نحوه نگهداری هر دو مدل طلا مات و براق مشابه هم هست و از نظر کیفیت نیز با هم یکسان هستند و تنها تفاوت آنها، تفاوت ظاهری در میزان درخشندگی و براق بودن آنهاست. اینکه شما شیرآلات طلایی براق و یا مات را انتخاب کنید، به سبک دکوراسیون شما بر میگردد. به طور کلی ست کردن وسایل تزیینی با شیرالات طلایی براق آسانتر است اما در برخی از فضا‌ها بسته به نوع دکوراسیون داخلی و انتخاب وسایل، شیرالات طلایی مات جلوه بیشتری داشته و هماهنگی بیشتری نیز دارند.  شیرآلات طلایی از آلیاژ برنج ساخته می‌شوند تا استحکام و مقاومت کافی در برابر عوامل فرسایشی را داشته باشند و بر روی آنها آبکاری طلا انجام می‌شود.

ما در مقال ای دیگر به پاسخ این سوال پرداخته ایم که شیرآلات طلایی بهتره یا استیل؟

مزایای شیرآلات طلایی

مزایای شیرآلات طلایی را میتوان در چند مورد ذکر کرد. اما مهمترین مزیت آن، زیبایی و چشم نوازی آنهاست. شیرآلات طلایی به عنوان شیرآلات لوکس شناخته میشوند و دلیل آن هم کاملا مشخص است، استفاده طلا همواره نمادی از ثروت، زیبایی، خاص بون و لوکس بودن، بوده است.

داشتن فضایی لوکس و خاص

اگر شما قصد دارید فضای خانه و یا محل کار خود را لوکس و شیک نشان دهید، نیاز است تا به تمام تجهیزات و اکسسوری‌هایی که تهیه میکنید، توجه کنید. شیرآلات طلایی فضا را لوکستر نشان می‌دهند. البته باید با دکوراسیون و سایز اکسسوری‌های موجود هماهنگی کامل داشته باشد. از طرفی دیگر شیرالات طلایی این مزیت را دارند که خود را با اکثر سبک‌ها و رنگ‌ها هماهنگ کنند و در کنار تمام آنها به چشم آیند و خودنمایی کنند.

نمایش جزئیات طرح

یکی از ویژگی‌های رنگ طلایی، نمایش جزئیات است. رنگ طلایی جزئیات و ظرافت طرح شیرآلات را بیشتر از رنگ‌های دیگر نشان میدهد. همین امر زیبایی طراحی شیرآلات را نمایان‌تر کرده و آن را خاصتر می‌کند.

کیفیت و دوام بالا

آبکاری طلای شیرالات طلایی، با روش PVD انجام می‌شود که کیفیتی بسیار بالا دارد. شیرالات طلایی دارای مقاومت و دوام بالایی هستند. در صورت نگهداری و شستشوی درست تا سالیان سال با همان زیبایی میدرخشند.

مزایای شیرالات طلایی مات

شیرآلات طلایی مات نیز مانند مدل براق خاص و لوکس و منحصر به مفرد هستند و تفاوت‌های کم با شیرالات طلایی براق دارند که میتوان این تفاوت‌ها را جز مزایای آنها دانست.

یکی از مزیت‌های شیرآلات طلایی مات، بجا نماندن اثر انگشت و لکه آب است. تمیز کردن شیرالات طلایی براق دقت و حساسیت بیشتری می‌خواهد اما در شیرالات طلامات، نیازی به حساسیت بالا نیست زیرا اثر انگشت و لکه بر روی آن زیاد به چشم نمیآید. دومین مزیت شیرالات زلایی مات، زیبایی و چشم نوازی بدون خودنمایی است. شیرالات طلا مات چشم را به سمت خود نمیکشند و جلب توجه نمیکنند، اما با ظاهر زیبا و خاص خود، برقی در دکوراسیون به جا میگذارند که فضا را لوکس و خاص میکند.

معایب شیرآلات طلایی

نمیتوان معایب زیادی را برای شیرآلات طلایی در نظر گرفت زیرا از نظر کیفیت و زیبایی در حدی عالی هستند. اما میتوان معایب زیر را برای آنها بیان کرد.

قیمت شیرالات طلایی

قیمت شیرالات طلایی نسبت به سایر رنگ‌ها بالاست. بالا بودن قیمت شیرآلات طلایی به دلیل روش آبکاری و نوع آبکاری آنهاست و این تفاوت قیمت کاملا منطقی و بجاست. فرقی نمیکند شما چه برند و مدلی را انتخاب کنید، قیمت شیرآلات طلایی آن برند و مدل به نسبت مدل کروم آن گرانتر خواهد بود.

هماهنگی

هماهنگ کردن اکسسوری و تزیینات آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی با شیرالات طلایی مات کمی دشوارتر از طلایی براق است. در کنار شیرآلات طلایی نیاز است تا دکوراسیون و تزیینات با آن هماهنگ باشند.

نگهداری

نگهداری شیرالات طلایی اهمیت بالایی دارد و اگر نگهداری به خوبی انجام نشود، روی آن خط و خش افتاده و از زیبایی و جلوه آن می‌کاهد. برای نگهداری درست از شیرطلایی، باید چند نکته را رعایت کنید.

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی
  • عدم استفاده از اسکاچ زبر و سیم

با رعایت همین دو مورد شیرآلات طلایی خود را برای سالها حفظ کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)