یورینال یا توالت ایستاده چیست؟

یورینال یا توالت ایستاده چیست؟

تا بحال شده مدت زمان طولانی در سرویس بهداشتی‌های عمومی منتظر شده باشید؟‌ مصرف بالای آب و صرف زمان و تماییل افراد به راحتی بیشتر سبک جدیدی از توالت‌ها را به نام یورینال یا توالت ایستاده ایجاد کرده است. توالت سرپایی یا ایستاده نوعی از توالت فرنگی است که تنها برای استفاده آقایان طراحی شده است و امروزه در برخی از اماکن عمومی دیده می‌شود و استفاده از آن روزبه روز بیشتر از قبل می‌شود. یورینال یک سبک از توالت فرنگی است با این تفاوت که محلی برای نشتن ندارد و تنها برای ادرار کردن طراحی شده است.

اماکن قابل استفاده

توالت سرپایی دیواری را در همه جا نمیتوان مورد استفاده قرار داد و باید محل استفاده آن را نیز بررسی کرد. این توالت مختص آقایان است و تنها در اماکن مردانه و یا سرویس‌های مردانه قابل اجراست. مناسب ترین اماکن برای نصب این مدل توالت فرنگی آزمایشگاه‌ها،باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و تمامی توالت‌های عمومی مردانه است.

مزایای استفاده از یورینال

استفاده از یورینال مزیت‌هایی نیز دارد و همین امر آن را روز به روز محبوبتر می‌کند. یکی از ویژگی‌های تاثیر گذار راحتی استفاده و سرعت بالای استفاده است. زمان مورد نیاز برای استفاده از توالت ایستاده دیواری در مقایسه با توالت فرنگی بسیار کمتر است و این امر موجب افزایش سرعت استفاده عموم و صرف زمان کمتر در صف سرویس بهداشتی می‌شود. همچنین استفاده از این سبک توالت دیواری آسانتر از مدل فرنگی است. علاوه بر این استفاده از این مدل مزایای زیست محیطی هم دارد و آن هم هدررفت کمتر آب است. در توالت فرنگی با هر سیفون کردن آبی در حجم ۳ تا ۶ لیتر مصرف می‌شود اما در مدل یورینال این حجم آب برابر با یک لیتر است که بسیار کمتر است.

این سبک از طراحی موجب تمیز شوندگی آسانتر نیز می‌شود و همچنین از نظر بهداشتی، تمیزتر است، زیرا هیچ قسمتی از بدن در تماس با آن قرار نمیگیرد (برخلاف توالت فرنگی). از آنجایی که نصب توالت ایستاده فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند، میتوان تعداد بالاتری را در یک فضای مشخص در مقایسه با توالت فرنگی نصب کرد. نصب آسان و هزینه نگهداری پایین از دیگر ویژگی‌ها و مزیت‌های این مدل است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)