بهترین روش برای تمیز کردن کابینت

بهترین روش برای تمیز کردن کابینت

با نزدیک شدن به ایام خانه تکانی ما ایرانی‌ها تلاش میکنیم تا همه جای خانه را برق بیندازیم و به این صورت یک نظافت کلی و همه جانبه خواهیم داشت و تمام آلودگی‌ها و لکه‌ها را از سراسر خانه پاک میکنیم. با این کار هم خانه خود را تمیز و مرتب کرده ایم و هم با چرخش انرژی، انرژی منفی را از خانه خارج کرده و انرژی مثبت را دعوت میکنیم.

در تمیز کردن خانه یکی از قسمت‌های مهم آشپزخانه هست و بیشترین حجم آشپزخانه را کابینت‌ها به خود اختصاص داده‌اند و همیشه در تماس با ذرات چربی و آلودگی هستند. برای تمیز کردن کابینت باید به نحوی عمل کرد تا هم کاملا تمیز شوند .هم آسیبی به آن وارد نشود.زیرا اگر در هنگام تمیز کردن کابینت اصول صحیح آن را در نظر نگیریم ممکن است خط و خش روی آن ایجاد شود و در برخی موارد آسیب جدی‌تری بیند. در هنگام تمیز کردن کابینت‌ هیچگاه نباید از اسکاچ‌هایی زبر و خشک یا سیم‌ها استفاده کرد، زیرا خط و خش ایجاد میکنند و به سطح آسیب میزنند. همچنین نباید از مقدار زیادی آب برای نظافت و شستن کابینت‌ها استفاده کنید. در ادامه بهترین روش تمیز کردن کابینت‌ها را بسته به نوع و جنس آنها بیان می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران زیبا و کاربردی هستند و در صورتی که از آنها خوب مراقبت شود سالیان سال سالم می‌مانند. برای تمیز کردن کابینت ممبران از دستمال‌های بدون پرز استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری صابون مایع یا شامپوی فرش را با یک لیتر آب گرم مخلوط کرده و دستمال دون پرز را درون آن خیس کنید و خوب آب آن را بگیرید و کابینت‌ها و دستگیره‌ها را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن کابینت با دستمال مرطوب شده با آب و صابون مایع، یک دستمال دیگر را با آب گرم خیس کنید و آب آن را خود بگیرید و مواد شوینده باقیمانده را پاک کنید. از آنجایی که رطوبت می‌ةواند به کابینت‌های جوبی و ممبران آسیب بزند بهتر است مجدد با یک دستمال خشک آبگیر یا حوله بدون پرز کابینت را کاملا خشک کنید. اگر این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید، همیشه آشپزخانه‌ای تمیز دارید.

اگر ذرات چربی بر روی کابینت شما چسبیده است می‌ توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. یک لیوان سرکه را با دو لیوان آب مخلوط کرده و دستمال خود را در آن خیس کنید، آب آن را بگیرید و شروع به تمیز کردن لکه‌ها کنید. سپس با یک دستمال مرطوب شده با آب گرم، بار دیگر کابینت را تمیز کنید و با دستمال خشک دیگری آن را خشک کنید.

نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

کابینت‌های ام دی اف از رایجترین کابینت‌ها هستند و تمیز کردن آنها حساسیت بیشتری دارد زیرا ام دی اف در مقابل آب مقاوم نیست. البته روکش به کار رفته در کابینت‌های ام دی اف ساختار آنها را تا حدی مقاوم کرده است اما نباید در تماس با آب و رطوبت زیاد قرار بگیرند. اما چگونه می‌توان کابینت ام دی اف را کاملا تمیز کرد؟

برای تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف ابتدا آنها را با یک دستمال نرم و خشک گردگیری کنید. سپس محلول آب و مایع ظرفشویی یا صابون مایع و یا شامپو فرش را تهیه و یک اسفنج را در آن خیس کنید و آب آن را خود بگیرید. اسنفج را به  صورت دایره‌ای برروی کابینت‌ها بکشید و بلافاصله با یک دستمال بدون پرز خشک آن را پاک کنید. برای تمیز کردن کالینت‌های ام دی اف به هیچ عنوان از شوینده‌های اسیدی و قلیایی قوی و حاوی الکل استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن کابینت سفید

برای تمیز نگه داشتن کابینت‌های سفید علاوه بر تمیز کردن اصولی آنها لازم است به میزان نور ورودی و تابش آفتاب برروی آنها نیز توجه کنید. با استفاده از پرده سعی کنید میزان تابش آفتاب برروی کابینت سفید را کم کنید. زیرا در معرض نور خورشید قرار گرفتن کابینت‌های سفید موجب زرد شدن تدریجی آنها می‌شود.

برای تمیز کردن کابینت‌های سفید، یک لیوان سرکه را با دو لیوان آب گرم و یک قاشق جوش شیرین ترکیب کنید و دستمال خود را با آن مرطوب کنید و سطح کابینت را تمیز کنید. سپس با یک دستمال نرم و بدون پرز و خشک، سطح کابینت‌ها را خشک کنید.

تميز كردن كابينت ام دي اف براق

کابینت گلاس و هایگلاس که سطح براقی دارند، در اصل همان کابینت‌های ام ی اف هستند که سطح آنها با روکش براق و ضد آب پوشیده شده است. برای تمیز کردن این کابینت‌ها هرگز از تمیزکننده‌های اسیدی و بازی قوی استفاده نکنید.

قرار گرفتن ذرات چربی و غبار بروی کابینت‌های براق موجب مات شدن آنها می‌شود. برای تمیز کردن آنها می‌توانید یک پیمانه سرکه سفید را با دوپیمانه آب گرم مخلوط کنید و دستمال خود را در آن خیس کنید، بهتر است چند دقیقه دستمال را در محلول ساخته شده قرار دهید، سپس آب اضافی دستمال را گرفته و سطح کابینت‌ها را تمیز کنید. همچنین میتوانید ترکیب آب و سرکه را در اسپری بریزید و آن را روی لکه‌ها اسپری کنید. بلافاصله کابینت را با یک دستمال خشک و بدون پرز، خشک کنید.

 

تميز كردن كابينت گلاس و براق با مایع ظرفشویی

چند قطره مایع ظرفشویی را داخل یک لیتر آب گرم بریزید، ترکیب ملایمی ایجاد کنید تا به سطح براق آسیبی وارد نشود، یک اسنفج را داخل محلول کنید و آب آن را بگیرید و بر وری کابینت براق بکشید. سپس با دستمال مرطوب و نرم دیگری کف را پاک کند و بلافاصله با دستمال نرم و بدون پرز آن را کاملا خشک کنید.

تمیز کردن کابینت فلزی

کابینت‌های فلزی حساسیت کمی دارند و تمیز کردن آنها بسیار آسان هست. شما از هر روشی به جز استفاده از جوش شیرین می‌توانید کابینت‌های فلزی خود را تمیز کنید.

برای تمیز کردن کابینت فلزی، ابتدا با یک دستمال یا جاروبرقی گرد و خاک آن را بگیرید. آب و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید و مقداری سرکه سفید به آن اضافه کنید. یک دستمال یا اسنفج را در محلول ساخته شده خیس کنید و بر روی کابینت‌ها بکشید. چند دقیقه صبر کنید و با دستمال مرطوب شده با آب گرم مواد شوینده را از سطح کابینت پاک کنید. در صورت تمایل می‌توانید کابینت‌ها را با دستمال دیگری خشک کنید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)