نگاهی به طراحی حمام اتاق خواب

نگاهی به طراحی حمام اتاق خواب

یکی از فضاهایی که در طراحی و دکوراسیون مدرن مورد استقبال قرار گرفته و میتوان آن را یک فضای اختصاصی دانست، حمام مستر یا حمام اتاق خواب می‌باشد. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند در خانه خود یک اتاق مستر داشته باشند. برخی این اتاق را اتاق مهمان در نظر میگیرند تا مهمان راحتی بیشتری داشته باشد و سرویس بهداشتی مجزایی در اختیار داشته باشد و برخی برای زن و شوهر خانه طراحی میکنند.

اتاق مستر چیست

مستر به معنای رئیس، مدیر، ماهر، بالاتر و ارشد می‌باشد و یک کلمه چند کاره به حساب می‌آيد. در اینجا مستر به معنای اتاقی است که بتواند چندین نیاز را به طور همزمان برآورده کند. یعنی اتاق خوابی که در داخل خود دارای سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد. حمام مستر نیز به همین معناست و به اتاق خوابی گفته می‌شود که در آن دوش یا وان، جکوزی و سرویس بهداشتی قرار داشته باشد. به طور معمول بزرگترین اتاق خانه به اتاق مستر تبدیل می‌شود و طراحی و ظاهری زیبا و لوکس دارد. در خانه‌هایی که تمامی اتاق‌ها از متراژ بالایی برخوردار هستند، تمامی اتاق‌ها می‌توانند به عنوان اتاق مستر طراحی شوند.

طراحی حمام اتاق خواب

وقتی قرار است در اخل اتاق خوابتان حمام قرار بگیرید و یک اتاق خواب مدرن و امروزی داشته باشید، میتوانید از طراحی‌های غیر معمول و لوکس بهره‌مند شوید و دکوراسیون اتاق خواب خود را به لوکسترین و زیباترین حالت انتخاب کنید. در اینجا یک فضای اختصاصی و خصوصی دارید و طراحی و دکوراسیون اتاق خوابتان کاملا به نظر شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک حمام کوچک و کاربردی برای استحمام سریع هستید، میتوانید از شیر حمام توکار ایستاده استفاده کنید. اگر به دنبال فضایی برای آرامش و استراحت و ریلکس کردن هستید، وان جکوزی دونفره میتواند انتخابی مناسب برای حمام اتاق خواب زوج‌ها باشد.

در اتاق خواب مدرن علاوه بر تجهیزاتی که در حمام مستر استفاده می‌شود، محل قرارگیری و نوع طراحی حمام نیز میتواند متفاوت باشد و لازم است با دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد. حمام اتاق در گوشه‌ای از اتاق که نور کمتری هم به آن میرسد (از پنجره فاصله بیشتری دارد) قرار میگیرد. حال میتواند به شکل یک فضای مجزا باشد و یا از پارتیشن‌ برای جداکردن فضا استفاده کرد.

در دکوراسیون مدرن اتاق خواب از حمام شیشه‌ای استفاده می‌شود و یکی از طراحی‌های روز و مدرن به حساب می‌آيد. در این مدل حمام اتاق با یک کابین شیشه‌ای از اتاق خواب جدا می‌شود تا از پراکندگی رطوبت در اتاق جلوگیری شود. امروزه کابین حمام شیشه‌ای در دو حالت مات و شفاف وجود دارد. شما میتوانید کابین شیشه‌ای حمام اتاق خود را مات، شفاف و یا با شیشه هوشمند انتخاب کنید. برای آشنایی با انواع کابین دوش و پارتیشن حمام می‌توانید نگاهی به مقاله انواع کابین دوش شیشه ای بیندازید.

توجه داشته باشید که سبک طراحی حمام اتاق خوابتان با سبک دکوراسیون کلی خانه و اتاقتان هماهنگ باشد. برای لوکس و زیبا شدن بیشتر اتاق خواب و حمام نیز میتوانید از نور پردازی مناسب و دکورهای هماهنگ با سبک دکوراسیونتان استفاده کنید. در ادامه عکس‌هایی از سبک‌های مختلف حمام اتاق را آورده‌ایم تا بتوانید ایده بگیرید و سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)