راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

پیشرفت و تکنولوژی هموراه به زندگی بشر کمک کرده و سطح رفاه و آرامش زندگی را بالا برده است. از جمله پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌هایی که به صورت روزانه از آنها استفاده میکنیم و کارها را برایمان آسان کرده است میتوان به وسایل برقی خانه، مثل ماشین ظرفشویی اشاره کرد. ماشین ظرفشویی یکی از تجهیزات مفید و کاربردی آشپزخانه به حساب می‌آيد و امروزه حضور آن در آشپزخانه یک نیروی کمکی بزرگ به خانم‌ها و تمام افراد خانواده هست.

برای همه ما پیش آمده که وارد آشپزخانه شده‌ایم و با انبوهی از ظروف کثیف روبرو شده‌ایم. این اتفاق اگر تمام افراد خانواده شاغل باشند هر روز تکرار می‌شود و همچنین بعد از هر مهمانی و دورهمی نیز رخ می‌دهد. خوشبختانه ماشین ظرفشویی این مشکل را حل کرده و شما میتوانید در زمان کوتاهی ظرف‌ها را داخل آن قرار دهید و به آشپزخانه خود نظم دهید و منتظر شوید تا ظروف ها برای شما شستشو دهد. آنچه اینجا حایز اهمیت می‌شود انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی و مناسبترین آنها برای شماست. برای خرید ماشین ظرفشویی لازم است مواردی را بررسی کنید و مواردی که برای شما اولویت دارد و در انتخاب ماشین ظرفشویی تاثیرگذار هست را مشخص کنید. به این منظور یک راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را برای شما تهیه کرده‌ایم تا آنچه لازم است را بدانید.

نحوه کار ماشین ظرفشویی

اگر بخواهید بدانید ماشین ظرفشویی دقیقا چه کاری را انجام میدهد باید بگوییم شما با چینش ظروف کثیف خود در فضای مشخص شده ماشین ظرفشویی و انتخاب برنامه‌ای مناسب کارتان به اتمام می‌رسد. براساس برنامه‌ای که به ماشین داده‌اید (که بسته به مدل ماشین میتواند متفاوت باشد) از جمله درجه حرارت و زمان، ماشین ظرفشویی اقدام به خیس کردن، شستشو با پودر یا مایع و پس آبکشی و خشک کردن می‌کند و با فرایند قدرتمند خود که شامل پاشش آب با فشار و حرارت می‌باشد ظروف را کاملا تمیز و در نهایت خشک میکند.

انواع ماشین ظرفشویی

امروزه براساس نیاز افراد، ماشین ظرفشویی در انواع مختلفی تولید می‌شود. طراحی و فضای مورد نیاز اصلی ترین عامل متفاوت هست.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی بر روی کابینت قرار میگیرد و به طور معمول نزدیک به سینک ظرفشویی جای گرفته تا راحتی عملکرد بیشتری داشته باشد. ماشین ظرفشویی رومیزی ظرفیت کمی دارد و برای خانه‌های کوچک که فضای آشپزخانه محدودی دارند و یا خانواده های کم جمعیت مناسب هست.

ماشین ظرفشویی ایستاده

ماشین ظرفشویی ایستاده که محبوب‌ترین مدل در بین خانواده‌های ایرانی است، فضایی کاملا جادار و بزرگ دارد و برای مهمانی‌ها و خانواده‌های پرجمعیت مناسب هست. این نوع از ماشین ظرفشویی بر روی زمین قرار میگیرد و اندازه ای مشابه ماشین لباسشویی دارد. البته امکانی که در بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی ایستاده وجود دارد، امکان استفاده به صورت نیم بار هست. به این صورت زمانی که ظروف کثیف شما کم هست میتوانید تنها یک طبقه از ماشین را پر کرده و به صورت نیم بار روشن کنید. به این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده‌اید.

ماشین ظرفشویی توکار

تفاوت ماشین ظرفشویی توکار نسبت به ایستاده به طراحی آن برمیگردد. در این مدل ماشین ظرفشویی داخل کابینت قرار میگیرد و نمای بیرونی آن مانند کابینت‌ها است و کاملا هماهنگ هست. این مدل معمولا در آشپزخانه‌های مدرن بکار میرود.

خرید ماشین ظرفشویی

برای خرید ماشین ظرفشویی موارد زیر را در نظر بگیرید.

ظرفیت ماشین ظرفشویی

در وهله اول باید به نیاز و حجم استفاده خود توجه کنید. خانواده شما چند نفریست؟‌ آيا دورهمی و مهمانی دارید و هنگام مهمانی می‌خواهید از ماشین ظرفشوییتان نیز کمک بگیرید؟ ظرفیت ماشین ظرفشویی باید با حجم استفاده شما هماهنگ باشد.

اگر خانواده‌ای یک یا دو نفره با رفت و آمد کم هستید، ماشین ظرفشویی رومیزی میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. زیرا قیمت کمتری دارد و به راحتی پر شده و میتوانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید.اما اگر پر جمعیت هستید و رفت و آمد زیادی دارید، بهترین ماشین ظرفشویی برای شما حالت ایستاده و یا توکار هست. همانطور که در بالا گفتیم انتخاب حالت توکار و یا مبله به سبک طراحی آشپزخانه شما بستگی دارد.

شکل و اندازه قفسه

قفسه ای که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده تا ظروف را در آن قرار دهید را بررسی کنید و مطمئن شوید کار با آن برای شما راحت هست و عمق مناسب برای قرار دادن قابلمه و کاسه را دارد. در برخی از مدل‌ها میتوانید قفسه را جابجا کنید تا عمق بیشتری به شما دهد.

برنامه‌های شستشو

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای چند برنامه شستشو هستند و تعداد این برنامه‌ها بسته به مدل و برند متفاوت هست. امکان تنظیم زمان، دمای حرارت آب، شستشوی سریع، شستشوی قوی، شستن میوه و غیره از جمله برنامه‌هاست.

مصرف انرژی

حجم انرژی‌ای (آب و برق) که ماشین برای شتشوی ظروف استفاده میکند بسیار مهم هست، بنابراین به برچسب انرژی آن توجه کنید. در بیشتر مدل‌های ایستاده و توکار امکان استفاده از نصف ظرفیت ماشین نیز وجود دارد و شما میتوانید یکی از قفسه‌ها را برای شستشو انتخاب کنید. این گزینه برای زمانی که ظروف کمتری دارید بسیار عالیست.

سنسور تشخیص

در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی شاهد سنسور تشخیص کثیفی هستیم. به این صورت ماشین به طور اتومات میزان کثیفی را برآورد کرده و فشار آب را تنظیم میکند.

میزان صدا

به طور معمول ماشین ظرفشویی صدای بسیار کمی دارد و کمتر کسی با صدای آن به مشکل برخورده است. اما اگر میخواهید شب هنگام از ماشین ظرفشویی استفاده کنید هنگام خرید آن به میزان صدای تولیدی نیز توجه کنید. ماشین ظرفشویی با کیفیت که در آن از لوله‌های فولادی استفاده شده صدای کمتری را نسبت به لوله‌های پلاستیکی تولید می‌کند.

بهترین ماشین ظرفشویی

یکی از سوالاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی پیش می‌آید این است:‌ بهترین ماشین ظرفشویی کدام هست؟

در واقع نمیتوان پاسخی روشن و مشکل به این سوال داد. نیاز و انتظارات شما و البته میزان بودجه شما بر این پاسخ تاثیرگذار هست. بهترین ماشین ظرفشویی برای شما باید با تعداد افراد خانواده و حجم استفاده هماهنگ باشد، برنامه‌های مناسبی برای شستشو داشته باشد، کیفیت مناسب با بودجه و راحتی استفاده نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. بنابراین قبل از انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برای خودتان خواسته خود و بودجه خود را مشخص کنید، البته این دو باید در تناسب با هم نیز باشند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)