آموزش نصب ماشین ظرفشویی

آموزش نصب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی امروزه یکی از تجهیزات کارآمد و مفید آشپزخانه هست که کمک بسیاری به افراد میکند و شما میتوانید به جای آنکه وقت خود را برای شستن ظروف خرج کنید در کنار اعضای خانواده بنشید. علاوه بر صرفه جویی در وقت، شستن ظرف با ماشین ظرفشویی کار را بسیار آسان کرده و دیگر نیازی به ایستادن پای سینک آشپزخانه و گرفتگی کمر و کتف نیست. همچنین شستن ظرف با ماشین ظرفشویی به دلیل دمای آب، تمامی میکروب‌ها را از بین میبرد و ظروفی تمیز‌تر را به ما میدهد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی بعد از خرید نیاز به نصب آن است. در بسیای از موارد فردی متخصص برای نصب ماشین ظرفشویی میآید، اما اگر شما خودتان دست به آچار هستید و میخواهید خودتان ماشین ظرفشویی را نصب کنید با ما همراه شوید. در این مقاله از ۰ تا ۱۰۰ نحوه نصب ماشین ظرفشویی را آورده‌ایم.

آماده سازی اولیه

قبل از نصب ماشین ظرفشویی لازم است محل قرارگیری، فاصله لوله ورودی آب، لوله فاضلاب و پریز برق را بررسی کنید.

۱- بررسی محل قرارگیری

ماشین ظرفشویی به دو صورت رومیزی و ایستاده وجود دارد. در مورد ماشین ظرفشویی رومیزی، باید روی کابینت فضایی را برای آن در نظر گرفته باشید که معمولا افراد دچار مشکلی از نظر فضا نمی‌شوند، مگر آنکه از نظر ارتفاع فضای کافی نداشته باشند.

اما در مورد ماشین ظرفشویی ایستاده، لازم است فضای کافی در بین کابینت‌های شما برای قرارگیری ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. فضای قرار گیری باید به لوله ورودی آب و لوله فاضلاب نزدیک باشد تا اتصالات به راحتی انجام شود. اگر فاصله ماشین تا لوله فاضلاب بیش از ۳ متر باشد تخلیه با مشکل انجام می‌شود و مشکلات بعدی پیش می‌آید. بنابراین در بین کابینت‌های خود فضای مناسب و نزدیک به لوله ورودی و خروجی آب در نظر بگیرید. ماشین ظرفشویی نباید به دیوار بچسبد و حداقل ۵ سانتیمتر فضا برای پشت آن در نظر بگیرید. علاوه بر آن از سمت چپ و راست نیز باید فضای خالی حداقل ۵ سانتی داشته باشد و از جلو نیز فضای کافی برای باز شدن درب وجود داشته باشد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب جا باید در نظر بگیرید، پریز برق است. فاصله پریز تاماشین باید به نحوی باشد که سیم کشیده نشود و همواره در دسترس باشد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی پیشنهاد می‌شود از سه راهی‌های موجود استفاده نکنید و تنها ماشین ظرفشویی به پریز متصل شود. دوشاخه را در پریزی که اتصال به زمین در آن رعایت شده وصل کنید تا تمامی موارد ایمنی رعایت شود.

۲- لوله کشی ‌ها

ماشین ظرفشویی نیاز به یک لوله ورودی آب، شلنگ خروجی و لوله تخلیه دارد. شلنگ ورودی آب میتواند گرم یا سرد باشد و انتخاب آن به نوع ماشین ظرفشویی شما بستگی دارد و در دفترچه راهنما آمده است، به طور معمول از آب سرد برای آب ورودی ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. لوله تخلیه باید در ارتفاع ۵۰ تا ۹۰ سانتی متری نصب شود و بیشتر از ۳ متر با ماشین ظرفشویی فاصله نداشته باشد، هر چه نزدیکتر بهتر!

۳- دفترچه راهنما

یکی دیگر از کارهایی که قبل از نصب لازم است انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی است. اولین مرحله، مرحله پیش از نصب، به پایان رسید و حالا میتوانید به سراغ نصب ماشین ظرفشویی بروید.

نحوه نصب ماشین ظرفشویی

  • بعد از در نظرگرفتن مکان و مطالعه دفترچه راهنما، ماشین ظرفشویی را از کارتن خارج کنید و آن را به پشت بخوابانید و با نصب پایه‌های آن، ارتفاع ماشین را تنظیم کنید. ارتفاع ماشین ظرفشویی نباید از ۸۵ سانتی متر بیشتر شود. ماشین ظرفشویی را به آرامی و با احتیاط در جای خود قرار دهید و شیب آن را بین ۰ تا ۲ درصد در نظر بگیرید. با تنظیم پیچ پایه‌ها میتوانید شیب و ارتفاع آن را تنظیم کنید.
  • شلنگ تخلیه را از محفظه‌ و یا فضای در نظر گرفته شده هدایت کنید و در جای خود، بر روی ماشین فیکس کنید. معمولا در کابینت مجاور سوراخی برای عبور شلنگ تخلیه ایجاد میشود. لوله فاضلاب در زیر سینک قرار گرفته و شلنگ تخلیه از یک سمت به لوله فاضلاب و از سمت دیگر به ماشین ظرفشویی متصل می‌شود. اتصالات را کاملا محکم کنید. مراقب باشید شلنگ تخلیه در مسیر پیچ و تاب نخورد و یا زیر ماشین قرار نگیرد. برای محکم کردن اتصالات رابط لازم را از ابزار فروشی تهیه کنید.
  • حال نوبت به نصب شلنگ آب ماشین ظرفشویی می‌رسد. یک شیر ورودی آب در زیر سینک تعبیه شده و شلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی رابه آن وصل کنید. اتصالات را با نوار تفلون محکم کنید.
  • برای جلوگیری از گرفتگی، قبل از نصب شلنگ آب، با باز کردن آب رسوبات را از داخل لوله ورودی آب خارج کنید. شلنگ ورودی آب نباید پیچ خورده باشد و یا کشیده شود و یا سوراخ باشد.

بررسی نهایی نصب ماشین ظرفشویی

بعد از اتصال شلنگ ورودی و خروجی، اتصالات را بررسی کنید تا محکم باشند. شلنگ‌ها را بررسی کنید تا دچار پیچیدگی و کشیدگی نشده باشند. حال ماشین ظرفشویی را به پریز برق متصل کنید و بر روی گزینه سریع ترین( کمترین زمان شستشو) قرار دهید و بدون ظرف آن را یکبار روشن کنید. به این شکل در صورتی که اتصالات مشکل داشته باشد شما به راحتی متوجه می‌شوید و میتوانید در جهت اصلاح آن اقدام کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)