8 نکته برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه شما

این ترفندهای ساده باعث می شود تجهیزات آشپزخانه شما همیشه تمیز بمانند و به طول عمر آن ها افزوده شود.
8 نکته برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه شما

1.سرشعله‌های اجاق گاز را برق بیاندازید

جرقه زن و سوزن گاز را با یک تکه کاغذ بپوشانید، سپس قسمت‌های قابل شست شو را با آب گرم و صابون در سینک ظرفشویی خیس کرده و با یک اسکاچ نرم کاملا آن‌ها را تمیز کنید؛ قطعات گاز را با پارچه‌ای نرم خشک کنید تا از ورود آب به سرشعله‌ ها جلوگیری شود.

حواستان باشد که از این روش برای تمیز کردن اجاق گاز برقی نباید استفاده کنید.

 بنابراین تمیز کردن موادغذایی سوخته شده روی گاز برقی کمی می تواند سخت باشد؛ بخصوص زمانی که مواد شوینده مخصوص اجاق گاز شما به اندازه کافی قوی نباشد.

از ترکیب جوش شیرین و آب خمیری به دست آورید و از این مخلوط در تمیز کردن سطح اجاق گاز برقی استفاده کنید.

2.سینی خرده نان را در تستر فراموش نکنید

سینی خرده نان را جدا کرده و آن را کاملا بشویید و خشک کنید تا طول عمر دستگاه شما بالا رود. اگر دستگاه تستر شما دارای قابلیت جداشدن سینی نان را ندارد؛ می توانید دستگاه را وارونه کرده و به آرامی تکان دهید تا تمامی خرده‌های نان خارج شود. برای تمیز کردن گوشه‌های داخلی تستر خود با قلم شیرینی دست بکار شوید و قسمت بیرونی تستر را با یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ملایم و یا کمی سرکه تمیز کنید و برق بیاندازید.


3.نظافت آرامپز را فراموش نکنید

آرامپز تهیه غذا را آسان می کند. برای شست شویی آرامپز جوش شیرین، صابون و آب را در یک فنجان ترکیب کنید و با استفاده از اسکاچ نمدار و مخلوط درست شده می توانید باقی مانده غذای سوخته شده را پاک کنید.

4.قهوه ساز خود را به سرکه بسپارید

براساس یک مطالعه توسط سازمان بهداشت عمومی، دستگاه قهوه ساز از جمله مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است و حتی میکروب بیشتری نسبت به دستگیره درب سرویس بهداشتی دارد. برای تمیز نگه داشتن دستگاه قهوه ساز، قطعات قابل شست شو را جدا کرده و بشویید. بیشتر قطعات قهوه ساز را می توانید بعد از هر باراستفاده درماشین ظرف ظرفشویی قراردهید و قسمت داخلی دستگاه را با سرکه تمیز کنید. ابتدا باقی مانده قهوه را از دستگاه خارج کرده و بعد از چندبار استفاده فیلترقدیمی آن را تعویض کنید؛ یک پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و محلول مورد نظر را داخل قهوه ساز خود ریخته و درمرحله نیمه دم قراردهید؛ پس از اتمام مرحله، 1 الی 2 ساعت بگذارید محلول در داخل دستگاه بماند تا رسوب زدایی شود. محلول به رنگ زرد یا قهوه ای کم رنگ نشان دهنده جرم گیری و پایان کار است.


 5.عمر همزن برقی خود را افزایش دهید

یک ظرف را از آب گرم پر کرده، یک یا دو قطره مایع ظرفشویی را در آن بیافزاید؛ سپس همزن را به مدت 15 ثانیه روشن کنید تا ذرات غذا از تیغه جدا شوند؛  در آخر وسیله را از برق خارج کرده و با یک پارچه نمدار سطح بیرونی دستگاه را پاک کرده و با پارچه دیگر همزن را خشک کنید؛ به کمک برس شیرینی پزی یا مسواک می‌توانید دکمه‌ها را تمیز کنید.

6.سطل زباله خود را معطر کنید

اگر سطل زباله شما بوی نامطبوع می‌دهد با ریختن نصف فنجان جوش شیرین در سطل زباله، یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان نمک بوی نا مطبوع را به راحتی هرچه تمام ترمی توانید از بین ببرید.

7.بزارید مخلوط کن خودش تمیز شود

پس از اتمام استفاده از مخلوط کن، آب گرم را در داخل دستگاه ریخته، چند قطره مواد شوینده ملایم اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا موادغذایی که زیر تیغه مخلوط کن باقی مانده است به راحتی جدا شود؛ برای آبکشی فقط مطمئن شوید که مخلوط کن را از هم جدا کرده‌اید و هرچند وقت یکبار پایه مخلوط کن که غیر قابل شست شو است تمیز کرده تا به طول عمرآن افزوده شود.

8.مایکروویو را با لیمو تمیز کنید

یک لیمو را برش داده به همراه یک لیوان آب درون ظرف مخصوص در مایکروویو قرار دهید؛ ظرف را به مدت سه دقیقه در داخل دستگاه بگذارید؛ بدون باز کردن درب مایکروویو اجازه دهید مخلوط به مدت پنج دقیقه داخل دستگاه بماند. بخار لیمو به شما کمک می کند تا مایکروویو خود را راحت تر تمیز کنید. بعد از خارج کردن ظرف موردنظر با یک پارچه نرم داخل مایکروویو را تمیز کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)