آموزش باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

آموزش باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

گرفتگی سینک ظرفشویی از لوله های دفع که به فاضلاب وصل است شروع می‌شود. گرفتگی آنها نه تنها به لحاظ بهداشتی دردسرساز است بلکه موجب جمع شدن حشرات موذی نیز می‌گردد. پس بهتر است با رعایت نکاتی ریز سینک ظرفشویی  آشپزخانه تان را همواره بهداشتی و سالم نگهداری کنید.

4 روش کاربردی برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی

1- رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با جوش شیرین

ترکیب جادویی جوش شیرین و سرکه سفید می‌تواند شما را از شرگرفتگی سینک ظرفشویی خلاص کند. برای این کار، چهار قاشق جوش شیرین را در سینک بریزید و سپس مقداری سرکه را روی آن بریزید. مراقب باشید که در این مرحله از دستکش استفاده کنید و حتما صورتتان را دور بگیرید.

2- رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با باز کردن لوله‌های زیر سینک

زیر سینک لوله های قرار دارند که  معمولا آشغال‌ها در قسمت زانویی لوله (سیفون) گیر می‌کنند. با باز کردن این قسمت و شستشوی کامل آن می‌توانید گرفتگی لوله را برطرف کنید.

ابتدا بک سطل زیر سیفون قرار دهید تا آب ها کثیف و آشغال های داخل آن روی کابینت یا آشپزخانه شما نریزد

پیچ سیفون را به راحتی با دست باز کنید و آشغال های آن را تخلیه کنید و آن را بشویید

سیفون را در سرجایش ببندید و شیر آب را باز کنید و چک کنید که سیفون آب ندهد.

3- رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با تلمبه:

یکی از راه کردن باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده از تلمبه و لوله باز کن دستی است. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر کلاهک نفوذ کند روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک بریزید. دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا گرفتگی لوله بر طرف شود.

4- رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با مایع لوله باز کن:

در صورتی که روش‌های خانگی چندان مطابق میل شما  کارساز واقع نشد، می‌توانید مایع‌های لوله بازکن را از فروشگاه خریداری کنید. دستور العمل استفاده از مایع لوله بازکن روی شیشه آن‌ها نوشته شده است. برای استفاده از این مایع‌ها معمولا باید هنگامی که سینک خشک است و آب در لوله‌ها وجود ندارد، این مایع را در لوله سینک ریخته و به مدت یک ربع الی نیم ساعت صبر کنید. پس از آن سینک را با آب داغ فراوان بشویید.

جلوگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی

اولین کاری که در این رابطه باید انجام داد تمیز کردن باقیمانده های غذای ظروف  قبل از گذاشتن آنها در سینک آشپزخانه می باشد.

استفاده از سبد ظرفشویی نیز در سینک ضروری می باشد. زیرا اضافه مواد غذایی موجود در ظرف ها داخل سینک ریخته شده و از این طریق باعث گرفتگی آن می شود.

استفاده از صافی یا درپوش حصیری داخل خروجی سینک  و تمیز کردن مداوم آن نیز برای جلوگیری از گرفتگی سینک بسیار تاثیر دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)