بهترین روش تمیز کردن سینک گرانیتی

بهترین روش تمیز کردن سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی چند سالی است که وارد بازار شده و به دلیل ظاهر زیبا و شیک خود به سرعت جای خود را در آشپزخانه پیدا کرده و بسیاری از افراد را به خود علاقه مند کرده است. نکته مهمی که در مورد سینک‌های گرانیتی حائز اهمیت هست، نحوه تمیز کردن آنهاست. زیرا در صورتی که به این موضوع توجه نکنید، با سینکی پر از لکه روبرو میشوید و دیگر خبری از آن ظاهر زیبا و شیک نخواهد بود. تمیز کردن سینک گرانیتی و پاک کردن لکه‌های آن علاوه بر اینکه ظاهر سینک شما را همواره زیبا و تمیز نشان میدهد، طول عمر آن را نیز افزایش میدهد. اما چگونه میتوان سینک گرانیتی همیشه تمیز و جذاب داشت؟

تمیز کردن مرتب سینک گرانیتی

یکی از راهکارهایی که با صرف زمان کمی به شما کمک میکند سینک گرانیتی همیشه تمیز و براقی داشته باشید، تمیز کردن و خشک کردن آن بعد از هر بار استفاده است. به این منظور یک حوله یا دستمال نرم را برای این کار اختصاص دهید و بعد از هر بار استفاده از سینک آن را خشک کنید. خشک کردن سینک گرانیتی، باعث می‌شود که هرگز لکه‌های آب برروی آن جای نگیرند و هرگز با سینک پر از لکه روبرو نمی‌شوید. از طرفی دیگر این کار موجب می‌شود برای تمیز کردن کامل سینک ظرفشویی گرانیتی زمان و زحمت کمتری را صرف کنید.

تمیز کردن مرحله به مرحله سینک ظرفشویی گرانیتی

قبل از آنکه به مراحل تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی بپردازیم، لازم است به این نکته توجه کنید که هرگز برای تمیز کردن سینک گرانیتی خود از شوینده های قوی مانند وایتکس و جرم گیرها استفاده نکنید. این مواد شوینده قوی میتوانند طول عمر سینک شما را کم کنند و همچنین ظاهر آن را کدر کنند. در ادامه چند روش تمیز کردن سینک گرانیتی را با هم بررسی میکنیم.

تمیز کردن با سرکه

در اولین قدم برای تمیز کردن سینک، آن را کاملا از خرده‌ها و ذرات غذا و میوه خالی کنید. سپس آن را با آب بشورید تا ذره‌ای جا نمانده باشد.

گام دوم ترکیب سرکه سفید و آب می‌باشد. به مقدار مساوی(یک پیمانه) سرکه و آب گرم را با هم ترکیب کنید. محلول را بر روی سینک و تمام قسمت‌ها اسپری کنید. حدود یک ربع ساعت صبر کنید و با آب آن را پاک کنید. در این مرحله لکه‌ها از بین میروند. حال نوبت به مرحله بعدی و تمیز کردن هست.

در گام سوم به مقداری مقداری مایع ظرفشویی و یک اسنفج نیاز داریم. با اسفنج و مایع ظرفشویی تمام سینک را به آرامی و با حرکات دایره‌ای تمیز کنید. مراقب باشید در این مرحله به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم زبر استفاده نکنید زیرا به سینک شما آسیب وارد میکند.

و در قدم آخر سینک ظرفشویی را با آب بشورید و با حوله یا دستمال نرم کاملا آن را خشک کنید تا لکه‌ای به جا نماند.

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی با جوش شیرین

یکی دیگر از مواد طبیعی که میتوانید به راحتی از آن برای تمیز کردن سینک ظرفشویی از آن استفاده کنید، جوش شیرین هست. اگر میزان لکه‌های سینک گرانیتی شما زیاد هست و به محلول قوی تری نیاز دارید، جوش شیرین را امتحان کنید. به این منظور مانند روش قبلی ابتدا ذرات باقی مانده غذا را از داخل سینک جمع کنید و سینک را با آب بشورید.

سپس جوش شیرین را روی سینک پاشیده و با مقداری آب آن را به شکل خمیری دراورید و به تمام قسمت‌های سینک بمالید. بروی تعدادی دستمال کاغذی سرکه بریزید تا کاملا خیس شوند و آنها را روی سطح و دیواره‌های سینک قرار دهید. بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سینک را بشورید. در مرحله بعد با استفاده از اسفنج نرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی سینک را کاملا تمیز کنید و سپس آن را با حوله خشک کنید.

برق انداختن سینک گرانیتی

بعد از تمیز کردن کامل سینک گرانیتی، با برق انداختن آن سینک را کاملا نو و زیبا و شیک کنید. برای این کار چند قطره روغن زیتون را روی دستمال نرم بریزید و برتمام قسمت‌های سینک بکشید. سپس میتوانید روغن اضافی را با دستمال دیگری پاک کنید. حال از تمیزی و درخشش سینک ظرفشویی گرانیتی خود لذت ببرید.

تمیز کردن شیرآلات سینک

علاوه بر تمیز کردن خود سینک، لازم است شیرآلات آن را نیز تمیز کرد تا کدری و کثیفی آن موجب نادیده گرفتن تمیزی سینک نشود. برای تمیز کردن شیر ظرفشویی از مایع ظرفشویی یا صابون مایع و یک مسواک استفاده کنید. با استفاده از مسواک شما میتوانید تمام قسمتهای شیر ظرفشویی را تمیز کنید. اگر شیر ظرفشویی دارای لکه هست، یک پارچه یا دستمال کاغذی را با سرکه خیس کنید و برروی شیر قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را با مسواک و مایع بشورید. بعد از تمیز کردن شیر نیز سینک ظرفشویی را خشک کنید. میتوانید قبل از تمیز کردن سینک ابتدا شیر ظرفشویی را تمیز کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)