چگونه درب توالت فرنگی را تعویض و نصب کنیم؟

چگونه درب توالت فرنگی را تعویض و نصب کنیم؟

یکی از قطعات پرکاربرد و تاثیر گذار در زیبایی توالت فرنگی، درب توالت فرنگی است و ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعویض داشته باشد. گاهی درب توالت قدیمی و کهنه شده و ظاهر خوبی ندارد و گاها نیز ممکن است به دلیل تحمل وزن زیاد، ضربه و یا باز و بسته شدن مکرر خراب و یا شکسته شده باشد که به این صورت نیز زمان تعویض درب توالت فرنگی فرا رسیده است. اما چگونه میتوان درب توالت فرنگی را نصب کرد؟

درب آرام بند توالت فرنگی

درب توالت فرنگی نیز در چند مورد جزيی با هم تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال یکی از تفاوت‌ها آرام بند بودن درب توالت فرنگی است. در برخی از مدل‌ها درب توالت فرنگی به وسیله جکی مکانیکی به آرامی بسته می‌شود و از برخورد ناگهانی و سریع به قیمت نشیمن جلوگیری میکند، به این مدل درب آرام بند می‌گویند. هنگام تهیه و نصب درب توالت میتوانید به این موضوع نیز توجه کنید.

نحوه تعویض درب توالت فرنگی

نکته اولی که هنگام تعویض درب توالت فرنگی باید به آن توجه کرد، اندازه آن می‌باشد. توالت‌های فرنگی در مدل و انواع متنوعی عرضه می‌شوند و تمامی آنها نیز استاندار هستند و کمی در ابعاد با هم تفاوت دارند. البته در برخی از مدل‌ها درب با خاصیت کشویی خود یک تا دو سانتی متر جلو و عقب می‌شود و سایز کردن آن آسانتر است.

علاوه بر اندازه درب توالت فرنگی و آرام بند بودن آن، تفاوت دیگر در یک تکه و چند تکه بودن آن هست. امروزه بسیاری ازمدل‌های درب توالت فرنگی یک تکه هستند و نصب بسیار آسانی دارند. در درب‌ توالت فرنگی یک تکه تمامی قطعات به هم متصل اند و نیازی به وصل کردن لولا ها نیست.

نحوه نصب درب توالت فرنگی یک تکه

  • برای تعویض درب توالت فرنگی ابتدا لازم است درب قبلی را برداریم و به این منظور مهره های نگهدارنده درب را که در بخش زیرین نشیمنگاه قرار دارند، باز کنید. درب با دو پیچ سر جای خود فیکس شده و بعد از باز کردن آنها میتوانید به راحتی آن را بردارید. این مهره ها به راحتی باز میشوند و معمولا نیازی به وسیله کمکی دیگری مانند آچار نیست. اگر برای باز کردن مهره‌های درب توالت فرنگی خود نیاز به آچار یا آلن دارید مراقب باشید تا فشار زیادی را وارد نکنید، زیرا در صورتی که فشار زیادی وارد شود، میشکند.

  • با دستمالی جای نصب درب توالت فرنگی را تمیز کنید.

  • حال لازم است پایه‌های درب جدید را بر روی صفحه اصلی قرار دهید و اتصالات را محکم کنید. به این منظور ابتدا درب جدید را در جای خود قرار دهید و مهره‌های خودش را در قسمت زیر نشیمن و به جای مهره‌هایی که باز کردید ببندید.

نحوه نصب درب توالت فرنگی چند تکه

اگر از درب‌های چند تکه استفاده میکنید، به راهنمای نصبی که هنگام خرید درب توالت فرنگی به شما داده شده توجه کنید، زیرا نحوه نصب درب توالت فرنگی چند تکه بسته به نوع آن کمی متفاوت هست. برای نصب درب توالت رنگی چند تکه ابتدا درب قبلی را باز کنید و بردارید و سپس پایه نگهدارنده را در جای آن نصب کنید. بعد از نصب پایه نگهدارنده، لایه زیرین درب را وصل کنید که بسته به مدل با مهره یا لولا وصل می‌شود و یا ممکن است به صورت کشویی و یا خشابی در جای خود قرار گیرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)