نحوه تعویض لامپ هود آشپزخانه

نحوه تعویض لامپ هود آشپزخانه

تمامی هودهای مدرن و بسیاری از مدل‌های قدیمی دارای منبع روشنایی، لامپ، میباشند که کاربرد بسیار بالایی نیز دارد. اگر اجاق گاز شما در فضایی پر نور با منبع نوری قوی قرار گرفته باشد، احتمالا بسیار کم از چراغ هود استفاده میکنید، اما اگر نور کافی بر روی اجاق گازتان نتابد، وجود چراغ هود آشپزخانه اهمیت بالایی پیدا میکند و هنگام آشپزی به کار می‌آید و نور مناسب برای آشپزی را فراهم میکند. اگر در ابتدای امر متوجه کاربرد چراغ هود آشپزخانه نشده باشید، هنگامی که چراغ سوخته باشد و دیگر روشن نشود، به اهمیت وجود و کارکرد آن پی میبرید. یکی از سوالاتی که هنگام روشن نشدن لامپ هود آشپزخانه پیش می‌آید، چگونگی نحوه تعویض لامپ هود است. در ادامه نحوه تعویض چراغ هود آشپزخانه را آموزش داده‌ایم.

مراحل تعویض چراغ هود

امروزه تنوع هود بسیار بالاست و نوع لامپ به کار رفته در مدل‌های مختلف نیز متفاوت است. بنابراین لازم است نوع لامپ به کار رفته در مدل هود خود را بشناسید. به طور معمول در هودها از لامپ‌های رشته‌ای، LED و هالوژنی استفاده می‌شود. لامپ LED هود از مدل‌های بسیار رایج میباشد.

در ادامه مراحل تعویض چراغ هود آشپزخانه را ذکر می کنیم:

  1. در ابتدا و قبل از هر اقدامی برای حفظ سلامت و ایمنی، جریان برق هود را قطع کنید.
  2. سپس از خنک بودن هود مطمئن شوید. اگر به تازگی هود روشن بوده، کمی صبر کنید تا دمای لامپ پایین بیاید و هود خنک شود تا هنگام کار دچار سوختگی نشوید.
  3. بسته به مدل هود آشپزخانه شما، لازم است تا رویه محافظ لامپ را باز کنید و تا به آن دسترسی پیدا کنید. در برخی از مدل‌ها نیاز به باز کردن پنل اصلی هود است، برخی از مدل‌ها دارای کاور شیشه‌ای هستند که با پیچ گوشتی باز میشود.
  4. حال که به لامپ هود دسترسی دارید، آن را از سوکت جدا کنید، یا به عبارت دیگر لامپ را باز کنید و خارج کنید.
  5. به همان شکلی که لامپ قبلی جای گرفته بود، لامپ جدید را به سوکت متصل کنید. قبل از نصب چراغ هود، از تمیز بودن آن مطمئن شوید. بهتر است با کمک یک پارچه آن را نصب کنید تا اثر انگشت روی آن بجای نماند.
  6. یکبار برق را وصل کنید و چراغ هود را روشن کنید تا از درستی انجام مراحل تعویض هود آشپزخانه مطمئن شوید. سپس لامپ را خاموش کنیدتا بتوانید پنل یا محافظ لامپ را مجدد وصل کنید.
  7. مطابق مرحله باز کردن محافظ، کاور یا پنل هود، آن را ببندید و با کمک پیچ گوشتی کاملا کاور لامپ‌ها را در جای خود محکم کنید.

نحوه تعویض لامپ هود بیمکث، اخوان، کن و...

فارغ از نوع لامپ و مدل هود، نحوه تعویض لامپ هود آشپزخانه در تمامی موارد تقریبا یکسان است و برای تعویض چراغ هود بیمکث، اخوان، کن و... همین مراحل گفته شده را پیش می بریم.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)