تعمیر و تعویض فلوتر توالت فرنگی

تعمیر و تعویض فلوتر توالت فرنگی

یکی از قطعات مهم در عملکرد سیفون توالت فرنگی فلوتر است. فلوتر به معنی شناور است و به هر جسمی که در مایعی شناور باشد و در کنار آن بتواند حجم مایع را کنترل کند، فلوتر گفته می‌شود. اگر در تعریف دقیقتر فلوتر باید گفت، به آن بخش شناور در دستگاه یا قطعه کنترل حجم سیال فلوتر یا شناور گفته می‌شود.

فلوترها در دو مدل مکانیکی و الکتریکی تولید می‌شوند. در مدل مکانیکی تغییر ارتفاع سیال شناور را به بالا و پایین می‌برد و در مدل الکتریکی سنسوری برروی فلوتر نصب شده که تغییر سطح سیال آن را فعال می‌کند.

فلوتر توالت فرنگی چیست

فلوتر یکی از قطعات مهم در سیفون توالت فرنگی است و که وظیفه انتقال آب و تخلیه تانگ ذخیره آب را برعهده دارد. در برخی مواقع نیاز به تعمیر و یا تعویض فلوتر توالت فرنگی میباشد. اگر توالت فرنگی دچار نشتی آب شده باشد و یا آب داخل مخزن سیفون جمع نشود نیاز به تعمیر فلوتر توالت فرنگی است و با تعمیر و یا تعویض آن می‌توان مشکل خرابی توالت را برطرف کرد. در ادامه نحوه تعمیر و تعویض فلوتر توالت فرنگی بیان شده است.

چرا باید اقدام به تعمیر فلوتر توالت فرنگی

برخی از مشکلاتی که در توالت فرنگی ایجاد می‌شود به دلیل تنظیم نبودن و یا خرابی فلوتر هست و برای رفع این مشکل لازم است این قطعه مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز تنظیم و یا تعمیر شود و اگر لازم بود کاملا تعویض شود. مشکلات زیر به دلیل خرابی فلوتر رخ می‌دهند. پس اگر توالت فرنگی شما با مشکلات زیر مواجه است نگاهی به فلوتر آن بیندازید.

سرریز شدن آب

یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی که به دلیل خرابی فلوتر رخ می‌دهد، سرریز شدن آب از تانک است. این امر به دلیل بسته نشدن درست و کامل فلوتر رخ می‌دهد. اگر شناور توالت فرنگی کج قرار بگیرید، فشار وارده به آن به طور کامل و لازم به شیر منتقل نمی‌شود، درنتیجه شیر توالت فرنگی بسته نخواهد شد. برای رفع این مشکل لازم است شناور توالت فرنگی تنظیم شود.

خرابی توپی فلوتر

در داخل فلوتر یک قطعه دیگر به نام توپی وجود دارد که در داخل آن هواست و هیچ حفره‌ای ندارد و کاملا سبک است. به دلیل سبک بودن آن و در واقع سبک بودن فلوتر، این قطعه روی آب شناور است. در برخی موارد به دلایل مختلف ممکن است توپی سوراخ شود. در صورت وراخ شدن آب به سرعت به داخل آن نفوذ می‌کند و سنگین می‌شود و به پایین و کف مخزن می‌رود. هنگامی که شناور بر روی آب شناور نباشد، عملکردی ندارد. از اینرو برای رفع مشکل و داشتن عملکردی درست نیاز به تعویض فلوتر توالت فرنگی است.

اگر سوراخ ایجاد شده کوچک باشد میتوان با تعمیر فلوتر توالت فرنگی مجدد از آن استفاده کرد. برای تعمیر فلوتر سوراخ شده، سوراخ آن را پیدا کنید و با سرنگ آب را از داخل آن خارج کنید و با چسب ضد آب مانند چسب پی‌وی‌سی سوراخ را بپوشانید.

در تعویض فلوتر به اندازه آن دقت کنید

یکی از عواملی که موجب کارکرد نادرست فلوتر می‌شود، مناسب نبودن سایز آن برای حجم مخزن است. فلوتر باید بتواند به خوبی در داخل مخزن حرکت کند و اگر ندازه مناسبی نداشته باشد حرکت آن در زمان درست انجام نمی‌شود. در هنگام خرید شناور حتما به سایز آن توجه کنید و اگر شناخت و اطلاعاتی ندارید از فروشنده کمک بگیرید تا با مشکلات بعدی مواجه نشوید.

نحوه تعویض فلوتر توالت فرنگی

برای تعویض فلوتر توالت فرنگی مراحل را یک‌به‌یک طی کنید.

۱- مطابق با سایز مخزن توالت فرنگی خود، یک فلوتر تهیه کنید. هنگام خرید فلوتر مدل‌های باکیفیت و برندهای شناخته شده را الویت قرار دهید. جنس فلوتر در طول عمر مفید آن تاثیر گذار است. سایز و ارتفاع شناور نیز باید هماهنگی کاملی با مخزن داشته باشد زیرا در غیر اینصورت عملکرد درستی ندارد.

۲- در ابتدا شیر آب توالت فرنگی را ببندید و یک بار سیفون کنید تا مخزن خالی شود. اجازه دهید آب داخل مخزن تماما خالی شود.

۳- در زیر تانک مخزن، لوله انتقال آب قرار گرفته است. آن را باز کنید. برای بازکردن پیچ اتصال از آچار استفاده کنید. در این هنگام آب سرازیر می‌شود و صبر کنید تا جریان آب تمام شود. حال شیر فلوتر را باز کنید و آن را خارج کنید.

۴- ارتفاع میله و لوله را اندازه بگیرید تا از صحت اندازه آن مطمئن شوید. فلوتر جدید باید کاملا هم سایز با قبلی باشد.

۵- فلوتر و میله جدید را مطابق با قبلی و یا دستورالعمل روی بسته‌بندی جعبه شناور، در جای خود قرار دهید.

۶- بعد از قرار دادن شناور، نوبت به قرار دادن شیر فلوتر است. این شیر یا قفل در بسته‌بندی محصول موجود است. آن را در زیر مخزن قرار دهید. ابتدا با دست آن را جای دهید و سپس با کمک آچار آن را محکم کنید.

۷- شلنگ آب را به شیر فلوتر وصل کنید.

۸- میله فلوتر را به دریچه تخلیه مخزن وصل کنید. اگر این میله پلاستیکی بلند است می‌توانید آن را به اندازه مناسب درآورید.

۹- شیر آب را باز کنید و تست کنید تا از صحت کار و اتصالات مطمئن شوید.

 

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)