علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

این یکی از مشکلات رایج مرتبط با سیفون توالت فرنگی، یکسره شده آب توالت فرنگی است. خرابی قطع کن آب توالت فرنگی یکی از مشکلات رایج است و لازم است در جهت تعمیر آن اقدام کرد. در اینجا، چند عامل که علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی هستند را بررسی می‌کنیم. از جمله دلایل قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی می‌توان به خرابی یک قطعه، نصب اشتباه و شل شدن اتصالات اشاره کرد. با عمرانیاز همراه باشید.

منظور از قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی چیست؟

همانطور که گفته شد این مشکل از جمله مشکلات رایج در خرابی توالت فرنگی می‌باشد. در این حالت صدای جریان آب پیوسته به گوش می‌رسد و آب در فلاش تانک یا همان مخزن توالت فرنگی به طور کامل پر نمی‌شود و همواره در حال پر شدن است. این موضوع هم باعث هدر رفت حجم زیادی از آب می‌شود و هم قدرت تخلیه توالت را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر صدای جریان آب باعث آلودگی صوتی در خانه یا محل کار می‌شود. برای رفع مشکل باید علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی را پیدا و مشکل را برطرف کرد.

اگر صدای سیفون شما را اذیت می کند، پیشنهاد می کنیم مقاله علت صدا دادن سیفون توالت فرنگی را مطالعه کنید.

پیدا کردن علت قطع نشدن آب توالت فرنگی

دلایل مختلفی باعث می‌شود تا آب توالت فرنگی قطع نشود. از جمله آن می‌توان به خرابی شناور یا فلوتر، خرابی درپوش خروجی آب یا فلاپر و عدم نصب درست و اصولی اشاره کرد. در ادامه به هر یک از این موارد به طور مجزا پرداخته شده است. برای پیدا کردن علت، لازم است یک به یک موارد را بررسی کنید.

فلوتر یا شناور

برای رفع مشکل ابتدا باید بدانید شناور کدام یک از قطعات سیفون می‌باشد. شناور یا فلوتر یک توپ پلاستیکی سبک است که در روی آب در مخزن توالت فرنگی شناور است. کار فلوتر کنترل مقدار ورودی و خروجی آب است. در صورتی که فلوتر یا شناور دستوری برای قطع آب صادر نکند، جریان آب ادامه پیدا می‌کند. خرابی شناور از معمول‌ترین علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی است.

 فلاتر در روی آب شناور است و وقتی به سطح مشخصی برسد با یک کشش مکانیکی دریچه ورودی آب را می‌بندد. حال اگر این قطعه به درستی کار نکند باید آن را تعویض کنید. دلایل خرابی شناور می‌تواند سوراخ شدن آن، فرسودگی، شکستگی، پاره شدن زنجیر اتصال، ایجاد رسوب و موارد دیگر باشد.

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

خرابی فلاپر رایج ترین علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

یکی دیگر از دلایل رایج قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی خرابی فلاپر می‌باشد. فلاپر همان درپوش خروجی است که آب را از مخزن به کاسه منتقل می‌کند. در برخی موارد به علت فرسودگی و یا ایجاد رسوب در اطراف فلاپر این قطعه نمی‌تواند به طور کامل مجرای خروجی را بسته نگه دارد و باعث هدر رفت دائمی آب می‌شود. برای بررسی خرابی فلاپر درپوش مخزن را برداشته و با دست کمی آن را به پایین فشار دهید اگر احساس کردید این درپوش به خوبی سفت نشده آن را با کمی فشار محکم کنید، اگر جریان آب قطع شد یعنی نیاز است فلاپر را تعویض کنید.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله جرم گیری سیفون توالت فرنگی را مطالعه کنید.

قطع کن آب توالت فرنگی

نحوه تعویض فلاپر

در صورتی که علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی به خرابی فلاپر برمی‌گردد، بهتر است آن را تعویض کنید. البته اگر فلاپر خیلی قدیمی نیست و فقط رسوب گرفته می‌توانید آن را تمیز کنید و بار دیگر آن را امتحان کنید در صورت رفع مشکل نیازی به تعویض نیست اما اگر مشکل برطرف نشد باید آن را تعویض کنید.

تعویض فلاپر این قطعه درپوش پلاستیکی بسیار کار آسانی است و در زمان کوتاهی می‌توانید آن را تعویض کنید. فلاپرها معمولاً به یک شکل و اندازه تولید می‌شوند و تفاوتی با هم ندارند اما اگر فلاپر جدید و قدیمی کمی با هم متفاوت بودند و فلاپر جدید اندازه بزرگتر از قبلی داشت، می‌تواند با برش زدن آن را به اندازه مدل اولیه در بیاورید. به این منظور فلاور قدیمی شده را از بست کنارش و زنجیر جدا کنید و مشابه آن فلاپر جدید را نصب نمایید.

قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

آب توالت فرنگی قطع نمیشه

بررسی واشرها و اتصالات توالت

از آنجایی که احتمال خرابی واشرها و اتصالات توالت فرنگی کم است بسیاری از افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند و به آن توجهی نمی‌کند. اما اگر علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی خرابی شناور و فلاپر نبود، بهتر است واشرها و اتصالات را نیز بررسی کنید. به این منظور تمامی اتصالات را بررسی کنید و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

یکسره شدن اب توالت فرنگی

نصب نادرست

یکی از مواردی که باعث یکسره شدن آب توالت فرنگی می‌شود، نصب نادرست آن است. اگر توالت فرنگی را به تازگی نصب کرده‌اید و در اولین امتحان آب قطع نمی‌شود و صدای آب همواره به گوش می‌رسد مشکلی در نصب ایجاد شده است. در این حال تعمیر کمی دشوارتر می‌شود و لازم است توالت فرنگی را جدا و مجدد نصب کنید. در زمان نصب مجدد شیب کف را بررسی کنید و اگر شیب زیاد است آن را اصلاح کنید. در این حالت بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. همچنین ممکن است بر اثر فشار یا ضربه شدید توالت فرنگی از جای خود تکان خورده باشد و این امر باعث قطع نشدن آب شود. البته احتمال این اتفاق بسیار کم می‌باشد و معمولاً با تعویض واشرها یا فلوتر مشکل برطرف می‌شود.

برای آشنایی با انواع سیفون توالت فرنگی و همچنین طرز کار سیفون توالت فرنگی، مقالات مرتبط با آنها را مطالعه کنید!

جمع بندی نهایی

اصلی‌ترین و رایج‌ترین علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی، خرابی فلاپر و بعد از آن شناور است. بنابراین در ابتدای امر بررسی کنید که آیا درپوش دریچه خروجی به خوبی دریچه را می‌بندد یا خیر؟ معمولا به علت رسوب آب و فرسودگی این قطعه نمی‌تواند به خوبی دریچه خروجی را مسدو کند و با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود. در صورتی که مشکل از فلاپر نبود، شناور را بررسی کنید. شناور باید به خوبی روی آب قرار گیرد اگر به زیر آب برود یعنی مشکلی پیدا کرده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)