جرم گیری سیفون توالت فرنگی چگونه انجام شود؟

جرم گیری سیفون توالت فرنگی چگونه انجام شود؟

تمیز بودن و خوشبو بون توالت فرنگی بسیار مهم و ضروری است و حس خوشایندی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل افراد زمان زیادی را برای تمیزی سرویس بهداشتی در نظر می‌گیرند و از تکنیک‌های مختلف برای آن استفاده می‌کنند. یکی از بخش‌های توالت فرنگی که جرم زیادی می‌گیرد، مخزن سیفون آن است؛ شما می‌توانید با استفاده از چند تکنیک ساده اقدام به جرم گیری سیفون توالت فرنگی کنید. از این تکنیک‌ها برای تمیز کردن مخزن سیفون توالت‌های تخت هم می‌توانید استفاده کنید.

اهمیت جرم گیری سیفون توالت

مخزن سیفون توالت همواره پر از آب است و از آنجایی که آب شهری دارای املاح می‌باشد بعد از مدتی در مخزن رسوب شکل می‌گیرد. رسوب، محیط مرطوب و تاریک محلی مناسب برای رشد باکتری است. وجود باکتری در سیفون باعث ایجاد بیماری در افراد می‌شود. این باکتری‌ها با سیفون کردن و تخیه مخزن به کاسه منتقل می‌شوند و علاوه بر امکان انتقال به افراد باعث کثیفی و زرد شدن کاسه توالت نیز می‌شوند. بنابراین با جرم گیری سیفون توالت فرنگی هم توالتی تمیزتر خواهید داشت و هم قدمی برای حفظ سلامتی خود برداشته‌اید.

زمان مناسب برای جرم گیری سیفون توالت فرنگی

تمیز کردن مرتب مخزن سیفون می‌تواند به تمیزی همیشگی آن کمک کند. پیشنهاد می‌شود به طور مرتب ماهانه یک بار اقدام به جرم گیری سیفون توالت فرنگی کنید. اما برخی از نشانه ها به شما می‌گوید که زمان تمیز کردن کامل سیفون رسیده است. یکی از این نشانه‌ها ایجاد بوی نامطبوع هنگام سیفون کردن است. اگر بعد از تخلیه مخزن سیفون بوی نامطبوعی حس می‌کنید، احتمالا در مخزن باکتری رشد کرده است.

نشانه دیگر عدم فشار مناسب آب هنگام تخلیه است. گاه رسوبات داخل مخزن جا می‌شوند و باعث کاهش فشار آب در زمان تخیله می‌شوند. نشانه دیگر هم مشاهده رسوب و جرم در دیواره مخزن است.

جرم گیری سیفون توالت فرنگی

علت رسوب فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک یا مخزن سیفون مانند دیگر بخش‌های توالت نیاز به تمیز کردن دارد. این بخش در تماس با حجم زیادی از آب است و آب به صورت راکد برای مدتی در آن می‌ماند. این امر باعث می‌شود املاح آب در دیواره‌ها نشست کنند و یک لایه جرم شکل بگیرد. اگر میزان استفاده از سیفون کم باشد یا برای مدتی از آن استفاده نشده باشد، این آب به آبی راکد تبدیل می‌شود و محلی مناسب برای رشد باکتری می‌شود. این اتفاق باعث ایجاد بوی بد هم می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هنگام سفر مخزن سیفون توالت فرنگی را خالی کنید و شیر آب را ببنید. همچنین لازم است هر چند وقت یکبار با استفاده از تکنیک‌های جرم گیری سیفون توالت فرنگی فلاش تانک را تمیز کنید.

رسوب زدایی سیفون توالت فرنگی

تمیز کردن سیفون توالت فرنگی

برای تمیز کردن مخزن سیفون توالت فرنگی در ابتدا شیر آب آن را ببندید؛ سپس سیفون را بزنید تا آب مخزن خالی شود. دیگر مراحل تمیز کردن کاملا به حجم آلودگی مخزن بستگی دارد. اگر مخزن نسبتا تمیز است تنها کافی است از یک اسپری ضد عفونی کننده یا کمی مایع شستشو استفاده کنید.

رسوب زدایی سیفون توالت فرنگی

شما می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین باعث رسوب زدایی سیفون توالت فرنگی می‌شود. همچنین سرکه سفید به دلیل طبیعی بودن و نداشتن مواد شیمیایی به دیواره توالت فرنگی هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

با یک برس یا اسکاج مواد را روی تمامی قسمت‌های فلاش تانک بکشید. کمی صبر کنید و سپس آن را آب کشی کنید. می‌توانید با شلنگ مخزن را پر کنید و مجدد سیفون کنید.

اگر حجم آلودگی و رسوب زیاد است، بهتر است مخزن را با مخلوط سرکه سفید و آب پر کنید. حجم بیشتر آن را سرکه بریزید. سپس به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت صبر کنید و سپس مخزن را خالی کنید.

جرم گیری سیفون توالت فرنگی

از بین بردن قارچ و لجن سیفون توالت فرنگی

به ندرت اتفاق می‌افتد که به دلیل عدم استفاده، داخل مخزن سیفون توالت فرنگی پوشیده از قارچ و لجن شود. در این صورت کار بیشتر است و باید مدت زمان بیشتری را برای تمیز کردن آن در نظر بگیرید.

اگر داخل مخزن با پوشش سبزرنگی پوشیده شده بود یعنی لجن بسته است؛ در این صورت: بعد از خالی کردن آب مخزن مقداری وایتکس را با آب رقیق کنید و داخل مخزن بریزید و کمی صبر کنید؛ بسته به میزان آلودگی بین ۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک کاردک، برس یا حتی مسواک کهنه قارچ‌ها بتراشید.

توجه کنید که حتما از دستکس و ماسک استفاده کنید و سیستم تهویه و درب را باز بگذارید.

کاردک نباید خیلی تیز باشد تا به دیواره توالت آسیب وارد کند و روی آن خط بیندازد. بعد از یک بار شستشو، بار دوم مخزن را با سرکه سفید پر کنید. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی ملایم خود باکتری و قارچ‌ها را از بین می‌برد. مخزن را پر کنید و بعد از چند ساعت آن را خالی کرده و بشورید. برای شستشو می‌توانید فلاش تانک را با آب پر کنید و سپس دکمه تخلیه آن را بزنید.

استفاده از نمک برای جرم گیری سیفون توالت فرنگی

یکی دیگر از راه‌های جرم گیری سیفون توالت فرنگی استفاده از نمک است. استفاده نمک برای مخازنی که آلودگی و رسوب کمی دارند مناسب است. به این منظور بعد از خالی کردن مخزن کمی نمک روی دیواره‌های مخزن بریزید. سپس با کمک یک دستمال پارچه‌ای یا اسکاچ نمک را به دیواره‌ها بمالید. زبری نمک باعث رسوب زدایی می‌شود و همچنین نمک خاصیت ضد عفونی کردن دارد. بعد از آن مخزن را با آب داغ بشورید. حتما چند با ر آبکشی را انجام دهید تا نمک در دیواره‌ها و لوله‌ها قرار نگیرد.

رسوب زدایی سیفون توالت فرنگی

چطور همیشه سیفون توالت فرنگی تمیز داشته باشیم؟

بعد از شستن مخزن سیفون توالت فرنگی هفته‌ای یکبار آن را چک کنید و اگر مواد چرب و چسبنده‌ای را مشاهده کردید آن را با سرکه سفید بشورید. تمیز کردن مرتب بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از تمیز کردن‌های اساسی است. شما می‌توانید از شوینده‌های توالت فرنگی هم استفاده کنید و هنگام شستشوی توالت فرنگی، داخل مخزن را هم بشورید.

همچنین برخی از قرص‌ها وجود دارند که در داخل مخزن سیفون قرار می‌گیرند و بوی مطبوعی را ایجاد می‌کنند. این قرص‌ها تنها برای ایجاد بو نیستند بلکه قدرت ضد عفونی نیز دارند و از ایجاد قارچ و باکتری در مخزن جلوگیری می‌کنند. اگر قصد استفاده از این قرص‌ها را دارید حتما دقت کنید که در مواد تشکیل دهنده آنها وایتکس و آب ژاول وجود نداشته باشد. استفاده از این قرص‌ها می‌تواند زمان جرم گیری سیفون توالت فرنگی را به تاخیر بیندازد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)