انواع سیفون توالت فرنگی کدامند؟

انواع سیفون توالت فرنگی کدامند؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های توالت فرنگی سیفون آن است. همانطور که توالت فرنگی مدل‌های مختلفی دارد، سیفون آن نیز انواع گوناگونی دارد. در اینجا می‌خواهیم انواع سیفون توالت فرنگی را معرفی کنیم و مزایا معایب هر یک را بیان کنیم. با عمرانیاز همراه باشید.

بررسی سیفون توالت فرنگی

یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده انسان، سیفون توالت است. این فناوری هم مانند دیگر فناوری‌ها در گذر زمان پیشرفت‌های کرده و بهبود یافته است. وظیفه سیفون، تخلیه فاضلاب و تمیز کردن توالت می‌باشد. یک مکانیزم بسیار ساده برای آن در نظر گرفته شده و با فشار دادن فلاش، حجم آبی که داخل مخزن قرار گرفته با فشار خارج شده و به سمت فاضلاب هدایت می شود. تفاوت میان انواع سیفون توالت فرنگی به نحوه هدایت آب به سمت فاضلاب برمی‌گردد.

نوع سیفون عاملی مهم در انتخاب مدل توالت فرنگی

یکی از فاکتورهایی که در زمان خرید توالت فرنگی باید به آن توجه کنید نوع سیفون آن می‌باشد. نوع و مکانیزم عملکرد سیفون بسیار مهم است و در عملکرد و کارایی آن تاثیر می‌گذارد. بنابراین لازم است در زمان خرید به بررسی انواع سیفون توالت فرنگی بپردازید و مدل مناسب را انتخاب کنید.

ما در مقالات دیگر، در مورد علت صدا دادن سیفون توالت فرنگی و جرم گیری سیفون توالت فرنگی توضیح داده ایم.

انواع سیفون توالت فرنگی

انواع سیفون توالت فرنگی

هر یک از مدل‌های سیفون بر رفع مشکلی شکل گرفته‌اند و مزایای خود را دارد در بین انواع مختلف دو نوع سیفون رایج‌تر و پرکاربردتر هستند و در ابتدا به بررسی آنها می‌پردازیم.

انواع سیفون توالت فرنگی

سیستم تخلیه واش داون Wash down

سیستم تخلیه واش داون Wash down

سیستم سیفون واش داون از رایج‌ترین مدل‌های سیفون می‌باشد و در توالت فرنگی‌های اروپایی نیز از این سیستم تخلیه استفاده می‌شود. به سیستم تخلیه واش داون، ریزشی نیز گفته می‌شود. در مدل واش داون سوراخ‌های ریز و متعددی در لبه کاسه توالت فرنگی وجود دارد و هنگام فشردن فلاش آب با فشار از سوراخ‌ها خارج می‌شود.

تخلیه سیستم به صورت آبشاری با شستشو از بالا به پایین است. سیستم سیفون واش داون بسیار مرسوم است در تمامی مدل‌های دوتکه و توالت وال هنگ و بسیاری از مدل‌های یک تکه دیده می‌شود.

از مزیت‌های این مدل سیفون می‌توان به تمیز کننده کامل کاسه و عدم احتمال گرفتگی اشاره کرد. در کنار مزیت‌ها، معایبی هم برای این مدل وجود دارد. معایب سیستم سیفون واش داون مصرف زیاد آب می‌باشد. این موضوع با ایجاد فلش دو زمانه کنترل شده است شما می‌توانید با فشار دادن دکمه بزرگتر سیفون حجم کمتری از آب را مصرف کنید.

سیستم تخلیه واترجت

سیستم تخلیه واترجت

جدیدترین نسل انواع سیفون توالت فرنگی، سیستم تخلیه واتر جت می‌باشد. در بیشتر مدل‌های جدید توالت فرنگی از سیستم تخلیه واتر جت استفاده می‌شود و می‌توان آن را یکی از رایج‌ترین مدل‌های سیفون نامید. سیستم تخته واتر جت ترکیبی از دو نوع شوتینگ و ریزشی است.

در این مدل دو محل برای خروج آب و سیفون کردن در نظر گرفته شده است. بخش اول سوراخ‌های در بالای کاسه توالت است که مانند مدل ریزشی آب را با فشار از بالا به پایین هدایت می‌کند، بخش دوم ورودی آب هم روبروی خروجی توالت فرنگی قرار گرفته است و آب و فشار به بخش انتهای کاسه وارد شده و آن را به سمت لوله خروجی یا فاضلاب هدایت می‌کند.

از مزیت‌های این مدل می‌توان به سرعت بالای تخلیه اشاره کرد. حجم آب مصرفی در مدل واترجت از واش داون کمتر است و همچنین در هنگام تخلیه صدای کمتری هم ایجاد می‌شود. از جمله معایب سیستم تخلیه واترجت می توان به خروجی کوچک و احتمال بالای گرفتگی اشاره کرد.

سیستم توربوجت

یکی دیگر از مکانیزم‌های جدید سیفون تولید فرنگی سیستم توربوجت است. در بین انواع سیفون توالت فرنگی این مدل امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم شبیه به سیستم واترجت می‌باشد، اما از مکانیزم ریزشی در آن خبری نیست. در این نوع سیفون از روش شوتینگ استفاده شده است. توالت فرنگی های مجهز به سیستم تخلیه توربوجت دارای دو کانال شستشو هستند. هر دوی کانال‌ها از روش شوتینگ استفاده می‌کنند.

با فشردن دکمه سیفون آب به صورت پرتابی از هر دو کانال خارج شده و با حالت پرتابی به سمت لوله خروجی حرکت می‌کند. سرعت تخلیه در این مدل بسیار بالا است. به دلیل حالت پرتابی میزان مصرف آب در مدل توربوجت بسیار کمتر از دیگر مدل‌ها می‌باشد. متاسفانه در کنار این مزیت‌ها معایبی هم برای این مدل وجود دارد و آن هم احتمال گرفتگی بسیار بالا است. همچنین در صورت کوچک‌ترین اشتباهی در نصب مشکلات متعددی ایجاد می‌شد و عملکرد سیفون به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین هنگام نصب این مدل توالت فرنگی باید تمام موارد را با دقت بررسی کرد.

سیستم تخلیه سیفون توالت فرنگی گردابی

سیستم تخلیه سیفون توالت فرنگی گردابی

در مدل گردابی آب از طریق یک مجرای ورودی در زیر نشیمن وارد کاسه توالت می‌شود و با حالتی چرخشی و گردابی به سمت لوله خروجی حرکت می‌کند. اسم این نوع سیفون توالت فرنگی بر اساس شکل ظاهری جریان آب در کاسه انتخاب شده است. در این مدل سیفون شستشو کامل‌تر از دیگر مدل‌های سیفون انجام می‌شود. همچنین میزان صدای ایجاد شده در زمان تخلیه نیز از دیگر انواع سیستم سیفون کمتر است. معایب سیستم گردابی هم شامل مصرف بالای آب، زمان تخلیه طولانی و امکان گرفتگی بالا می‌باشد.

کدام مدل سیفون توالت فرنگی بهتر است؟

در بالا انواع سیفون توالت فرنگی را معرفی کردیم. تمامی مدل‌های سیفون امروزه تولید می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین نمی‌توان یکی از آنها را بهتر از دیگری در نظر گرفت. شما باید با توجه به نیاز، بودجه در نظر گرفته شده و شرایط یکی از مدل های سیفون را انتخاب کنید.

شما باید در نظر بگیرید که توالت فرنگی را در کجا می‌خواهید نصب کنید؟ آیا در سرویس مهمان نصب می‌شود یا در اتاق خواب؟ میزان استفاده از آن چقدر است؟ این موارد از جمله سوال‌هایی هستند که هنگام خرید توالت فرنگی باید از خود بپرسید. به عنوان مثال برای اتاق خواب انتخاب مدل سیفونی با صدای کمتر بهتر است. به طور کلی در زمان انتخاب بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به احتمال گرفتگی کمتر و تولید صدای کمتری دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)