تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ در چیست؟

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ در چیست؟

توالت فرنگی یکی از اجزای اصلی سرویس بهداشتی است که نمیتوان از تهیه آن صرف نظر کرد. در هر خانه‌ای نیاز به توالت فرنگی وجود دارد و سرویس بهداشتی بدون آن کامل نیست. توات فرنگی در مدل های مختلفی وجود دارد که انتخاب مدل آن از دو نظر عملکردی و زیبایی اهمیت بالایی دارد. توالت‌های فرنگی امروزه در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی و حتی در رنگ‌های گوناگونی تولید می‌شوند تا بتوانند نقشی در زیبایی سرویس بهداشتی نیز داشته باشند. یکی از مدل‌های جدید توالت فرنگی، توالت فرنگی وال هنگ هست. توالت فرنگی دیواری به توالتی گفته می‌شود که به دیوار وصل شده و اتصالی با زمین ندارد.

قیمت توالت فرنگی وال هنگ از توالت فرنگی معمولی بیشتر هست و برای داشتن انتخابی درست و مطمين لازم هست از تفاوت این دو با هم مطلق شویم.

زیبایی و ظاهر

زیبایی، شیک و لوکس بودن این روزها دلیل انتخاب بسیاری از مدل‌ها و پرداخت هزینه‌ای بیشتر است. به حتم داشتن یک توالت فرنگی وال هنگ سرویس بهداشتی شما را بسیار شیک و لوکس میکند. به شرطی در کنار آن از یک طراحی و دکوراسیون درست و اصولی نیز استفاده کرده باشید. برای آشنایی بیشتر با سبک طراحی سرویس بهداشتی می‌توانید نگاهی به انواع سبک دکوراسیون طراحی حمام و نورپردازی مدرن و جذاب حمام و دستشویی  بیندازید.

دلیل زیبا و شیک بودن توالت وال هنگ که میتوان تا حدی به جدید بودن آن نسبت داد، اما با نگاهی دقیقتر نکات بیشتری به چشم می‌خورد. با نگاه به یک توالت فرنگی معمولی شاهد یک پایه متصل به زمین، کاسه و مخزن سیفون هستیم، اما در والهنگ تنها کاسه توالت دیده می‌شود. دیده شدن قسمت کمتری از توالت فرنگی و تنها قسمت کاربردی آن، این طراحی را کاربردی و مفید کرده و خود این امر نیز بر جذابیت و زیبایی آن می‌افزاید.

فضای بیشتر

توالت والهنگ به دیوار متصل می‌شود و بر خلاف توالت فرنگی معمولی خبری از اتصال به کف، هماهنگ بودن اندازه آکس و محفوظ شدن قسمتی از سرویس بهداشتی پشت توالت نیست. توالت وال هنگ فضای بیشتری را در اختیار شما میگذارد. همچنین نبودن پایه تمیز کردن سرویس بهداشتی را آسانتر میکند و دیگر خبری از یک نقطه کور و پر از کثیفی نیست.

یکی از مزیت‌های این توالت فرنگی، صرفه جویی در فضای مصرفی است که در توالت فرنگی‌های کوچک اهمیت بالایی پیدا میکند و میتوانید فضای آزاد بیشتری برای قرار دادن وسایل، کمد و غیره داشته باشید.

تنظیم ارتفاع دلخواه

این موضوع ممکن است برای همه افراد اهمیت بالایی نداشته باشد، اما یک تفاوت اصلی بین توالت فرنگی معمولی و وال هنگ همین امر است. در توالت فرنگی معمولی شما نمیتوانید دخالتی در ارتفاع آن داشته باشید. البته ارتفاع توالت‌های فرنگی در بازه استاندارد و تعریف شده خودشان هست، اما برای تمام افراد جامعه مناسب نیست. افراد مسن، کسانی ناراحتی در کمر، لگن و پا دارند و همچنین افراد معلول و یا افرادی که قد کوتاه تر یا بلندتری نسبت به میانگین جامعه دارند، در هنگام استفاده از توالت فرنگی معمولی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. توالت وال هنگ این امکان را برای این عزیزان فراهم کرده تا بتوانند توالت فرنگی خود را در ارتفاع مناسب خود نصب کنند.

نصب

یکی دیگر از تفاوت های توالت فرنگی معمولی و وال هنگ در نصب آن است. در این مورد توالت فرنگی معمولی رتبه نخست را به دست می‌اورد، زیرا نصبی آن آسانتر بوده و به دلیل قدیمی تر بودن افراد بیشتری میتوانند آن را نصب کنند. اما برای نصب وال هنگ نیاز به متخصص هست. از طرفی دیگر بر روی هر دیواری امکان نصب والهنگ وجود ندارد اما بر روی کف تمام سرویسهای بهداشتی میتوانید فرنگی معمولی نصب کنید.

ما در مقاله ی نصب توالت فرنگی دیواری به صورت کامل مراحل نصب را توضیح داده ایم.

سرو صدا

صدای توالت همیشه موجب ناراحتی و معذب شدن افراد می‌شود. اگر با سر وصدای توالت مشکل دارید و دوست دارید فضایی ساکت و آرام داشته باشید، وال هنگ را انتخاب کنید. توالت فرنگی وال هنگ در مقایسه با توالت فرنگی معمولی صدایی کمتر تولید می‌کند که دلیل آن قرار گرفتن مخزن در دیوار است.

برای بررسی مزایا و معایب وال هنگ به صفحه ی آن مراجعه کنید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)