وال هنگ چیست؟

وال هنگ چیست؟

امروزه تنوع محصولات در هر زمینه بسیار زیاد شده است و توالت فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. وال هنگ نوعی توالت فرنگی است که دارای ظاهری متفاوت است و به آن توالت فرنگی دیواری نیز گفته می‌شود. از آنجایی اولین موارد استفاده از این توالت به سازه‌های مدرن برمی‌گردد، بیشتر از آن برای دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود.

همچنین با کوچک شدن فضاهای ساختمانی، استفاده از وسایل و تجهیزاتی که فضای کمتری اشغال کنند اهمیت بالایی دارد و طراحی داخلی دکوراسیون نیز سعی می کنند با استفاده از طراحی وسایل فضای آزاد بیشتری را در اختیار صاحبان خانه قرار دهند. این امر در مورد سرویس بهداشتی نیز صدق می کند. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند از توالت فرنگی دیواری به جای توالت فرنگی ‌معمولی استفاده کنند. توالت فرنگی وال هنگ هم فضای کمتری را اشغال می کند و هم بسیار لوکس و زیبا می‌باشد. در این مقاله از عمرانیاز، پس از اینکه توضیح دادیم وال هنگ چیست؟ به بررسی مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری می پردازیم.

وال هنگ چیست؟

توالت وال هنگ همان توالت دیوای است. این توالت ساختاری مشابه توالت فرنگی دارد و تفاوت آن در ظاهر و نحوه نصب است. کلمه وال هنگ از لغت انگلیسی آن Wall Hung می‌آید و به معنای آویزان از دیوار است. وال هنگ طراحی متفاوتی دارد و به نسبت از توالت فرنگی کوچک تر است. این نوع توالت فرنگی روی دیوار نصب می‌شود و فاقد پایه است. بنابراین والهنگ کمی از کف فاصله دارد و حالتی معلق در فضا دارد.

ما در مقاله ای به بررسی تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی پرداخته ایم.

مزایای توالت وال هنگ

تغییر طراحی توالت فرنگی و شکل گیری والهنگ خیلی از مزیت هم نیست و علاوه بر زیبایی و چشم نوازی بیشتر، برتری‌هایی هم نسبت به توالت فرنگی معمولی دارد:

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها، عدم اتصال به زمین است. این موضوع باعث زیبایی بیشتر فضای سرویس بهداشتی وتمیز کردن آسان‌تر می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های فوق العاده توالت فرنگی وال هنگ قرار گیری در فضای کوچک هست. در مدل وال هنگ تنها کاسه توالت در بیرون قرار گرفته و فلش تانک، پایه، شیرپرکن و سایز تجهیزات در داخل دیوار جای میگیرند. با توجه به این که وال هنگ در داخل دیوار نصب می‌شود و برخی از بخش‌های آن قابل دیدن نیست، فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند.
  • عدم نیاز به زاماسکه هم از دیگر مزیت‌ها است. توالت فرنگی معمولی به کف می‌چسبد و برای اتصال آن باید از مواد مختلفی مانند زاماسکه استفاده کرد. اما به دلیل تفاوت نحوه نصب نیازی به استفاده از چسب و زاماسکه نیست. این مواد به مرور زمان تغییر رنگ داده و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند.
  • بسیاری از افراد فکر می‌کنند توالت وال هنگ از استحکام کمی برخوردار است و برخی نیز احساس راحتی با آن ندارند. اما باید گفت والهنگ از توالت فرنگی معمولی بسیار محکم‌تر است. از آنجایی که وال هنگ روی دیوار نصب می‌شود، در داخل دیوار یک چارچوب فولادی قرار می‌گیرد. وال هنگ قدرت تحمل ۴۰۰ کیلوگرم وزن را دارد و این خیلی بیشتر از توالت فرنگی معمولی است. البته لازم به ذکر است که امتحان این میزان فشار در خانه کار عاقلانه‌ای نیست و می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بنابراین از فشار غیر معمول به وال هنگ پرهیز کنید.
  • صرفه جویی در مصرف آب هم یکی دیگر از مزایای این مدل توالت است. به دلیل ساختار سیفون و سیستم تخیله، برای تخیلخ کامل به آب کمتری نسبت به توالت فرنگی نیاز است.
  • یکی از ویژگی‌های کاربردی وال هنگ امکان تنظیم ارتفاع آن است. بنابراین شما می‌توانید وال هنگ را برای کودکان و افراد کوتاه قد در ارتفاع پایین‌تری نصب کنید. همچنین امکان نصب آن در ارتفاع بالاتر از نرمال برای افراد سالمند و گروه‌های خاص هم امکان پذیر است.
  • یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، صدای فلاش تانک توالت هست. اگر به دنبال سرویس بهداشتی ساکتی هستید، وال هنگ را انتخاب کنید، زیرا به دلیل قرار گیری فلاش تانک در دیوار میزان صدا بسیار کاهش میابد.

  • از آنجایی که این مدل توالت فرنگی بر روی دیوار نصب می‌شود، فضای زیرین آن آزاد هست. در این صورت نقطه کوری برای تمیز کردن سرویس بهداشتی به جا نمیماند.

  • توالت فرنگی والهنگ از مدل‌های جدید بوده و با تکولوژی روز دنیا ساخته می‌شود و به همین دلیل ساختار آن به صورتی است که تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کند.

  • با استفاده از توالت واله نگ می توانید سرویس خود را به یک سرویس لوکس تبدیل کنید. طراحی این مدل و جدید بودن آن موجب می‌شود تا فضا زیبا و لاکچری به نظر آید. اگر دکوراسیون خانه شما مدرن هست، انتخاب توالت وال هنگ میتواند این سبک دکوراسیون را کامل کند.

برای انتخاب توالت فرنگی بین مدل معمولی و وال هنگ لازم هست تا مقایسه‌ای بین این دو داشته باشید. در اینجا مزایای توالت وال هنگ را بیان کرده‌ایم.

معایب توالت وال هنگ

حال که مزایای این سرویس بهداشتی را بررسی کرده‌ایم بهتر است برای مقایسه درست و کامل نگاهی به معایب آن هم بیندازیم:

  • نیاز به پیش ساخت مناسب: همان طور که میدانید، وال هنگ بر روی دیوار نصب می‌شود و به همین دلیل لازم هست تا فضای کافی در داخل دیوار وجود داشته باشد. از آنجایی که تجهیزاتی مانند فلاش تانک دارای اندازه نسبتا بزرگی هستند، باید دیوار کاملا قطور باشد. امکان نصب این توالت فرنگی بر روی دیوارهایی با قطر کم امکان پذیر نیست. البته این موضوع به دلیل ساختار طراحی سرویس بهداشتی، معمولا مشکلی ایجاد نمیکند و اکثر دیوارها امکان نصب را دارند.
  • نصب سخت: نصب والت فرنگی والهنگ از توالت معمولی سخت تر هست و برای نصب حتما باید از متخصصین این زمینه کمک گرفت. در صورتی که افرادی بدون تجربه کافی نصب را انجام دهند در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد.
  • تعمیرات: یکی از مشکلاتی که هنگام استفاده از توالت فرنگی وال هنگ ممکن است با آن مواجه شوید، تعمیرات آن هست. اگر در قسمت داخل دیوار مشکلی پیش آید، مانند نشتی آب، لازم است دیوار خراب شود و میران تخریب بیشتری را به نصب توالت فرنگی معمولی دارید. این خرابی بیشتر زمان طولانی تر و هزینه بیشتر را نیز به همراه دارد.
  • قیمت وال هنگ: قیمت و هزینه نیز یکی از مواردی است که در انتخاب تاثیر گذار هست. قیمت وال هنگ از توالت های معمولی بیشتر هست و هزینه نصب بالاتری را نیز دارد. البته این موضوع بستگی به مدل انتخابی شما نیز دارد.

ما در مقاله ی نصب توالت فرنگی دیواری به صورت کامل مراحل نصب را توضیح داده ایم.

انواع توالت فرنگی وال هنگ

توالت‌های دیواری نیز دارای انواع مختلفی هستند و امکانات و ساختاری متفاوت دارند. شما می‌توانید با شناخت آنها و توجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید. توالت وال هنگ را می‌توان بر اساس برند و کیفیت، مکانیسم تخلیه، اندازه، حالت شستشو و نوع فلاش تانک تقسیم بندی کرد.

تقسیم بندی براساس مکانیسم تخلیه

مکانیسم تخلیه در تمامی مدل‌های توالت فرنگی متفاوت است و وال هنگ نیز از همین روال پیروی کرده است. نسل جدید فلاش تانک‌ها دارای سیستم تخلیه دو زمانه هستند و این اقدام موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. فلاش تانک‌های والهنگ نیز به صورت دو زمانه طراحی شده‌اند و با فشردن هر یک حجم متفاوتی از آب خارج می‌شود. دکمه بزرگ‌تر حجم کمتری را نسبت به دکمه تخیله کوچک‌تر سیفون می‌کند.

همچنین به دلیل ساختار متفاوت والهنگ و تکنولوژی به روزتر آن، این سیستم تخیله حجم آب کمتری را نسبت به توالت فرنگی معمولی مصرف می‌کند.

انواع وال هنگ براساس اندازه

توالت‌های والهنگ نیز دارای ابعاد مختلفی هستند و اندازه آنها بسته به سیستم تخلیه آنها متفاوت است. توالت‌های دیواری با سیستم سیفون قوی‌تر کاسه‌های بلندتر و بزرگ‌تری دارند و والهنگ‌هایی با سیستم تخیله واش داون کوچک‌تر هستند.

وال هنگ با قابلیت شستشو

یکی از ویژگی‌ها و امکانات توالت‌های فرنگی امروزی داشتن بیده است. برخی از مدل‌های والهنگ دارای بیده و برخی فاقد بیده هستند.

سایر اطلاعات در مورد توالت فرنگی وال هنگ

برندهای تولید کننده وال هنگ ایرانی و خارجی

امروزه بسیاری از برندهای چینی بهداشتی اقدام به تولید توالت فرنگی وال هنگ می کنند و شما می توانید هم از برندهای ایرانی و هم از برندهای خارجی این مدل توالت را تهیه کنید. از جمله معروف ترین و بهترین ها در بخش خارجی می توان به توالت وال هنگ بوچی و توالت وال هنگ دوراویت در بین ایرانی ها به توالت وال هنگ مروارید و توالت وال هنگ گلسار اشاره کرد.

نقش والهنگ در دکوراسیون

در اکثر مواقع در سازه‌های مدرن از توالت‌های دیواری استفاده می‌شود. استفاده از وال هنگ به دلیل ساختار ظاهری متفاوت و جدید آن، موجب می‌شود فضا مدرن  و شیک به نظر برسد. همچنین از آنجایی که این توالت روی زمین پایه‌ای ندارد فضای کمتری را اشغال می‌کند و ظاهر سرویس بهداشتی را شیک‌تر می‌کند.

نحوه تخلیه توالت فرنگی دیواری

سیستم تخلیه و نصب در توالت‌های والهنگ کاملا متفاوت است. در توالت‌های ایرانی و فرنگی لوله فاضلاب در کف قرار گرفته و توالت روی لوله سوار می‌شود. اما در توالت‌های وال هنگ لوله فاضلاب در کف قرار نمی‌گیرد. لوله در داخل دیوار قرار می‌گیرد و سیستم تخلیه توالت نیز از داخل دیوار انجام می‌شود. بنابراین آنچه در بیرون قابل مشاهده است فقط کاسه و نشیمن توالت است.

در کنار لوله فاضلاب سیستم سیفون و مخزن آن نیز در داخل دیوار قرار می‌گیرد. به بیان دیگر افراد تنها بخشی از مجموعه وال هنگ را مشاهده می‌کنند و مابقی آن در داخل دیوار مخفی شده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)