چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم

چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم

تا کنون به موادی که وارد بدن خودتان میکنید توجه کرده‌اید؟ آیا از سلامت آنچه می‌نوشید مطمئن هستید؟ آب یکی از اصلی ترین نوشیدنی‌هایی هست که هرروز از آن استفاده می‌کنیم و همچنین یک عنصر طبیعی و ارزشمند می‌باشد. بیش از  ۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده و تمامی پزشکان و مشاوران سلامت توصیه میکنند در روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشیم و حتی در زمان بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی و یا ویروس کرونا مصرف مایعات فراوان توصیه می‌شود، آب این عنصر حیاتی در سلامتی ما نقش پررنگی دارد. اما آیا آبی که مینوشیم کاملا سالم هست؟!

آب میتوان بسیاری از مواد شیمیایی و نا خالصی ها را در خود حل و حمل کند و در نهایت این مواد به وسیله آب وارد بدنمان شوند. حتی این میتوانند تا حدی مزه آب را تغییر دهند و به همین دلیل است که گاها نوشیدن آب لذت بخش نیست. تا کنون شده در جایی یک لیوان آب بنوشید و به نظرتان لذیذ و گوارا آمده باشد؟‌ دلیل این تفاوت چیست؟

امروزه میتوان با دستگاه‌های تصفیه آب مواد شیمیایی و ناخالصی‌های داخل آب را حذف کرد و یک آب گوارا و سالم در اختیار داشت. تصفیه آب مزایای بسیاری دارد و همین مزایاست که دلیل بر نصب و استفاده از آن می‌باشد. در ادامه دلایلی که استفاده از دستگاه تصفیه آب را اقدامی منطقی معرفی میکند را آورده‌ایم.

حذف آلاینده‌های آب

در داخل آب شهری یا همان آب لوله کشی مقداری کلر، سرب، ناخالصی‌هایی که مانند رسوب آنها را مشاهده می‌کنیم و باکتری‌های مختلفی وجود دارد. این مواد هم برای سلامتی مضر هستند و هم طعم آب را تغییر میدهند. با دستگاه تصفیه آب می‌توان این مواد را فیلتر و حذف کرد. در واقع آب با عبور از فیلتر تصفیه آب، ناخالصی را در فیلتر جاگذاشته و آب خالص را در اختیار شما می‌گذارد.

حذف رسوبات آب

به حتم بارها و بارها شاهد ایجاد رسوب در کتری خود بوده‌اید. این رسوبات همان ناخالصی‌های داخل آب هستند. با تصفیه آب، ناخالصی‌های آب گرفته می‌شود و دیگر شاهد رسوب نخواهید بود و این امر بر طعم و رنگ آب، چای و غذای شما تاثیر گذار است.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

برای استفاده از دستگاه تصفیه آب نیاز به هزینه برای تهیه فیلتر تصفیه آب و شیر آب تصفیه می‌باشد. شاید در نگاه اول آن را یک هزینه اضافی بدانید اما در اصل یک سرمایه گذاری برای حفظ سلامت خانواده می‌باشد. از جمله مزایای نوشیدن آب سالم عبارت است از:

سلامت بدن

با حفظ آلاینده ها، باکتریها و انگل‌ها شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌مانید. همچنین نوشیدن آب سالم میتواند خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و گوارشی را کاهش دهد. حذف آلاینده‌هایی مثل کلر و سرب نیز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

افزایش کیفیت آب و طعم آن

وقتی از آبی گوارا و فاقد آلاینده برای تهیه غذا و چای و قهوه استفاده میکنید،طعم غذا و نوشیدنی ها به طور چشمگیری تغییر میکند و به راحتی تفاوت این دو آب را متوجه می‌شوید. نوشیدن آب گوارا و خوش طعم شما را به سمت مصرف بیشتر آب سوق میدهد و از دهیدراته شدن بدنتان و چروک شدن پوستتان جلوگیری میکند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)