راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب عنصری مهم و ضروری است و فردی نیست که از اهمیت تاثیر آب بر سلامت و حیاتش بی اطلاع باشد. نوشیدن آب میتواند در روند سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها بسیار تاثیر گذار باشد اما آبی که خودش سالم و گوارا باشد. آب این ماده فوق العاده بسیاری از موارد را در داخل خود جای میدهد و با خود حمل میکند، از جمله آنها که به آسانی وارد سیستم لوله کشی خانه‌ها می‌شوند و در آب شهری نیز وجود دارد می‌توان به املاح،آلاینده ها، مواد شیمیایی و باکتری ها اشاره کرد. ورود مداوم این مواد به بدن در سلامت انسان تاثیرگذار هست و از این رو بسیاری از افراد به فکر تصفیه مجدد آب آشامیدنی شهری افتاده‌اند و از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند.

امروزه دستگاه تصفیه آب در برندها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و انتخاب از بین تمام این مدل‌ها کاری دشوار میباشد از این رو در اینجا نکاتی که هنگام تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آن توجه کنید را در قالب راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آورده‌ایم.

بهترین دستگاه تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن و پمپ و دسته دوم دستگاه تصفیه آب RO یا اسمز معکوس هست. اینکه کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما مناسب هست، کاملا به نیاز و خواسته شما وابسته است.

دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن و پمپ

راحتترین راه تصفیه آب استفاده از فیلترهای تصفیه آب هست. در این مدل دستگاه تصفیه آب به برق متصل نمی‌شود و پمپ و مخزن هم ندارد. بلکه آب با عبور از فیلترهای مختلف تصفیه می‌شود. تعداد فیلتر تصفیه آب در این مدل از دستگاه تصفیه متفاوت هست و آب بین ۱ تا ۱۰ مرحله فیلتر را پشت سر میگذارد. در این مدل سیستم تصفیه آب معمولا ۵ یا ۶ فیلتر بکار میرود. دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن و پمپ سیستم تصفیه سختگیرانه‌ای ندارد، اما تا حد قابل قبولی آب را تصفیه می‌کند.

دستگاه تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب RO یا اسمز معکوس، بهترین دستگاه تصفیه آب و یک سیستم کامل و دقیق و حساس میباشد و بالاترین کیفیت آب را در اختیار شما می‌گذارد. در دستگاه تصفیه آب RO چندین فیلتر به همراه فیلتر ممبران قرار گرفته و سختی آب را به طور کامل از بین می‌برد و میتواند نیترات، نیتریت و بسیاری از مواد دیگر را از آب جدا کند. در این دستگاه تصفیه آب شاهد پمپ، ترانس و سنسور هستیم که در مدلهای دیگر دیده نمیشود.

فیلتر تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه کنید، فیلتر تصفیه آب می‌باشد. تمامی دستگاه‌های تصفیه به به تعدادی فیلتر مجهز هستند و امروزه تا ۱۰ فیلتر نیز دیده می‌شود. آب در ۵ مرحله تصفیه می‌شود و بهترین تعداد فیلتر برای تصفیه آب ۵یا۶ فیلتر میباشد و بکار رفتن تعداد بیشتری فیلتر جنبه تبلیغاتی داشته و افزایش قیمت محصول را به همراه دارد و لزومی به استفاده از آنها نیست. استفاده از فیلترهای بیشتر مثل فیلتر UV تنها برای مکان‌هایی خاص که کیفیت آب از حد مشخصی پایین تر هست، مناسب می‌باشد که در این موارد ابتدا آب مورد آزمایش قرار گرفته و فیلترهای لازم نصب می‌شوند.

انواع دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب لازم است به آن توجه کنید، شکل ظاهری و محل نصب آن می‌باشد. دستگاه‌های تصفیه در دو مدل رومیزی و زیرسینکی طراحی و تولید شده‌اند.

تصفیه آب زیرسینکی

 دستگاه تصفیه آب زیرسینکی در داخل کابینت قرار میگیرد و بخشی از فضای داخل کابینت شما را به خود اختصاص می‌دهد. برای خروج آب در تصفیه آب زیرسینکی نیاز به شیرجداگانه‌ای می‌باشد. به این منظور هم میتوانید از شیرهای دومنظوره استفاده کنید و هم شیر کوچک جداگانه‌ای را بر روی سینک نصب کنید.

دستگاه تصفیه آب رومیزی

مدل دیگر دستگاه تصفیه کننده آب، مدل رومیزی آن هست که روی کابینت جای میگیرد. این مدل هماهنگی کاملی با سایر وسایل آشپزخانه مثل یخچال، ماشین لباسشویی و ظرف شویی دارد و کاملا با سایر وسایل هماهنگ شده و ظاهر زیبایی دارد. این ظاهر شکیل باعث آن شده تا قیمت دستگاه تصفیه آب رومیزی از زیرسینکی بیشتر باشد.

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب

همان طور که گفته شد، لازم است به سه مورد اصلی در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب توجه کنید. تا چه حد کیفیت آب برای شما اهمیت دارد؟ دستگاه تصفیه آب RO یا اسمز معکوس با دارا بودن فیلتر ممبران قدرت تصفیه بیشتری داشته و آب با کیفیت بالاتری را در اختیار شما میگذارد. تعداد فیلتر تصفیه آب نیز بر قیمت و عملکرد تاثیر گذار هست و دستگاه‌هایی با ۶ فیلتر بر تصفیه آب شهری کافیست. و در نهایت میخواهید دستگاه تصفیه خود را کجا قرار دهید؟ زیر سینک و یا روی کابینت؟ میتوان گفت بهترین دستگاه تصفیه آب دستگاه تصفیه آب RO زیرسینکی است که هم عملکرد مناسب و کیفیت بالایی داشته و هم در زیر سینک قرار گرفته و ظاهر آپزخانه را تغییر نمیدهد و فضای روی کابینت را اشغال نمیکند و در عین حال هزینه کمتری دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)