بهترین رنگ شیرآلات کدام است؟

بهترین رنگ شیرآلات کدام است؟

در هنگام انتخاب و خرید شیرآلات افراد با تنوع بالایی از رنگ‌ها و مدل‌ها روبرو می‌شوند و سوالی که در ذهن همه جای می‌گیرد، این است که شیرآلات چه رنگی خوبه؟! برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد و در نهایت رنگ شیرآلات را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که هنگام خرید تنها از روی ظاهر انتخاب را انجام ندهید و حتما به موارد و فاکتورهای زیر دقت کنید و سپس با ارزیابی نهایی، رنگ شیرآلات را انتخاب کنید.

فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ شیرآلات

انتخاب رنگ شیرآلات بسیار مهم است. شیرآلات یکی از اجزای اصلی سرویس بهداشتی و آشپزخانه هستند و رنگ و فرم آنها می‌تواند در حس و حال فضا اثر بگذارد. به یاد داشته باشید جواب سوال شیرآلات چه رنگی خوبه؟ برای هر فرد و هر فضایی متفاوت است و باید با جمع بندی نهایی آن را تعیین کرد.

کاربرد و محل نصب

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب رنگ شیرآلات به آن توجه کنید، فضای نصب آن است. به دنبال شیر حمام، شیر روشویی یا شیر ظرفشویی هستید؟ آن را برای فضایی لوکس و کم تردد می‌خواهید و یا در فضایی شلوغ و پر استفاده قرار می‌گیرد؟ اگر به دنبال شیرآلات برای فضاهای پر استفاده هستید، بهتر است به سراغ شیرآلات کروم بروید. اما برای استفاده کم‌تر و نرمال می‌توانید دیگر رنگ‌ها را هم انتخاب کنید.

ما در مقاله ای دیگر، به این موضوع پرداخته ایم که چرا شیرآلات کروم پرفروش است؟

توجه به سبک دکوراسیون فضا

دومین فاکتوری که باید در نظر بگیرید، سبک کلی فضا است. اگر فضای شما براساس یک سبک خاص مانند مدرن یا کلاسیک طراحی شده، باید رنگ شیرآلات را بر اساس سبک دکوراسیون و هماهنگ با آنها انتخاب کنید.

برای فضای کلاسیک شیرآلات چه رنگی خوبه؟

اگر فضای شما دارای طراحی کلاسیک است، بهتر است به سمت شیرآلات طلایی و مسی بروید. توجه به نوع طراحی و ظاهر دیگر اجزای فضا نیز اهمیت بسیاری دارد.

ما در مقاله ای دیگر به بررسی مزایا و معایب شیرآلات طلایی پرداخته ایم.

رنگ شیرآلات برای فضای مدرن

یکی از سبک‌های رایج، سبک مدرن و مینیمال است. در این سبک‌ بیشتر از شیرآلات سفید، شیرآلات مشکی و کروم استفاده می‌شود. تناسب رنگ و استفاده از شیرآلات با رنگ مکمل فضا می‌تواند به زیبایی بیشتر طراحی مدرن کمک کند.

ما در مقاله ای دیگر به بررسی مزایا و معایب شیرآلات سفید پرداخته ایم.

رنگ عناصر دیگر

هم در آشپزخانه و هم در حمام، عناصر بسیاری قرار دارند که توجه به تمامی آنها برای انتخاب رنگ شیرآلات مهم است. در آشپزخانه شیر ظرفشویی باید دارای هماهنگی رنگی با کابینت‌ها باشد. به عنوان مثال در یک آشپزخانه با کابینت‌های طوسی قرار دادن شیری طلایی اصلا مناسب نیست. همچنین در یک آشپزخانه کلاسیک با کابینت‌های ممبران، استفاده از شیرآلات مشکی هماهنگی خوبی ندارد.

لکه پذیری

یکی از مشکلاتی که این روزها افراد را درگیر کرده است، ایجاد لکه روی شیرآلات است. تمامی شیرآلات لک می‌شوند اما میزان لکه پذیری و تمیز شوندگی آنها متفاوت است. برخی از رنگ‌ها لکه آب را بیشتر نمایش می‌دهند و برخی لکه پذیری بهتری دارند. به عنوان مثال لکه‌های سفید آب در روی شیرآلات سفید کمتر دیده می‌شوند اما روی شیرآلات مشکی خود را کاملا نشان می‌دهند. اهمیت به این فاکتور بستگی به مکان و میزان استفاده دارد.

دوام آبکاری

آبکاری هم از جمله فاکتورهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی شیرآلات کروم از کیفیت آبکاری بیشتری برخوردار هستند. لازم به ذکر است که کیفیت و دوام آبکاری تا حد زیادی به کیفیت تولید برمی‌گردد. بنابراین در زمان خرید شیرآلات رنگی به سراغ برندهایی با کیفیت بالا بروید.

هماهنگی رنگ و مدل شیرآلات

خوشبختانه تا حد زیادی می‌توان این فاکتور را نادیده گرفت. زیرا طراحان و سازندگان در زمان ساخت به آن توجه می‌کنند و شاهد آن هستیم که در هر مدلی از شیرآلات، رنگ‌هایی محدود تولید می‌شود.

مزایا و معایب رنگ شیرآلات

امروزه شیرآلات تنوع رنگی بسیار زیادی دارند. رنگ‌های رایج شیرآلات کروم، سفید، مشکی و طلایی است. اما در کنار این رنگ‌ها، شاهد ورود شیرآلاتی با رنگ‌های فانتزی (از زرد گرفته تا قرمز و سبز) هم هستیم. شیرآلاتی با رنگ‌های خاص و فانتزی برای فضاهای فانتزی و رنگی مناسب است و می‌تواند به زیبایی فضا بیفزاید.

در ادامه مزایا و معایب شیرآلات کروم، طلایی، سفید و مشکی را بررسی می کنیم.

شیرآلات کروم رنگ

شیرآلات کروم رنگ از گذشته تا به امروز تولید می‌شوند و رایج‌ترین شکل شیرآلات هستند. رنگ کروم یک رنگ خنثی است و می‌توان آن را در تمامی فضاها با هر سبک دکوراسیون و رنگی قرار داد. شیرآلات کروم ارزان‌تر از دیگر رنگ‌ها هستند و تمیز شوندگی آنها نیز راحت‌تر است.

شیرآلات طلایی و رزگلد

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، شاهد استفاده از رنگ طلایی، قهوه‌ای و کرم هستیم. سبک کلاسیک سبک تجملاتی و فاخر است و باید از رنگ‌هایی که فضا را لاکچری می‌کنند استفاده کرد. شیرآلات طلایی آبکاری با کیفیتی دارند و به خوبی حس استفاده از طلا را در افراد ایجاد می‌کنند و فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهند.

شیرآلات طلایی قیمت بالاتری نسبت به شیرآلات کروم دارند و هنگام شستشو باید از شوینده مخصوص استفاده کرد تا خط و خش ایجاد نشود.

ما در مقاله ای دیگر در مورد پاسخ سوال شیرآلات طلایی بهتره یا استیل؟ توضیح داده ایم.

شیرآلات سفید

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است و بیشتر از رنگ سفید، طوسی و مشکی استفاده کرده‌اید، شیرآلات سفید را انتخاب کنید. البته شیرآلات سفید را می‌توان با هر رنگ فضایی هماهنگ کرد. از شیرآلات سفید در فضاهای عمومی هم استفاده می‌شود و علت آن زیبایی خاص و لکه پذیری مناسب است.

از معایب شیرآلات سفید می‌توان به ضعف در کیفیت آبکاری اشاره کرد. بنابراین هنگام انتخاب شیرآلات سفید برندهایی با کیفیت برتر را انتخاب کنید و شرایط گارانتی آنها را بررسی کنید.

ما در مقاله ای دیگر در مورد پاسخ سوال شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟ توضیح داده ایم.

شیرآلات مشکی

شیرآلات مشکی به صورت تک رنگ، سفید مشکی و مشکی طلایی تولید می‌شوند. اینکه کدام یک از این ترکیب رنگی برای شما مناسب است، به سبک و ترکیب رنگی فضای شما بستگی دارد.شیرآلات مشکی به خوبی لکه‌های آب را نشان می‌دهند و برای فضاهایی با استفاده کمتر مناسب هستند. البته اگر بعد از هر بار استفاده شیرآلات را خشک کنید دیگر لکی روی آن باقی نمی‌ماند.

در نهایت برای پاسخ به اینکه شیرآلات چه رنگی خوبه؟ باید به سبک دکوراسیون فضا، میزان استفاده و سلیقه فردی خود توجه کنید. در کنار تمامی رنگ‌های فوق، شیرآلاتی با رنگ‌های فانتزی هم امروزه تولید می‌شوند و می توانند حس و حال فضا را به کلی تغییر دهند، می‌توانید نگاهی به آنها هم بیندازید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)