آموزش نصب ماشین لباسشویی

آموزش نصب ماشین لباسشویی

طریقه نصب ماشین لباسشویی را در این مطلب از ابتدا تا انتها آموزش داده‌ایم، و اگر شما دست به آچار باشید و کمی با این قضیه آشنایی داشته باشید میتوانید بدون پرداخت هزینه نصب، خودتان ماشین لباسشویی‌تان را نصب و راه اندازی کنید. اما در صورتی که اطلاعات و تجریه کافی ندارید ویا در صورتی که خودتان اقدام به نصب ماشین لباسشویی کنید، گارانتی آن از بین میرود، این کار را نکنید و از  متخصصین این امر کمک بگیرید و کار را به فردی خبره بسپارید. حال اگر قصد دارید راه اندازی لباسشویی را خودتان انجام دهید با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

آموزش نصب ماشین لباسشویی

در اولین قدم اگر دفترچه راهنمای نصب لباسشویی به فارسی موجود است، آن را مطالعه کنید تا با مدل ماشین لباسشویی خودتان آشنا شوید و بتوانید طریقه نصب ماشین لباسشویی را بخوبی متوجه شوید. سپس لازم است تا فضای قرار گیری ماشین لباسشویی را بررسی کنید و مراحل نصب را طی کنید.

فضای قرارگیری ماشین لباسشویی

یکی از موارد بسیار مهم که قبل از نصب لازم است به آن توجه کنید، فضایی است که می‌خواهید ماشین لباسشویی را در آن قرار دهید. ماشین لباس شویی باید در محلی قرار بگیرید که از هر طرف ۲ سانتی متر و از عقب ۱۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد تا گردش هوا به طور کامل انجام شود. ماشین لباسشویی را بروی فرش، گلیم و یا هر چیز دیگری که جریان هوا را مسدود کند قرار ندهید. از طرفی دیگر این محل نباید بیش از حد گرم و یا سرد باشد. در واقع ماشین لباسشویی نباید در کنار عوامل گرمازا قرار بگیرید. اگر چاره‌ای جز قرار دادن کنار وسایل گرما زا ندارید، لازم است حتما از عایق‌های حرارتی استفاده کنید.

عامل دیگری که هنگام نصب باید به آن توجه کنید، شیب زمین است. برای نصب لباسشویی فضایی را در نظر بگیرید که کاملا صاف و بدون شیب باشد و یا حداکثر ۱ درصد شیب داشته باشد. برای تراز کردن ماشین لباسشویی نیز هرگز از چوب، مقوا و وسایل دیگر با هدف قرار دادن زیر یک پایه استفاده نکنید، بلکه پایه ماشین لباسشویی را باز کنید تا کاملا تراز شود.

برای راه اندازی ماشین لباسشویی نیاز به اتصال به برق هست و بنابراین باید لباسشویی را در جایی قرار دهید که به پریز برق نزدیک باشد و حداکثر فاصله آن ۱.۵ متر باشد. پریزی که قصد اتصال به آن را دارید باید حتما از اتصال به زمین برخوردار باشد و وسیله برقی دیگری به آن وصل نباشد. سیم برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا دچار آسیب نباشد و همچنین هنگام اتصال به برق دچار کشیدگی نشود.

آماده سازی برای نصب

ماشین لباسشویی را از جعبه خارج کنید. در اولین اقدام بعد از خارج کردن از کارتن، لازم است پیچ ترنسفر آن را باز کنید. پیچ ترنسفر به پیچ‌هایی گفته می‌شود که جهت حفاظت از اجزای داخلی ماشین لباسشویی هنگام حمل و نقل روی آن نصب می‌شود و هنگامی که بخواهید اقدام به نصب لباسشویی کنید، باید این پیچ‌ها را باز کنید. بعد از باز کردن سرپوش‌های موجود را روی سوراخ‌ پیچ‌ها قرار دهید. به طور معمول پیچ‌های ترنسفر بسته به مدل و برند ۳ تا ۶ پیچ هستند و پیشنهاد میکنیم آنها را در جایی مشخص قرار دهید تا هنگام جابجایی مجدد بتوانید آنها را ببندید.

گاها افراد سوال میکنند که چه لزومی هست تا پیچ‌های حفاظتی را باز کنیم؟ در پاسخ باید بگویم در صورت باز نکردن این پیچ‌ها، ماشین لباسشویی هنگام کار صدای بسیار زیادی تولید میکند و به شدت تکان میخورد.

شلنگ آب و تخلیه و اتصالات را از داخل لباسشویی و یا جعبه آن خارج کنید و یک پیچ گوشتی نیز آماده کنید.

نحوه اتصال شلنگ آب

اقدام بعدی برای نصب لباسشویی،اتصال شلنگ آب به ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی باید بین ۳۰ تا ۱۰۰۰ کیلوپاسکال باشد و به ندرت از این مقدار بیشتر است. اما در صورتی که فشار آب از مقدار مشخص شده بیشتر باشد باید از فشار شکن‌ها استفاده شود. شلنگ آب ماشین لباسشویی از یک طرف به زیر سینک و از طرف دیگر به لباسشویی وصل می‌شود. اگر ماشین لباسشویی شما به دو آب گرم و سرد وصل می‌شود، لازم است به این موضوع دقت کنید. اتصال شیر آب سرد با آبی و آب گرم با قرمز مشخص شده است. مورد دیگری که هنگام نصب شلنگ آب باید به آن توجه کنید، صاف بودن شلنگ و عدم کشیدگی آن است. معمولا دو واشر پلاستیکی نیز در متعلقات ماشین لباسشویی وجود دارد که برای جلوگیری از نشت آب بکار میرود. این دو واشر را آماده کنید و حتما در محل اتصال از آن استفاده کنید.

برای نصب شلنگ آب، پیچ اتصال را باز کرده و کانکتور را با فشار وارد محفظه کنید و بست پلاستیکی را در محل خود محل کنید. برای محکم کردن بست، شلنگ آب را به سمت بالا  و به طور عمودی بکشید و سپس با پیچاندن دست اتصال را محکم کنید و سپس با آچار فرانسه آن را محکم کنید. اگر در محل اتصال جایی برای پیچ وجود دارد، پیچ‌ها را نیز وصل کنید.

نصب شلنگ تخلیه

بعد از نصب شلنگ ورودی آب، نوبت به شلنگ خروجی، یا شلنگ تخلیه میرسد. شلنگ تخلیه نیز به مانند شلنگ ورودی آب، نباید در مسیر خود پیچ بخورد. شلنگ تخلیه از یک طرف به لباسشویی و از طرف دیگر به لوله فاضلاب که در زیر سینک ظرفشویی قرار گرفته متصل می‌شود. برای اتصال این شلنگ به زیر سینک از یک رابط محکم استفاده کنید تا نشتی نداشته باشد و هر چند وقت یکبار اتصالات را چک کنید.

مورد دیگری که هنگام نصب شلنگ تخلیه باید به آن توجه کرد، ارتفاع شلنگ است. برای راه اندازی ماشین لباسشویی، شلنگ تخلیه باید در ارتفاع یک متری باشد تا عمل تخلیه به خوبی انجام شود. در غیر این صورت تخلیه کند انجام شده و با مشکلات بعدی مواجه می‌شوید. شما میتوانید شلنگ تخلیه را در داخل توالت و یا سینک ظرفشویی نیز قرار دهید. اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما با یک طناب یا زنجیر محل قرار گیری را محکم کنید تا هنگام تخلیه شلنگ جابجا نشود و آب سرازیر نشود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)