بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

حمام و سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم هر خانه ای به شمار می‌رود و طراحی داخلی و نحوه فضاسازی آن اهمیت بالایی دارد و اندازه فضای سرویس بهداشتی تعیین کننده نحوه فضا سازی آن است. اگر فضای شما بزرگ است بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی فضایی مجزا از حمام می باشد. اما در فضاهای کوچک باید توالت فرنگی را در جایی قرار داد که بیشترین فاصله را با فضای حمام داشته باشد. در چنین مواردی انتخاب اندازه توالت هم حائز اهمیت است. در ادامه با عمرانیاز همراه باشید.

محل مناسب برای توالت فرنگی

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی کجاست؟

انتخاب فضای سرویس بهداشتی و حمام در خانه هم اهمیت بالایی دارد و باید بهترین مکان را برای آن در نظر گرفت.

به طور کلی بهتر است سرویس بهداشتی در فضایی نسبتا مجزا قرار بگیرد. شاید در ابتدا پیدا کردن بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی کمی زمان‌بر به نظر برسد اما با مشاهده نقشه خانه به راحتی می‌توانید مکان مناسب را پیدا کنید.

سرویس بهداشتی نباید در نزدیکی آشپزخانه و سالن پذیرایی باشد. علت این امر عدم احساس بوی نامطبوع و انتقال آلودگی از سرویس بهداشتی به آشپزخانه و سالن پذیرایی است. همچنین بهتر است درب سرویس بهداشتی رو به سالن باز نشود تا فرد با راحتی بیشتری از سرویس خارج شود.

در داخل سرویس بهداشتی هم بهتر است توالت فرنگی را در گوشه نصب کنید. اگر فضای بسیار کمی دارید آن را در سه گوش بگذارید. به محل قرار گیری شیر و روشویی نیز توجه کنید تا هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوید.

یکی دیگر از فضاهای مناسب برای نصب توالت فرنگی قرار دادن آن در داخل سرویس ایرانی است. اگر فضای سرویس ایرانی شما مناسب است می‌توانید توالت فرنگی را هم کنار آن قرار دهید و یک شیر برای هر دو در نظر بگیرید. این فضا بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی در خانه‌های کوچک است.

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی در حمام

آیا قرار گیری توالت فرنگی در حمام درست است؟

یکی از سوالات افراد در زمان بازسازی سرویس بهداشتی این است که آیا باید فضای مجزایی را برای توالت فرنگی در نظر گرفت؟ به طور کلی نصب توالت ایرانی در کنار حمام رایج نیست و اکثر افراد ترجیح می دهند توالت ایرانی را در فضایی مجزا از حمام قرار دهند.

اما چرا درباره توالت فرنگی چنین تصمیمی گرفته نمی شود؟ بهتر آن است که فضای حمام از سرویس بهداشتی جدا باشد و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد و در زیر به آنها اشاره شده است، اما گاه محدودیت‌های فضا مانع از انجام این کار می‌شود.

دلایلی برای اینکه فضای حمام باید از سرویس بهداشتی جدا باشد:

  • محدودیت استفاده از توالت فرنگی (وقتی فردی در حمام است امکان استفاده از توالت فرنگی برای دیگران وجود ندارد).
  • مرطوب شدن دستمال به دلیل رطوبت حمام
  • ریخته شدن آب و کف روی توالت فرنگی که موجب کثیفی آن می‌شود.
  • گرم شدن فضای حمام موجب افزایش بوی فاضلاب شده و ساکنین را آزار می‌دهد.

بنابراین می‌توان گفت بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی حمام نیست و باید فضایی مجزا را برای آن در نظر گرفت.

در آپارتمان‌های کوچک به دلیل فضای محدود از فضا باید نهایت استفاده را کرد و امکان قرار دادن فضایی مجزا برای سوریس بهداشتی وجود ندارد؛ در این صورت اگر بنابر شرایط امکان قرار دادن فضایی مجزا برای توالت فرنگی را ندارید و باید آن را در حمام نصب کنید، بهتر است بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی را انتخاب کنید و به موارد زیر توجه کنید.

انتخاب محل مناسب برای نصب توالت فرنگی

انتخاب توالت فرنگی مناسب برای قرار گیری در حمام

انتخاب نوع توالت فرنگی هم می‌تواند به شما کمک کند تا با قرار دادن توالت در حمام دچار مشکل نشوید. یکی از راه‌های این امر انتخاب توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ است. است توالت فرنگی روی دیوار نصب می‌شود و فضای زیری آن خالی است. این فضای خالی هم فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهد و هم امکان شستشوی آن راحت‌تر می‌شود. همچنین دیواره‌های کناری توالت فرنگی در تماس با آب قرار نمی‌گیرد و در صورت خشک نشدن قارچ و کپک روی آن رشد نمی‌کند.

توجه به سایز توالت فرنگی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. پیشنهاد می‌شود از توالت فرنگی‌های کوچک استفاده کنید تا فضای کمتری اشغال شود.

جای مناسب برای توالت فرنگی در حمام

جای مناسب برای توالت فرنگی در حمام جایی است که:

  • بیشترین فاصله را با دوش داشته باشد.
  • اندازه مناسبی فاصله در دو طرف توالت فرنگی وجود داشته باشد و به دیوارها نچسبد تا امکان استفاده راحت از آن برای تمامی افراد وجود داشته باشد.
  • دستمال کاغذی را در دسترس قرار دهید و ترجیحا آن را از شیر آب دور نگه دارید.
  • در صورت امکان فضای اطراف دوش را با پرده حمام یا پارتیشن‌های شیشه‌های جدا کنید تا آب و کف روی توالت فرنگی ریخته نشود.

همچنین به یاد داشته باشید:

  • بعد از استفاده از توالت فرنگی و در زمان استحمام درب توالت را بسته نگه دارید.
  • بعد از استحمام تولت فرنگی را خشک کنید تا هم لکه نشود و هم امکان استفاده از آن فراهم شود.
  • نکته دیگری که لازم است در نظر بگیرید، سیستم تهویه مناسب است. اگر سرویس شما فاقد پنجره یا هواکش قوی است، یک سیستم تهویه مناسب برای آن در نظر بگیرید تا رطوبت حمام و بوی فاضلاب به سرعت از فضا خارج شود.

جای مناسب برای توالت فرنگی

نکات مهم هنگام انتخاب جا و نصب توالت فرنگی

در هنگام انتخاب بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی به برخی از نکات نیز باید توجه کنید و این موارد ممکن است محل قرار گیری نهایی را تغییر دهد.

محل قرار گیری لوله فاضلاب

اولین و مهم‌ترین نکته محل لوله فاضلاب است. اگر قصد تغییر محل لوله فاضلاب را ندارید باید توالت را در همان محل نصب کنید. اما در صورت امکان می‌توانید محل لوله فاضلاب را تغییر دهید. حتما قبل از تغییر لوله فاضلاب محل آن را مشخص کنید. لوله استاندارد برای توالت فرنگی دارای قطر ۱۰ سانتی متر است. اندازه اکس نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. در فضاهای کوچک اندازه اکس کمتر از فضاهای بزرگ است.

ما در مقاله ای دیگر، در مورد آکس توالت فرنگی و وال هنگ توضیح داده ایم.

محل نصب شیر توالت فرنگی

شاید در ابتدا مهم به نظر نرسد اما انتخاب محل مناسب برای شیر توالت فرنگی هم بسیار مهم است. هنگام انتخاب محل نصب توالت حتما به محل شیر هم دقت کنید تا قابلیت استفاده آسان و راحت را داشته باشد. شیر به طور استاندارد در فاصله ۵۵ سانتی متری از زمین نصب می‌شود و شلنگ نیز کمی بالاتر از آن قرار می‌گیرد. به طور معمول شیر در سمت چپ توالت فرنگی نصب می‌شود و فاصله حدودی آن تا کاسه توالت ۱۵ اینچ است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)