رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

یکی از مشکلاتی که هنگام استفاده از توالت فرنگی ممکن است برای شما پیش بیاید افتادن اشیا داخل آن است و این اتفاق باعث گرفتگی می‌شود. گرفتگی توالت فرنگی با اشیا بسیار رایج است و بسیاری از افراد به خصوص افرادی که فرزند کوچک دارند با این موضوع درگیر می‌شوند. اما چطور می‌توان شیء افتاده در توالت فرنگی را خارج کرد و گرفتگی را برطرف کرد؟

روش‌های مختلفی برای باز کردن و رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که بهتر است شیء خارج شود تا آنکه از روش‌های رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید و موارد دیگر را امتحان کنید.

در ادامه روش‌های کاربردی و کارآمدی برای حل این مشکل بیان شده است.

گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

یکی دیگه از دلایل اصلی گرفتگی توالت فرنگی که قصد داریم آن را بررسی کنیم، گرفتگی توالت فرنگی با اشیا است. احتمال افتادن خمیر دندان، صابون، نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، مو و اسباب بازی در توالت فرنگی بسیار زیاد است و این عوامل می‌تواند باعث گرفتگی شود.

روش‌های رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا، متفاوت از گرفتگی با مدفوع است. در این حالت بهترین کار این است که عامل ایجاد گرفتگی از داخل توالت فرنگی به بیرون کشیده شود، زیرا اگر جسم را به داخل توالت فشار دهیم باعث گرفتگی لوله‌های اصلی شده و مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند. در ابتدا بررسی کنید که علت گرفتگی توالت فرنگی چیست و چه شئی داخل توالت افتاده است؟ اگر هنوز می‌توانید شی را ببینید، بهتر است آن را بیرون بیاورید. برای این کار می‌توانید از انبرهای بلند یا دستکش استفاده کنید.

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

مهم ترین مرحله شناسایی علت است. شما باید بدانید علت گرفتگی چیست؟ به این منظور سرویس بهداشتی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا جسمی گم شده است یا نه! مثلاً ممکن است صابون، خمیر دندون یا درپوش‌های کوچک در جای خود قرار نداشته باشد. این نشان می‌دهد که چه شئی داخل توالت افتاده است. همچنین از کودکان خود سوال کنید که آیا شی را داخل توالت انداختند؟

خروج اشیاء با دستکش، انبر و قلاب

بعد از آنکه علت را شناسایی کردید، لازم است دست به کار شوید. بهترین کار برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا خروج شیء است. برای این کار لازم است ابتدا آب کاسه را خالی کنید به این منظور ابتدا لوله ورودی آب به مخزن را ببندید سپس آب داخل مخزن سیفون را خالی کنید. با استفاده از یک شلنگ و ایجاد فشار منفی آب را به کف سرویس بریزید. سپس لازم است آب داخل کاسه نیز خالی شود؛ اما به طور کامل آب داخل کاسه را خالی نکنید و فقط سطح آن را پایین بیاورید.  

گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

حالا اگر این امکان فراهم است و می‌توانید شی را ببینید یک دستکش بلند به دست کنید و شئي را بیرون بیاورید. برای این کار می‌توانید از انبر و قلاب‌های سیمی هم کمک بگیرید. شما می‌توانید یک رخت‌ آویز فلزی را باز کرده آن را صاف کنید و آن را شبیه به قلاب کنید تا با استفاده از آن بتوانید شیء را به بیرون هدایت نمایید. این کار کمی زمانبر است و نیاز به حوصله دارد اما بهترین روش و بیرون آوردن اشیا و رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا است.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

تلمبه بزنید!

روش دیگر تلمبه زدن است و بهتر است لباس مناسبی به تن کنید و در صورت امکان از دستکش و عینک محافظ استفاده نمایید.

تلمبه را در بخش خروجی فاضلاب کاسه فرنگی قرار دهید و تلمبه بزنید بعد از چند دقیقه احساس می‌کنید که جسم خارج شده و می‌توانید آن را بردارید.

نکته مهم در هنگام انجام این کار این است که نباید فشار زیادی به توالت وارد کنید زیرا در صورت ایجاد آمدن فشار زیاد احتمال شکستگی کاسه وجود دارد. اگر با این روش‌ها موفق به برطرف کردن مشکل نشده‌اید، لازم است از روش کندن و برداشتن کاسه توالت استفاده کنید.

چگونگی رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

برعکس کردن توالت فرنگی

برای خارج کردن شیء از طریق برعکس کردن توالت فرنگی این کارها لازم است:

  • ابتدا شیر توالت فرنگی را ببندید.
  • سپس اتصالات شلنگ مخزن را جدا کنید.
  • با استفاده از یک کاسه کوچک و پارچه یا اسفنج آب داخل مخزن را خالی نمایید.
  • بعد از آنکه آب داخل مخزن خالی شد چسب‌های اطراف توالت فرنگی را با یک کاتر یا تیغ جدا کنید.
  • سپس کاسه توالت فرنگی را از محل خود برداشته و آن را برعکس کنید (مراقب باشید تا کاسه دچار شکستگی نشود).
  • با استفاده از یک چوب لباسی فلزی یک میله ایجاد کنید و از قسمت خروجی فاضلاب توالت فرنگی آن را وارد کنید تا شیء از سمت کاسه بیرون بیاید (همچنین می‌توانید از سمت خروجی فاضلاب آب را با فشار وارد کنید تا گرفتگی‌ها از بین رود).
  • بعد از آنکه اطمینان حاصل گردید که هیچ گرفتگی داخل توالت فرنگی وجود ندارد، مجدد جهت نصب آن اقدام نمایید.

برعکس کردن توالت فرنگی برای رفع گرفتگی

رفع گرفتگی توالت فرنگی با برعکس کردن توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء خاص

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء: صابون

یکی از اتفاقات رایج افتادن صابون جامد در توالت فرنگی است. شاید فکر کنید صابون به راحتی در آب حل می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند اما برای حل شدن صابون در آب نیاز به زمان است و همچنین خود صابون می‌تواند باعث شود فرایند تخلیه و سیفون کردن به خوبی انجام نشود و مواد دفعی به کناره آن بچسبند و یک توده بزرگی ایجاد شود. اگر علت گرفتگی توالت فرنگی با اشیا صابون است در ابتدای امر بهتر است برای خارج کردن صابون یا حل کردن آن اقدام کنید. در صورتی که صابون خیلی داخل سیستم سیفون و تخلیه نشده آن را بیرون بیاورید از مواد لوله باز کن و محلول‌های خانگی لوله باز کن و آب گرم استفاده کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید عدم سهل انگاری هنگام افتادن صابون در توالت فرنگی است. اگر هنگام افتادن صابون متوجه آن شوید، قبل از آنکه صابون به هسته توده مسدود کننده تبدیل شود می‌توانید آن را حل کرده و مشکل را برطرف کنید. اما اگر زمانی سپری شود و دفعیات دور صابون تجمع یابند باز کردن این گرفتگی مشکل می‌شود.          

ریختن آب جوش برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

در صورتی که بعد از استفاده از اسید محلول‌های لوله بازکن و ریختن آب داغ در کاسه توالت مشکل تان برطرف نشد بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.       

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء: خمیر دندان

این احتمال وجود دارد که افتادن خمیر دندان در چاه توالت باعث گرفتگی آن شود. برای رفع این مشکل باید خمیر دندان را از توالت فرنگی خارج کنید، زیرا این تیوب پلاستیکی را نمی‌توان حل کرد. اگر سریعاً متوجه افتادن خمیر دندان در توالت فرنگی شده‌اید قبل از آنکه گرفتگی رخ دهد خمیر دندان را بیرون بیاورد؛ اما اگر دیر متوجه شده‌اید لازم است توالت فرنگی را از محل خود جدا کرده و از زیر توالت فرنگی خمیر دندان را خارج کنید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء: نوار بهداشتی

گرفتگی توالت فرنگی با اشیا، توسط اجسام مختلفی رخ می‌دهد و یکی از آن پد بهداشتی است. هرچند که نباید پد بهداشتی را داخل توالت فرنگی انداخت، اما این احتمال وجود دارد که برخی از افراد اقدام به چنین کاری کنند و یا به صورت ناخواسته این اتفاق افتاده باشد. پد بهداشتی جاذبه آب است و با جذب آب افزایش حجم پیدا کرده به یک توده سخت تبدیل می‌شود و باعث گرفتگی و بالا زدن آب فرنگی می‌شود. بهترین کار برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیایی مانند نوار بهداشتی درآوردن آن از داخل کاسه توالت فرنگی است.

برای این کار نیاز به ابزار مخصوصی از جمله انبرهای بلند می‌باشد. اما اگر نتوان شی را خارج کرد باید اقدام به کندن توالت فرنگی نمود. توجه داشته باشید که در صورت بروز چنین اتفاقی هرگز سعی نکنید با فشار وارد کردن به بخش فاضلاب شی را به داخل لوله هدایت کنید؛ زیرا این امر می‌تواند باعث گرفتگی لوله اصلی فاضلاب و بروز مشکلات جدی می‌شود. برای رفع مشکل لازم است اقدام به کندن توالت فرنگی کنید و پس از برعکس کردن آن جسم گیر کرده در لوله فرنگی را خارج نمایید. روش کار در بالا ذکر شده است.

نکاتی در مورد گرفتگی توالت فرنگی

موارد مختلفی باعث گرفتگی توالت فرنگی می‌شود. اگر با این مشکل به طور مکرر مواجه می‌شوید، بهتر است یک بررسی اساسی کنید. هنگام نصب توالت فرنگی توجه به سایز لوله خروجی توالت اهمیت بالایی دارد و قطر لوله خروجی باید متناسب با سیستم لوله کشی فاضلاب باشد.

استفاده از بوگیرهای زاویه‌دار، وجود شتر گلو و اتصالات متعدد در زمان لوله کشی فاضلاب باعث افزایش احتمال گرفتگی توالت فرنگی می‌شود.

بنابراین اگر نصب و اجرای لوله کشی فاضلاب و توالت فرنگی غیر استاندارد باشد، احتمال گرفتگی توالت فرنگی افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)