روش‌هایی طلایی و کاربردی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی

روش‌هایی طلایی و کاربردی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتن توالت فرنگی یکی از اتفاقات بد و دردسر ساز هست و برای همه افراد هم اتفاق افتاده است. گاه توالت فرنگی کاملا با آب پر شده و وضعیتی اسفبار را ایجاد میکند و گاه ممکن متوجه شوید سرعت سیفون و تخلیه توالت کند شده، که این امر نشان از گرفتگی توالت فرنگی است. اگر متوجه کند شدن سرعت تخلیه شدید، آن را پشت گوش نیندازید تا با مشکلات بیشتری روبرو نشوید. 

دلیل گرفتگی توالت فرنگی

در اولین قدم باید علت گرفتگی توالت و یا کند شدن سرعت تخلیه را پیدا کنید. گاهی ممکن است سیفون با مشکل مواجه شده‌ باشد و به راحتی نتواند کاسه را به راحتی و سریع پر کند، و احتمالی دیگر مسدود شدن لوله تخلیه هست و ممکن است با دستمال، پارچه، مو، صابون، مدفوع و غیره گرفته باشد.

 

چک کردن فلاش تانک توالت

اگر سرعت سیفون کردن توالت شما کند است، در ابتدا درب پوش تانک را برداشته و به داخل آن نگاهی بیندازید. یک زنجیر یا نخ باریک به فلاپر متصل شده، این زنجیر نبایدخیلی آزاد یا سفت باشد. اگر زنجیره بالابر فلاپر شل باشد نمیتواند فلاپر را باز کرده و آب را خارج کند و سرعت سیفون کم می‌شود. در این صورت نخ را کوتاه‌تر کنید و مجدد امتحان کنید.

 

ریختن آب گرم در توالت

اگر لوله خروجی کف دچار گرفتگی شده اولین راه‌حلی که می‌توانید امتحان کنید، خالی کردن یک سطل آب گرم داخل توالت هست. یک سطل آب گرم را داخل توالت خالی کنید و چند دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که نباید از آب جوش استفاده کرد و آب گرم شیر برای کار مناسب می‌باشد. استفاده از آب جوش ممکن است موجب شکسته شدن سنگ توالت شود.

 

 

رفع گرفتگی توالت فرنگی با لوله بازکن

شما می‌توانید از لوله‌ بازکن‌های موجود در بازار استفاده کنید. یک پیمانه که معادل نصف فنجان می‌باشد از لوله بازکن را داخل توالت بریزید و کمی صبر کنید. بهتر است هنگام استفاده از لوله باز کن نحوه استفاده از آن را که پشت محصول نوشته بخوانید و مطابق آن کار کنید. اگر لوله بازکن نداشتید، می‌توانید از صابون مایع یا مایع ظرفشویی به اندازه یک تا دو قاشق استفاده کنید و کمی آب داغ روی آن بریزید.

 

رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین

 همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از لوله‌بازکن‌های اسیدی از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید تا مشکل شما رفع شود. توجه داشته باشید اگر از محلول‌های اسیدی استفاده کرده‌اید، از جوش شیرین بعد از آن استفاده نکنید. زیرا ترکیب این دو ماده با هم خطرناک است.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین، مقداری مایع ظرفشویی را در آب داغ حل کنید و داغ توالت بریزید. سرکه و جوش شیرین را نیز با هم ترکیب کنید و در داخل توالت بریزید. لازم است حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید، یا در صورت امکان چند ساعت صبر کنید، تا ترکیب سرکه و جوش شیرین عمل کند و رسوبات و گرفتگی‌ها را تمیز کند. توجه داشته باشید که سرکه و جوش شیرین با هم واکنش میدهند، از واکنش این دو نگران نشوید.

 

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید

استفاده از اسید خطرناک هست و گازهای اسیدی به بدن آسیب می‌رسانند، بنابراین قبل از استفاده از اسید حتما از عینک و دستکش استفاده کنید و در یا پنجره سرویس را باز بگذارید.

اسید را رقیق کنید و داخل توالت فرنگی بریزید، بر اساس میزان گرفتگ بین ۳۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت صبر کنید و سپس اقدام به شستشو کنید. به جای استفاده از اسید می‌توانید از لوله‌ بازکن‌های قوی، که همان اسیدهای رقیق شده هستند، استفاده کنید.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)