رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

یکی از معضلات استفاده از توالت فرنگی، گرفتگی آن است که ممکن است به دلیل افتادن شیء خارجی یا مدفوع سفت ایجاد شود. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع این موضوع وجود دارد یکی از روش‌های ساده کارآمد رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون است که در اینجا به این موضوع می‌پردازیم. با عمرانیاز همراه باشید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون مناسب چه نوع گرفتگی هایی است؟

واقعا بالا زدن چاه توالت فرنگی یک کابوس است؛ در ابتدا ممکن است متوجه شوید که هنگام شستشو و سیفون زدن، آب به راحتی و با سرعت همیشگی پایین نمی‌رود؛ اگر متوجه چنین اتفاقی شده‌اید، قبل از آنکه چاه بالا بیاید و وضعیت را بدتر کند، اقدام به رفع گرفتگی توالت فرنگی کنید.

خوشبختانه برای رفع گرفتگی توالت فرنگی در ابتدا نیازی نیست با لوله و چاه بازکن حرفه‌ای تماس بگیرید؛ می‌توانید با چند اقدام ساده و خانگی مشکل را برطرف کنید و در صورت عدم برطرف شدن مشکل با نیروهای حرفه‌ای در این زمینه تماس بگیرید.

اگر گرفتگی توالت فرنگی در طول زمان و با مدفوع اتفاق افتاده است یکی از روش های کاربردی برای رفع آن، استفاده از سلفون است؛ اما اگر شی خارجی در داخل توالت افتاده است، مثلاً اسباب بازی کودکان از دستش رها شده و به توالت افتاده یا دستمال کاغذی و پد بهداشتی در توالت گیر کرده است، بهتر است آن را با استفاده از انبر یا دست خارج کنید. اگر می‌خواهید با دست شی را بیرون آورید حتما از یک دستکش بلند استفاده کنید.

هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید و زودتر اقدام کنید، مراحل ساده‌تر طی می‌شود. بنابراین اولین نشانه‌های گرفتگی توالت فرنگی را جدی بگیرید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون یا چسب نواری

رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون یا چسب نواری

به یاد داشته باشید که این روش برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع می‌تواند کارآمد است.

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون این مراحل را انجام دهید:

  • در این روش ابتدا درب نشیمن توالت را بر بالا بذارید.
  • سلفون یا چسب‌های نواری پهن را روی لبه کاسه بکشید (چند بار این کار را تکرار کنید تا یک پوشش محکم و بدون درز ایجاد شود!):
      • اگر از سلفون استفاده می‌کنید لازم است چند بار سلفون را از لبه کناری و خارجی کاسه تا طرف دیگر بکشید به طوری که یک لایه پلاستیکی محکم و بدون درز ایجاد شود.
      • اگر سلفون در دسترس ندارید و می‌خواهید از چسب نواری استفاده کنید می‌توانید یک کیسه پلاستیکی بزرگ را روی کاسه قرار دهید سپس با کمک چسب نواری کیسه را به کاسه محکم نمایید و یک لایه کاملاً بدون درز و محکم ایجاد کنید. در این صورت در ابتدای کار لبه بالایی کیسه را به لبه توالت متصل کنید، سپس لبه پایین کیسه را متصل نمایید. همچنین بهتر است کیسه را به ابعاد کاسه برش بزنید تا عملکرد بهتری داشته باشید. برای این کار می‌توان از یک کاتر یا قیچی استفاده کنید.

    رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

  • بعد از آن یک لایه محکم از سلفون یا چسب ایجاد شد دکمه سیفون را فشار دهید تا آب داخل کاسه ریخته شود و فرایند سیفون کردن به انجام شود.
  • در این مرحله از رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون، سلفون یا چسب باد می‌کند و بالا می‌آید. حال در هنگام سیفون کردن باید سلفون را به سمت پایین فشار دهید. در طول یک بار سیفون کردن سلفون چند بار بالا می‌آید و لازم است هر بار که بالا می‌آید آن را با کف هر دو دست به سمت پایین فشار دهید تا با ایجاد فشار بیشتر فرایند تخلیه بهتر انجام شود.
  • بعد از اتمام سیفون کردن و فشار دادن سلفون، سلفون کمی به داخل فرو می‌رود؛ بنابراین مجدد دکمه فلاش تانک را فشار دهید؛ این کار را باید چند بار تکرار کنید تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

برای آنکه بدانید مشکل برطرف شده یا نه، بعد از سیفون کردن کمی لبه چسب را بالا زده و در صورت رفع گرفتگی دیگر نیاز به تکرار کردن این فرایند نیست. بعد از سه چهار بار سیفون کردن باید مشکل کاملا برطرف شود.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با استفاده از سلفون

اگر گرفتگی با سلفون برطرف نشد چه کنیم؟

اگر مشکل شما بعد از چند بار سیفون کردن همراه با فشار سلفون برطرف نشد، لازم است راهکارهای دیگری را استفاده نمایید. از جمله آنها می‌توان به استفاده از اسید لوله باز کن (مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید را مطالعه کنید!) و محلول‌های خانگی اشاره کرد. اگر این روش‌ها هم جواب نداد لازم است با افراد متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا از دستگاه‌های حرفه‌ای برای رفع گرفتگی توالت فرنگی استفاده شود. همچنین حتماً به آنها بگویید از روش رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون استفاده کرده‌اید و کارآمد نبوده است تا بتوانند بهترین راه‌حل را برای سرویس بهداشتی شما در نظر بگیرند.

چگونگی رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

بیشتر یاد بگیرید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)