دلیل عدم تخلیه توالت فرنگی

دلیل عدم تخلیه توالت فرنگی

در چند دهه اخیر استفاده از توالت فرنگی در کشور رایج شده و امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. توالت فرنگی مزایای بسیاری دارد و از جمله مهمترین آن می‌توان به کاهش فشار وارده به کمر و زانو اشاره کرد. به همین به تمامی افرادی که از مشکلات کمر و زانو رنج می‌برند و سالمندان پیشنهاد می‌شود از توالت فرنگی استفاده کنند. اما یکی از مشکلاتی که ممکن از هنگام استفاده از توالت فرنگی با آن مواجه شد، عدم تخلیه توالت فرنگی است. این مشکل یکی از مشکلات رایج است و بسیاری از افراد با مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی مواجه می‌شوند. اما چرا این‌ اتفاق رخ می‌دهد؟

دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی

عدم تخلیه توالت فرنگی یکی از مشکلات رایج و پر دردسر هست. عدم تخلیه توالت فرنگی به طور کامل موجب می‌شود بوی بدی کل فضای سرویس بهداشتی و خانه را پر کند که اصلا خوشایند نیست. همچنین باقی ماندن مدفوع و ادرار در داخل کاسه توالت محیطی مناسب برای رشد باکتری و ویروس‌ها را فراهم می‌کند. برای رفع مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی لازم است دلایل ایجاد این مشکل را بدانید واز بروز آن جلوگیری کنید. گرفتگی و عدم تخلیه توالت فرنگی به یکی از دلایل زیر اتفاق می‌افتد.

نصب اشتباه

نصب توالت فرنگی اهمیت بالایی دارد و باید کاملا درست نصب شود. اگر نصب به خوبی انجام نشود، همواره با این توالت به مشکل برخواهید خورد. بنابراین لازم است که هنگان نصب حتما از متخصص این زمینه کمک بگیرید و کار را به افراد ناوارد نسپارید.

اگر توالت فرنگی به درستی در جای خود نصب نشده باشد، هنگام تخلیه توالت فرنگی انحراف در مسیر رخ می‌دهد و موجب گیر کردن و عدم تخلیه توالت فرنگی می‌شود.

گیر کردن مواد داخل لوله

یکی از دلایل رایج عدم تخلیه توالت فرنگی، گیر کردن مواد داخل لوله است. این دلیل ممکن است به صورت‌های مختلفی رخ دهد. مثلا ممکن است داخل سیفون یا لوله‌ها رسوب بگیرد ویا شئیی داخل توالت افتاده باشد که در این صورت با هربار استفاده از سیفون تخلیه به طور کامل انجام نمی‌شود.

سیفون نکردن توالت فرنگی

یکی دیگر از دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی، سیفون نکردن توالت فرنگی است که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در این صورت با هر با سیفون کردن، تخلیه انجام می‌شود اما به خوبی و به طور کامل انجام نمی‌شود. از دلایل سیفون نکردن توالت فرنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عدم عایق بندی

همان طور که گفتیم نصب درست و استاندارد توالت فرنگی اهمیت بالایی دارد. اگر سیفون به درستی عایق بندی نشده باشد با هر بار ورود آب میزانی از آن خالی می‌شود و از اینرو هنگام تخلیه با کمبود آب مواجه می‌شویم.

باز ماندن دریچه خروجی سیفون

اگر دریچه خروجی سیفون به طور کامل بسته نشود، پمپ به درستی کار نمی‌کند و در نتیجه عملیات سیفون کردن با مشکل همراه می‌شود.

حجم  آب داخل تانک

با هر بار عمل تخلیه سیفون چند دقیقه زمان می‌برد تا سیفون مجدد پر شود و اگر زمانی که حجم سیفون کاملا پر نشده، سیفون کنید فشار آب کافی برای تخلیه وجود ندارد. کم بودن فشار آب تخلیه می‌تواند به دلیل پر نشدن مخزن سیفون و یا خرابی پر کن رخ دهد.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)