تعمیر سیفون توالت فرنگی به زبان ساده

تعمیر سیفون توالت فرنگی به زبان ساده

معمولاً بعد از گذشت مدت زمانی از استفاده توالت فرنگی، ایرادهای جزئی دیده می‌شود و نیاز است در جهت تعمیر سیفون توالت فرنگی اقداماتی انجام شود. برای رفع خرابی سیفون توالت فرنگی ابتدا باید ایراد را پیدا کرد. دلایل مختلفی باعث می‌شود تا عملکرد سیفون توالت فرنگی دچار مشکل شود که در ادامه به علت ‌شکل‌گیری مشکل و رفع آن می‌پردازیم. با عمرانیاز همراه باشید.

عیب یابی علت کار نکردن سیفون توالت فرنگی

سیفون توالت فرنگی کار نمیکنه و نمی‌دانید چه باید بکنید؟ پس اول از همه ایراد را پیدا کنید. عیب یابی اولین قدم برای تعمیر سیفون توالت فرنگی است. به طور معمول دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز مشکل شود در بین آنها چند عامل رایج‌تر است.

برای اطلاعات بیشتر، مقالات انواع سیفون توالت فرنگی و طرز کار سیفون توالت فرنگی را مطالعه کنید.

خرابی فلوتر: رایج‌ترین دلیل خرابی سیفون توالت فرنگی 

فلوتر قطعه مهم در داخل سیفون توالت فرنگی و مسئولیت تنظیم حجم آب مخزن را بر عهده دارد. در مدل‌های قدیمی شناور و پمپ کار این قطعه را انجام می‌دهند. شناور در توالت فرنگی‌های قدیمی به شکل توپ می‌باشد. با خراب شدن فلوتر آب در داخل فلاش تانک ذخیره نمی‌شود و در زمان سیفون کردن حجم کمی از آب خارج می‌شود.

در برخی از موارد هم آب بیش‌از حد وارد مخزن شده و شاهد نشتی آب هستیم و هموتره صدای جریان آب به گوش می‌رسد. برای رفع این مشکل لازم است فلوتر را تعویض کنید که در ادامه نحوه تعویض آن نیز اشاره شده است.  

خرابی واشر پلاستیکی

در برخی موارد آب از بدنه فلاش تانک چکه می‌کند و علت آن خرابی واشرها است. در این زمان نیاز است برای تعمیر سیفون توالت فرنگی واشرها را تعویض کرد. در برخی از موارد هم به علت گذر زمان قطعات پلاستیکی مورد استفاده در سیفون توالت فرنگی عمرشان به پایان می‌رسد و نیاز به تعویض دارد.

عدم تخلیه کامل سیفون

اگر به دلیل عدم تخلیه کامل نیاز به تعمیر سیفون توالت فرنگی دارید، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. تخلیه ناکامل توالت فرنگی به دلیل خرابی فلوتر و کم بودن آب داخل تانک، خراب بودن دکمه تخلیه و خراب بودن دریچه خروجی صورت می‌گیرد. نحوه بر طرف کردن هر یک متفاوت است. خرابی فلوتر که مورد بررسی قرار گرفته است. خرابی دریچه خروجی به خراب شدن واشرها برمی‌گردد و این احتمال وجود دارد که واشر به دلیل شکستگی نتواند کاملا جلوی آب را بگیرد.

قطع نشدن آب سیفون

عدم قطع شدن آب داخل سیفون (مقاله علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی را مطالعه کنید!) نیز یکی از مشکلات شایع توالت فرنگی است. در این مورد بعد از تخلیه سیفون و هنگام آبگیری مجدد آب بند نمی‌آید، علت این اتفاق به خرابی دریچه خروجی یا فلوتر برمی‌گردد. برای پیدا کردن علت نگاهی به درجه خروجی بیندازید و آن را با دست فشار دهید، اگر جریان آب وارد کاسه نشد یعنی باید جهت تعویض واشر دریچه خروجی اقدام کنید.

خرابی لوله آبرسان

لوله آبرسان به لوله‌ای گفته می‌شود که آب ورودی را به سیفون توالت فرنگی انتقال می‌دهد. خرابی این قطعه آسیب زیادی را ایجاد می‌کند و حتماً باید جهت تعمیر سیفون توالت فرنگی اقدام کرد. این لوله ممکن است به دلیل سوراخ شدن یا گرفتگی رسوب خراب شود. ابتدا شیر آب ورودی را بسته و لوله آبرسان را باز کنید. داخل آن را با آب بشورید تا اگر رسوب در آن گیر کرده خارج شود و اگر سوراخی دارد متوجه شوید.       

خرابی سیفون توالت فرنگی

کار نکردن سیفون توالت فرنگی به دلیل خرابی اهرم

از جمله موارد رایج مشکل سیفون توالت فرنگی قدیمی خرابی اهرم آن است. زمانه یا اهرم میله‌ای است که با فشار دادن آن آب از مخزن سیفون خارج می‌شود در برخی از موارد این میله شل شده و با فشار دادن یا پایین کشیدن آن عمل نمی‌کند. در این حالت باید اتصالات را مورد بررسی قرار داد و در جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

روش تعمیر سیفون توالت فرنگی

بعد از آنکه علت خرابی سیفون توالت فرنگی را پیدا کردید لازم است جهت رفع مشکل عمل کنید. به این منظور باید نحوه تعمیر سیفون توالت فرنگی را بدانید و مطابق با آن پیش روید. اگر مشکل جدی است، بهتر است از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.

نحوه تعویض فلوتر

اگر علت خراب شدن سیفون توالت فرنگی خرابی فلوتر است، باید آن را تعویض کنید.

برای تعویض فلوتر:

  • ابتدا شیر پر کننده مخزن را ببندید.
  • سپس با فشار دادن دکمه سیفون آب مخزن را خالی کنید.
  • بعد از آن اتصالات فلوتر را باز کنید.
  • آن را با یک فلوتر جدید تعویض کنید.

می توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله جامع ما در مورد تعمیر و تعویض فلوتر توالت فرنگی را مطالعه کنید.

نحوه تعویض واشرها

برای تعویض واشرها:

  • ابتدا باید واشری که دچار شکستگی و خرابی شده است را پیدا کنید.
  • آن را با قطعه مشابه خود تعویض کرد.

طریقه تعمیر سیفون توالت فرنگی

نحوه تنظیم سیفون توالت فرنگی

همانطور گفته شد یکی دیگر از دلایل خرابی سیفون توالت فرنگی تنظیم نبودن سطح آب است. علت این امر آن است که شناور در جای درستی از سطح لازم قرار نگرفته است. برای رفع مشکل و تعمیر سیفون توالت فرنگی لازم است مراحل زیر را طی کنید.

اگر سطح فلوتر پایین‌تر یا بالاتر از حد استاندارد باشد مشکل ایجاد می‌شود. اگر فلوتر بالاتر از سطح استاندارد باشد آب بیشتر از حد وارد شده و سرریز می‌شود و اگر پایین‌تر از حد استاندارد باشد آب کافی برای تخلیه کامل مخزن تامین نمی‌شود.

برای رفع این مشکل:

  • ابتدا درب کاسه را برداشته و محل قرارگیری فلوتر آسانسوری را بررسی کنید.
  • پیچ فلوتر یا شناور را شل کرده آن را در ارتفاع درست قرار داده و مجدد آن را محکم کنید (ارتفاعی که فلوتر باید قرار بگیرد نزدیک به لوله سرریز آب یا همان لوله ورودی آب می‌باشد.).
  • دکمه سیفون را فشار دهید و روند را مورد بررسی قرار دهید.

اگر مشکل برطرف شود کار تعمیر سیفون توالت فرنگی به پایان رسیده است.

نحوه تعویض سیفون توالت فرنگی

در مدل‌های قدیمی توالت فرنگی در زمان تعمیر سیفون توالت فرنگی قدیمی از اصطلاح تعویض استفاده می‌شود. در اینجا منظور همان تعویض پمپ و شناور یا فلوتر است؛ برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا بسته به مدل توالت فرنگی یک فلوتر جدید تهیه نمایید (فلوترهای آسانسوری که جدیدترین مدل هستند معمولا به مدل‌های قدیمی هم می‌خورند.).
  • سپس شیر لوله ورودی آب را ببندید.
  • اهرم سیفون را فشار دهید تا آب مخزن خالی شود.
  • با استفاده از اسفنج آب باقیمانده در فلش تانک را خالی نمایید.
  • بعد از خالی شدن کامل، مهره شیر پر کننده قدیمی را باز کرده و شلنگ آب ورودی را جدا کنید.
  • حال می‌توانید پمپ را خارج کنید.
  • پمپ یا همان فلوتر را در جای خود قرار دهید. (ارتفاع آن بسیار مهم است و باید درپوش فلش بالاتر از لوله میانی قرار گیرد. سپس مانند مدل قبلی آن را وصل کنید و شلنگ را به گیره کوچک متصل کنید.).
  • در نهایت لوله ورودی آب را وصل کرده و مخزن سیفون را پر کنید.

عملکرد سیفون را امتحان کنید و از درستی آن مطمئن شوید.

تعویض سیفون توالت فرنگی

نحوه تنظیم سیفون توالت فرنگی

تنظیم سیفون توالت فرنگی

نحوه تعمیر سیفون توالت فرنگی

بیشتر بدانید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)