نحوه تعویض توالت فرنگی

نحوه تعویض توالت فرنگی

توالت فرنگی یکی از تجهیزات سرویس بهداشتی است و برای سالیان طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. اما گاه به دلایل مختلف باید اقدام به تعویض توالت فرنگی کرد. برای تعویض توالت فرنگی باید موارد مختلفی را در نظر گرفت و با نحوه این کار آشنا بود. در این مطلب از عمرانیاز قصد داریم به نحوه تعویض اتصالات توالت فرنگی و خود توالت بپردازیم.

دلایل تعویض توالت فرنگی

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد تصمیم می‌گیرند توالت فرنگی سرویس بهداشتی خود را تعویض کنند:

  • یکی از این دلایل خراب شدن و شکستگی کاسه توالت است. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد و تنها راه حل تعویض توالت فرنگی است.
  • دلیل دیگر گرفتگی کامل و شدید لوله فاضلاب و عدم امکان رفع آن می‌باشد که در این صورت باید هم توالت فرنگی هم لوله فاضلاب تعویض شود. برای این کار باید از لوله کشی استفاده کنید.
  • غیر استاندارد بودن ارتفاع توالت فرنگی هم یکی دیگر از دلایل تعویض توالت فرنگی است؛ در این حالت افراد نمی‌توانند به راحتی از توالت فرنگی استفاده کنند. این امر به ندرت اتفاق می‌افتد اما اگر افرادی که قبلا از توالت فرنگی استفاده کرده‌اند، دارای مشکلات خاصی بوده‌اند و ارتفاع آن را متناسب با خود در نظر گرفته‌اند (به عنوان مثال بلندتر از حالت معمول)، لازم است توالت فرنگی را تعویض کرد.
  • کهنه شدن و قدیمی شدن مدل توالت فرنگی نیز یکی دیگر از دلایلی است که افراد را به سمت تعویض آن سوق می‌دهد؛ در این حالت نیازی به تغییر لوله کشی نیست، زیرا معمولا لوله فاضلاب گرفته نشده و تنها می‌توان با تعویض توالت فرنگی، یک سرویس بهداشتی نو در اختیار داشت.
  • گاهی هم به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب لعاب داخلی توالت از بین می‌رود و شکل نا خوشایندی پیدا می‌کند و لازم است آن را تعویض کرد.
  • از دیگر دلایل این عمل می‌توان به خرید خانه چند ساله و بازسازی آن اشاره کرد؛ معمولا افرادی که به خانه جدیدی می‌روند که نوساز نیست، تمایل دارند دستی به خانه بکشند و توالت فرنگی و روشویی را عوض کنند.

فرقی نمی‌کند به چه دلیل می‌خواهید توالت فرنگی را تعویض کنید، برای این عمل باید مواردی را در نظر بگیرید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. نصب توالت فرنگی باید به درستی و با دقت بالای انجام شود تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

ما در مقالات دیگر به چگونگی تعمیر و تعویض فلوتر توالت فرنگی و تعویض درب توالت فرنگی پرداخته ایم.

مراحل تعویض توالت فرنگی

قبل از آنکه اقدام به برداشتن توالت فرنگی قبلی کنید، حتماً توالت جدید را خریداری نمایید. سپس لازم است ابزارهای لازم را آماده کنید و مراحل را مرحله به مرحله طی کنید. توجه داشته باشید، برای انجام این کار بهتر است از افراد متخصص و دارای تجربه کمک بگیرید. همچنین برداشتن توالت فرنگی را بهتر است دو نفره انجام دهید. زیرا وزن آن بالا است و برداشتن آن دشوار است.

ابزار لازم برای تعویض توالت فرنگی

ابزارهای لازم برای تعویض توالت فرنگی عبارتند از:

  • آچار فرانسه
  • نصب آکواریوم
  • کاردک
  • حلقه بوگیر توالت
  • دستمال پارچه‌ای آبگیر
  • دستکش

بعد از آماده کردن ابزار مراحل را پیش روید. حتما اصول ایمنی را رعایت کنید. پوشیدن دستکش را هم فراموش نکنید.

تخلیه آب مخزن قبل از عوض کردن توالت فرنگی

در مخزن توالت فرنگی و کاسه آن آب وجود دارد و برای جدا کردن آن از سطح زمین لازم است آب داخل مخزن و کاسه به طور کامل خالی شود.

به این منظور لازم است تا شیر پیسوار یا ورودی سیفون را ببندید و چند بار سیفون را بزنید تا آب کاملاً خالی شود. سپس با کمک اسفنج، پارچه یا هر چیز دیگری که قابلیت جذب آب داشته باشد آب باقی مانده در کاسه و مخزن را خالی کنید. همچنین لازم است شلنگ پر کننده مخزن را نیز جدا کنید. این کار به راحتی انجام می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید شیر اصلی ورودی آب به خانه را نیز ببندید.

تخلیه آب قبل از عوض کردن توالت فرنگی

جدا کردن توالت فرنگی از زمین

بعد از خالی کردن آب، لازم از توالت فرنگی را از سطح زمین جدا کنید.

برای این کار باید ببینید نحوه اتصال آن به چه شکل بوده است. به طور معمول اطراف توالت فرنگی با چسب آکواریوم پوشیده شده و با چند پیچ به زمین محکم شده است. بنابراین لازم است چسب آکواریوم اطراف توالت فرنگی را جدا کنید. این کار را می‌توانید با کاتر یا کاردک انجام دهید؛ سپس باید به مدل توالت فرنگی نگاه کنید که یک تکه یا دو تکه است. اکثر مدل توالت فرنگی‌های مورد استفاده در ایران یک تکه می‌باشند. اگر در این مدل‌ها امکان جدا کردن مخزن از کاسه وجود دارد، بهتر است با کمک اچار فرانسه مهره‌های اتصال را باز کنید و مخزن را از کاسه جدا کنید. این کار به جدا کردن راحتتر توالت فرنگی از کف کمک می‌کند. در برخی از مدل‌ها مخزن از کاسه جدا نمی‌شود و باید یکجا آن را جدا کنید. بعد از جدا کردن پیچ‌های نگهدارنده توالت فرنگی با کمک فرد دیگری توالت را از جای خود خارج کنید.

لازم به ذکر است که برای باز کردن پیچ‌های کف باید از آچارهای قابل تنظیم استفاده کنید. باز کردن پیچ‌ها کمی دشوار است و استفاده از آچار سایز خود پیچ و کمی تلاش مشکل را رفع می‌کند. همچنین می‌توانید کمی روغن به پیچ بزنید تا راحت‌تر جدا شود.

جدا کردن توالت فرنگی

جدا کردن توالت فرنگی

جدا کردن توالت فرنگی

جدا کردن توالت فرنگی

خارج کردن حلقه بوگیر توالت

یک حلقه مومی شکل که همان حلقه بوگیر توالت فرنگی است، در زیر توالت فرنگی قرار گرفته و آن را به لوله فاضلاب متصل کرده به است. این حلقه موم شکل را باید جدا کنید. بعد از جدا کردن حلقه آن را لای روزنامه پیچیده و در کیسه زباله قرار دهید درب آن را ببندید و در سطل زباله بیندازید. سپس لازم است تا دهانه فاضلاب را پر و مسدود کنید. به منظور می‌توانید از کاغذ یا پارچه استفاده کنید کاغذ یا پارچه را به اندازه دهانه فاضلاب مچاله کرده داخل لوله قرار دهید به شکلی که بعداً بتوانید آن را بردارید. مراقب باشید تا پارچه یا کاغذ داخل فاضلاب نرود و مشکلات گرفتی لوله را ایجاد نکند.

مسدود کردن دهانه فاضلاب در تعویض توالت فرنگی

نحوه تعویض توالت فرنگی

تعویض سنگ توالت فرنگی

سپس ظرفی مانند یک سطل یا تشت را وارونه روی آن بگذارید. این کار مانع از خارج شدن گازهای بد بو و حشرات فاضلاب می‌شود. تا این مرحله تعویض توالت فرنگی شما موفق شدید توالت قبلی را جدا کنید. حال نوبت اتصال توالت فرنگی جدید می‌باشد.

نکات مهم برای انتخاب توالت فرنگی جدید

در زمان تعویض توالت فرنگی برای انتخاب مدل جدید باید برخی از موارد را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید باید به طور کلی دیوار پشتی تخریب و چهارچوب نگهدارنده توالت وال هنگ نصب شود. این کار نیاز به افراد متخصص دارد و هزینه آن نیز نسبتاً بالا است. همچنین دیوار پشتی باید توانایی تحمل وزن را داشته باشد.

در بسیاری از موارد افراد می‌خواهند توالت فرنگی زمینی خود را تعویض کنند. در این حالت برای انتخاب مدل جدید باید به اندازه آکس توجه کنید و دقیقاً توالتی مناسب با فضای سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. برای انتخاب اندازه درست توالت فرنگی باید فضای آن را اندازه‌گیری کنید. فاصله از دیوار کناری و فاصله از درب از جمله اندازه‌های مهم به شمار می‌رود. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است باید سراغ مدل های کوچکتر بروید.

پیشنهاد می کنیم مقاله دیگر ما را که یک راهنمای خرید توالت فرنگی جامع است را مطالعه کنید.

نصب توالت جدید

بعد از تعویض توالت فرنگی، نوبت نصب مدل جدید می‌باشد. (ما در مقاله ای دیگر به صورت کامل نحوه نصب توالت فرنگی را توضیح داده ایم و در اینجا به صورت مختصر نیز توضیح می دهیم.).

به این منظور در ابتدا باید حلقه بوگیر نو توالت را در جای خود قرار دهید. همچنین حواستان باشد فراموش نکنید پارچه‌ای که داخل لوله فاضلاب را گذاشته‌اید را خارج کنید. سپس توالت فرنگی را در جای مناسب بگذارید لوله خروجی توالت باید دقیقاً منطبق بر لوله فاضلاب باشد.

تعویض توالت فرنگی

چگونه توالت فرنگی را تعویض کنیم؟

بعد از جاگیری درست توالت لازم است پیچ‌های اتصال آن را محکم کنید.‌ برای اتصال می‌توانید تنها از چسب آکواریوم هم استفاده کنید، اما استفاده از پیچ و چسب همزمان کار را محکمتر می‌کند. هنگام محکم کردن پیچ‌ها نیروی زیادی را وارد نکنید زیرا باعث ترک برداشتن توالت فرنگی می‌شود.

تعویض توالت فرنگی قدیمی با جدید

بعد از قرار دادن و محکم کردن پیچ‌ها شلنگ پرکن مخزن را نصب کنید. سپس دور تا دور توالت فرنگی (مرز اتصال با کف) را با چسب چوب بپوشانید تا کاملاً آب‌بندی شود. لازم است ۲۴ ساعت صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود، سپس می‌توانید از توالت فرنگی جدید خود استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله تعویض توالت فرنگی

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)