نحوه برق انداختن و تمیز کردن توالت فرنگی

نحوه برق انداختن و تمیز کردن توالت فرنگی

تمیز کردن سرویس بهداشتی از کارهای سخت و وقت‌گیر در نظافت خانه می‌باشد. از طرفی دیگر نظافت این قسمت از خانه آنقدر مهم هست که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. در تمیز کردن سرویس بهداشتی و به خصوص توالت فرنگی، گاه با لکه هایی مواجه می‌شویم که پاک کردن و تمیز کردن آنها کار آسانی نیست. برای برق انداختن سنگ توالت و تمیز کردن توالت فرنگی و ایرانی چه باید کرد؟

وجود خط زرد در توالت که مانند زنگ آهن هست، حس کثیفی و نامرتبی یا قدیمی بودن را می‌دهد. این لکه های زنگ زده ممکن است به دلیل استفاده از برس‌های توالت زبر و یا استفاده از لوله‌های گوالوانیزه و یا سختی آب ایجاد شده باشد. قبل از هر اقدامی برای از بین بردن زنگ زدگی توالت فرنگی ابتدا سرویس بهداشتی را تمیز کنید تا هنگام از بین بردن لکه‌های زنگ زده آلودگی و باکتری پخش نشود. همچنین بهتر است آب توالت فرنگی را خالی کنید.

برق انداختن سنگ توالت

تراشیدن لکه‌های زنگ زده سرویس بهداشتی

از سنگ پوکه یا همان سنگ پا استفاده کنید. اگر سنگ پوکه در دسترس ندارید، می‌توانید از اسفنج و یا دستمال‌های جادویی هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا سنگ پوکه را زیر آب بگیرید تا کاملا خیس شود. سنگ پا متخلل هست و آب را به راحتی جذب می‌کند. توجه داشته باشید که فقط آب کافیست و از مواد شوینده استفاده نکنید، همچنین حتما سنگ پا و توالت فرنگی خیس باشند تا خراشی ایجاد نشود.

این لکه‌های زنگ زده بروی لعاب توالت نشسته‌اند و مثل رد مدادی است که روی کاغذ کشیده شده است. سنگ پوکه را به آرامی و با فشار کم بر روی لکه‌ها بمالید و توجه داشته باشید که فشار زیادی ایجاد نکنید. سنگ پوکه شروع به لایه برداری رسوبات و لکه‌های زنگ زده می‌کند و ردی قهوه ای رنگ به جا میگذارد که از بین میرود. ردهای بجا مانده را با آب بشویید.

برای از بین بردن زردی کاسه توالت، مقاله جامع آن را مطالعه کنید.

استفاده از شوینده‌های اسیدی

برای استفاده از شوینده‌های اسیدی در از بین بردن لکه‌های زنگ زدگی از سرویس فرنگی، به یک اسنفج نرم، ابر یا دستمال جادویی نیاز دارید. اسفنج، ابر یا دستمال خود را کاملا خیس و مرطوب کنید. پودر اسیدی شوینده را بر روی لکه‌ها بریزید به شکلی که کاملا آنها را بپوشاند. علاوه بر شوینده‌های توالت که در بازار موجود هستند می‌توانید از پاک کننده گازهای سرامیکی نیز استفاده کنید. سپس پودر را با اسفنجی که سیخ کرده‌اید، مالش دهید. بهتر است به صورت چرخشی و با فشار این کار را انجام دهید تا رسوبات و لکه‌های زنگ زدگی از بین بروند.

استفاده سرکه و جوش شیرین

اگر ترجیح می‌دهید از مواد طبیعی که در خانه دارید استفاده کنید، ترکیب سرکه و جوش شیرین را امتحان کنید. برای از بین بردن لکه‌های زنگ زدگی با سرکه و جوش و شیرین نیز لازم است آب توالت را خالی کنید. برای اینکار، منبه ورودی آب به توالت را ببندید و سیفون بزنید تا آب خالی شود و مجدد پر نشود.

سرکه را به جوش شیرین آرام آرام اضافه کنید تا خمیر شکل شود. خمیر را بر روی لکه‌های زنگاری قرار دهید و نیم ساعت ویا بیشتر به آن زمان دهید. بعد از این مدت برس توالت یا اسفنج را روی لکه‌ها بکشید. لازم است فشار وارد کنید تا سریع تر و راحت‌تر پاک شود، اما توجه داشته باشید تا بیش از حد فشار وارد نکنید، زیرا ممکن است موجب شکسته شدن سنگ توالت شود.

استفاده از آب لیمو و نمک

از ترکیب آبلیمو و نمک برای تمیز کردن توالت فرنگی نیز می‌توانید استفاده کنید. آب لیموی تازه را داخل ظرفی بریزید و با استفاده از پارچه روی توالت فرنگی و جرم‌ها بمالید. سپس نمک را بروی آن بپاشید و کمی صبر کنید. نمک موجب فعال شدن اسید روی لیمو می‌شود و جرم و باکتری ‌ها را از بین می‌برد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)