نحوه تمیز کردن شیرآلات (با این روش ها شگفت زده شوید!)

نحوه تمیز کردن شیرآلات (با این روش ها شگفت زده شوید!)

یکی از دغدغه افراد، به خصوص خانم‌های خانه تمیزی سرویس بهداشتی و شیرآلات است. شیرآلات بهداشتی امروزه در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و تمیزی آنها تا حدی با هم متفاوت است و باید از روش‌های مناسب برای تمیز کردن شیرالات و برق انداختن آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از مواد شوینده اسیدی موجب آسیب رساندن به آبکاری شیرآلات می‌شوند و باید از استفاده از آنها پرهیز کرد. در اینجا قصد داریم بهترین روش‌های براق کردن شیرآلات را شرح دهیم تا بدانیم چگونه شیرآلات را تمیز کنیم بدون آنکه به آنها آسیبی وارد شود؟

چگونه شیرآلات را برق بیندازیم؟ (بهترین روش تمیز کردن شیرالات)

زمانی که شیرآلات کدر و لکه‌دار هستند، صحنه‌ای کثیف را به نمایش می‌گذارند، هرچند که آن فضا آنقدرها هم کثیف نباشد. بنابراین تمیز کردن و برق انداختن آنها احساس خوبی را به همراه می‌آورد. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن شیرآلات وجود دارد که در مقاله به بهترین‌های آنها می‌پردازیم. برخی از این روش‌های عمومی هستند و برخی تنها برای شیرآلات در رنگ مشخص شده مناسب‌اند. بنابراین در زمان انتخاب روش به عمومی یا اختصاصی بودن آن نیز توجه کنید.

نکته بسیار مهمی که هنگام تمیز کردن شیرآلات باید در نظر بگیرید آن است که شوینده‌های اسیدی مانند جوهر نمک، سطح آبکاری شده شیرآلات را تخریب می‌کند و باعث کدر شدن و خراب شدن آنها می‌شود. بنابراین هیچگاه از شوینده‌های این چنینی برای تمیز کردن شیرآلات استفاده نکنید.

البته امروزه برخی از شوینده‌های مناسب شیرآلات تولید شده‌اند که جهت از بین بردن رسوب آب می‌توان از آنها استفاده کرد اما در استفاده از آنها نیز نباید تداوم به خرج داد.

بهترین روش برای برق انداختن شیرآلات استفاده از سرکه یا لیمو ترش به همراه جوش شیرین است. شما می‌توانید مقدار جوش شیرین را روی یک نیمه لیمو ترش بپاشید و با آن تمام سطح شیر را تمیز کنید بعد از چند دقیقه آبکشی کرده و با یک دستمال نرم خشک کنید این روش برای تمامی شیرآلات مناسب می‌باشد.

اگر شیرآلات بهداشتی شما دارای رسوب هستند لازم است قبل از برق انداختن شیرآلات حتماً رسوب زدایی را انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

تمیز کردن شیرآلات

محلول مخصوص تمیز وبراق کردن شیرآلات

با یک محلول غیراسیدی و ساده شما می‌توانید با خیال راحت تمیزکاری را شروع کنید. از این محلول می‌توانید برای تمیز کردن تمامی شیرآلات استفاده کنید. این ترکیب ساده و سالم است و آسیب به شیرآلات وارد نمی‌کند. برای درست کردن این محلول مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید. یک ابر یا پارچه نرم را به محلول آغشته کرده و بر روی سطح شیر بکشید. سپس با کمک یک ابر یا مسواک نرم مقداری جوش شیرین را روی سطح شیر پخش کنید. بعد از آن لازم است شیر را به خوبی با آب و ترجیحا آب سرد، بشورید و با یک پارچه آن را خشک کنید.

چگونه شیرآلات را برق بیندازیم

تمیز و براق کردن شیرآلات با صابون

یکی دیگر از روش‌های مناسب تمیز کردن شیرآلات و برق انداختن شیرآلات، استفاده از صابون است. شما می‌توانید مقدار صابون جامد رنده شده یا صابون مایع را با آب ترکیب کنید با یک ابر نرم روی شیر کشیده و آن را آبکشی کنید. نکته بسیار مهم برای برق انداختن شیرآلات باید مورد توجه قرار گیرد، این است که بعد از شستن شیرآلات آنها را خشک کنید. در صورتی که آن را خشک نکنید، لکه‌های آب روی آن شکل می‌گیرد.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم

استفاده از سرکه ماده جادویی خوراکی و طبیعی

سرکه یکی از مواد شوینده طبیعی و سالم است و شما می‌توانید برای تمیز و براق کردن شیرآلات از آن استفاده کنید. به این منظور آب و سرکه را به صورت ۴ به ۱ ترکیب کنید و روی شیر بکشید. می‌توانید آن را در داخل یک ظرف اسپری ریخته و بر روی سطح شیر اسپری کنید و یا ابر یا پارچه نرم را با آن آغشته کرده و بر سطح شیر بکشید. ۵ دقیقه صبر کنید و با آب شیر را بشورید.

براق کردن شیرآلات

نحوه تمیز کردن شیرآلات سفید

شیرآلات سفید از شیرآلات مدرن و جدید هستند و بسیار محبوب شده‌اند. بهترین روش تمیز کردن شیرآلات سفید استفاده از ترکیب آب و سرکه است. همچنین برای برق انداختن شیرآلات سفید می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. به این منظور لازم است ۲ قاشق مایع ظرفشویی را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و با یک ابر روی شیرآلات سفید بکشید. سپس آن را آبکشی کرده و خشک نمایید.

چگونه شیرآلات سیاه شده را تمیز کنیم

بهترین روش تمیز کردن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی از شیرآلات لوکس و گران قیمت هستند و برای تمیز کردن آنها باید دقت به خرج داد. اگر می‌خواهید شیرآلات طلایی‌تان همیشه برق بزند بهتر است، روزی یک بار با دستمال مرطوب آنها را تمیز و خشک کنید تا لکه آب روی آنها باقی نماند. روش دیگر تمیز کردن شیرآلات طلایی استفاده از محلول آب و سرکه سفید می‌باشد. به این منظور آب و سرکه سفید را به صورت برابر با هم مخلوط کنید و با یک اسفنج یا پارچه نرم روی شیر بکشید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کرده و با یک پارچه نرم و خشک آن را تمیز کنید. به این صورت شیرآلات طلایی شما مانند روز اول می‌درخشد.

تمیز کردن شیرآلات

نکات مهم در زمان تمیز کردن شیرآلات

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن هیچ یک از شیرآلات نباید از اسکاچ‌های زبر، شوینده‌های اسیدی و کاردک استفاده شود.

رعایت روتین ثابت و تمیزی همیشگی شیرآلات بهداشتی

برای داشتن شیرآلات بهداشتی تمیز و براق بهتر است یک روتین نظافتی را رعایت کنید. به این منظور هر شب شیرآلات را با یک دستمال نرم مرطوب تمیز کرده و سپس آن را خشک کنید. همچنین می‌توانید از محلول‌های معرفی شده استفاده کرده و شیر را تمیز کنید. در این صورت لکه‌های قدیمی روی شیر ایجاد نمی‌شود و همیشه شیری تمیز و براق را شاهد هستید. به این صورت شما می‌توانید با صرف زمان کوتاهی شیرآلات را برق بیندازید و نیازی به صرف زمان طولانی نیست.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)