بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک

بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک

کف خانه قسمت عظیمی از خانه را در برگرفته و تاثیر بسیاری در دکوراسیون و زیبایی خانه دارد. فرقی ندارد کف خانه شما با چه چیزی پوشیده شده است، سرامیک، کف پوش، سنگ وغیره، یا حتی آن را دوست دارید یا منتظر زمانی مناسب برای تعویض آن هستید، به حتم تمیز بودن کف خانه می‌تواند بر زیبایی‌های آن بیفزاید و هر کسی را مجذوب خود کند.

یکی از دلایلی بر اهمیت تمیزی کف خانه اشاره دارد، ایجاد حس مثبت و خوشایند و یا منفی و نارضاتی است. با ورود به هر خانه‌ای اول از همه پای ما با کف ارتباط برقرار میکند و انرژی آن را دریافت میکند. همه ما هنگامی که پا در فضایی تمیز و درخشان بگذاریم احساس رضایت و لطافت و خوشایندی را تجربه میکنیم و برعکس اگر پا در فضایی کثیف بگذاریم، به عنوان وارد خانه شویم و در اولین قدم احساس چسبیدن گرد و غبار به پا و یا کفشمان را داشته باشیم، حس ناخوشایندی را تجربه می‌کنیم و به نوعی احساس میکنیم اما آنچه در خانه هست از تمیزی کافی برخوردار نیست. اما چگونه میتوان کف خانه خود را درخشان کرد و بهترین وسیله برای تمیز کردن سرامیک خانه چیست؟

تمیز کردن سرامیک کف خانه

کف پوش های سرامیکی به دلیل محاسن خود جز کف پوش های محبوب به حساب می‌آیند و علاوه سرویس بهداشتی و آشپزخانه در تمام قسمت‌های خانه به کار میروند. برای تمیز کردن سرامیک کف و داشتن سرامیکی همیشه تمیز دو نکته زیر را هم رعایت کنید.

  • جارو کردن سرامیک

جارو کردن مرتب سرامیک باعث میشود خاک و گرد و غبار از روی آن جمع شود و از پخش شدن آنها جلوگیری میکند. اگر چیزی روی زمین ریخت سریعا جارو کنید و در غیر این صورت حداقل هفته‌ای یکبار کف خانه خود را جارو کنید.

  • استفاده از پادری

استفاده از پادری را فراموش نکنید، پادری کمک میکند تا خاک و غبار ته کفش وارد خانه نشود.

اما به غیر از دو نکته بالا طی کشیدن مرتب و منظم هفتگی نیز موجب تمیزی کامل و برانداختن کف می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از طی کشیدن حتما با جارو گرد و غبار را حذف کنید.حال با بهترین راه برای طی کشیدن سرامیک آشنا شوید.

تمیز کردن سرامیک با سرکه

یکی از مواد طبیعی که میتوانید برای تمیز کردن کف از آن استفاده کنید، سرکه هست. برای اینکار ۲ لیت آب را با دو سی سی سرکه سیب و مقدار کمی بکینگ پودر مخلوط کنید. پارچه یا کفی طی را با محلول حاصله خیس کنید و آب اضافه آن را بگیرید و کف را با آن طب بکشید.

 

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین

جوش شیرین نیز از جمله موادب هست که میتوانید از آن برای تمیز کردن وسایل خانه استفاده کنید و یک ماده شوینده و تمیز کننده خانگی به حساب می‌آيد. برای تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین، دو قاشق جوش شیرین را با یک لیتر آب مخلوط کنید و سپس پارچه را در آن خیس کرده و بعد از گرفتن آب آن طی کشی را شروع کنید.  اگر برروی سرامیک لکه‌های سختی دیده می‌شود میتوانید به مخلوط بالا مقداری سرکه هم اضافه کنید.

استفاده از براق کننده سرامیک

در بازار محلول های مختلفی جهت تمیز کردن سطوح وجود دارند. توجه داشته باشید که به دلیل خاصیت اسیدی این محصولات پیشنهاد می‌شود به طور مداوم از آنها استفاده نکنید. اما میتوانید هر از چند گاهی از محلول های براق کننده سرامیک نیز استفاده کنید.

پاک کردن گچ از روی سرامیک

یکی از مواردی که بعد از نصب سرامیک با آن مواجه می‌شوید، چسبیدن سیمان و گچ روی سرامیک هست. خوشبختانه گچ با آب حل می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را پاک کنید. برای پاک کردن گچ از روس سرامیک، یک سطل آب داغ برداشته و چند قطره مایع ظرفشویی داخل آن بریزید. حال با یک پارچه یا ابر محلول را روی گچ قرار دهید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا گچ خیس شود. میتوانید با کمک برس یا فرچه گچ را بسایید تا زودتر حل شود. سپس آن را خشک کرده و بار دیگر طی بکشید تا لیز نباشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)